alenk | Sjukvården Ansökan [Elliot]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

alenk

Icke Medlem
Meddelanden
87
Reaction score
6
Ange ditt födelsedatum: 15 Maj 1998

Vad heter du på discord? Marko Vukovic#1239

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 13

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Jag kommer att kunna finnas tillgänglig för tjänstgöring oftast 6 timmar dagligen. Timmarna jag till störst del kommer vara inne på är efter 21:00. Men jag kommer även infinnas på dagtid även, men i en mindre utsträckning om man jämför mot kvällen.

Hur ofta kommer du vara inne? Som ovannämnt kommer jag att vara aktiv dagligen, jag skulle säga att jag åtminstone kommer vara aktiv 5-6 dagar i veckan. Med en snitt session på 6 timmar per dag.

Hur många timmar har du på FiveM? 13

Vad heter du? Alen

Hur gammal är du? 22

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli Sjukvårdare? Jag skulle vilja bli sjukvårdare för att kunna behjälpa våra kära medborgare i Multistaden. Ett samhälle grundar mycket på säkerhet och tillit, med en välfungerande sjukvård kommer medborgarna känna sig säkra och slippa oron om något skulle hända.

Detta är något jag skulle vilja vara med och bygga upp. Jag känner att jag vill kunna erbjuda mitt absolut yttersta för att vara livlinan till våra medborgare. Med min absolut yttersta förmåga ska jag se till att rädda liv till det pris som krävs. Jag känner även att detta är mitt sätt att ge tillbaka till samhället och där jag spelar en viktig roll för en fortsatt bra samhällsfunktionalitet.

Varför ska just du bli anställd? Jag anser att jag bör bli anställd i första hand med tanke på min inställning till yrket. Jag skulle även vilja påstå att jag har de personliga egenskaperna som krävs för detta yrke. Med dessa egenskaper men jag att vara empatisk, orädd, socialt kompetent men även flexibel. Jag är även i hög grad lojal mot min arbetsgivare och kommer vara flexibel om det skulle vara högt tryck, kan jag absolut tänka mig att infinnas på mitt jobb och stödja andra kollegor.

Har du tidigare erfarenheter inom yrket? Jag har idag ingen praktisk yrkeskunskap inom sjukvård. Däremot har jag genomförda utbildningar inom HLR och även inom krissituationer (IRL). Men däremot har jag flertalet vänner som jobbar inom sjukvården som undersköterskor, vårdtagare m.m. Jag skulle vilja säga att jag har bra kunskap inom generell anatomi vilket innebär att jag kan avläsa symptom och tillämpningsbara behandlingssätt.

Berätta vad HLR är för någonting Förkortningen HLR står för Hjärt och Lungräddning är en akut första hjälpen behandling som ges till en person som är medvetslös och som inte påvisar fungerande andning. Man utför denna behandling genom att ge 30 kompressioner mot personens bröstkorg och även två inblåsningar i personens mun. Detta upprepas fram till auktoriserad vård finns på plats.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisciplin innebär att man ska kommunicera på ett vältaligt men konkret sätt. Detta innebär att man inte kallpratar om andra ämnen, utan endast håller sig till konkret information som kan vara användbar till de andra kollegorna. Man ska även tillämpa korrekt radiospråk genom att använda ord (som till exempel "kom", "klart slut" m.m.). Man ska även inte prata i mun med varandra och vara tydlig med när man lämnar ordet vidare.

Har du några andra frågor? Jag har inga ytterligare frågor.

Senast ändrad:
Tillbaka