Antagen yoda_grandmaster | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Big Boss

Medlem
Meddelanden
197
Reaction score
-2
Vad är ditt namn i verkligheten? Cyrus

Ditt discordnamn: mysterious__man

Ange ditt födelsedatum 20 Januari 2010

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli Staff eftersom jag är mycket engagerad och jag tycker att det är roligt att hjälpa folk som behöver hjälp eller om nån har nån fråga, jag vill också kunna minska regelbrott här på servern, det är kul att jobba inom olika området exempelvis support och rp ansvarig efter som jag tycker att det är roligt att minska regelbrott och förbygga så att man inte begår regelbrott, jag kan förklara lite vad dessa området som jag vill jobba med handlar om, det är också roligt att specca olika scenarion och allmänna platser som piren. Jag vill också träffa på andra staffs och göra en allmän bra Stamming i staff teamet, Jag vill också hjälpa till att utveckla servern så att alla får en bra känsla när dem spelar och rpar, rp är ju till för att man ska ha roligt och ha det bra när man rpar. Så helt enkelt vill jag vara en del av staff teamet för att utveckla och förbättra rpn samt så vill jag se till så att alla spelare har det roligt när dem rpar på unive.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det jag inte tycker funkar på unive är i nuläget lall och fear rp. Dessa två har blivit enormt bättre dem här senaste veckorna och månaderna men dem kan alltid bli bättre. Dessa två regler är väldigt viktiga för att få rpn att funka, speciellt lall, om alla springer runt och lallar då funkar inte rpn som den ska göra, lall kan vara många saker men det som jag tycker främst inte funkar är att folk springer runt och skriker, sparkar på folks bilar oss, helt enkelt inte kan bete sig, det är inte bara icke medlemmar som lallar, det är också en stor del av spelarna på unive som har varit här länge men fortfarande lallar. Samma sak gäller fear rp då det är enormt viktigt att man tänker att en karaktär har ett liv och att man ska tänka i varje scenario att ens karaktär kan dö, så man ska värna om sitt liv.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Det finns många lösningar till dessa problem, jag skulle säga att man måste börja någon stans så först så får man bort alla dessa problem spelare och få bort folk som aldrig fattar att man ska följa regler även efter så många bans och varningar, såklart går det inte att få bort alla, det kommer alltid finnas problemspelare, vi måste vara strikta och våga ta åtgärder för att servern ska funka, såklart är det också bra att förebygga regelbrott, dessa rp induktioner är ett bra sätt att ge dem nya spelarna en bild av våra regler och hur servern funkar, Sedan så har vi på unive bra straff som regler brytare får om dem inte kan bete sig, vi staffs ska också visa ut till servern då vi ska vara dem som folk ska kunna lösa problem med sedan ska dem kunna se upp till vår rp. Unive är ett Community där alla ska vara välkomna och alla ska känna att dem kan rpa på sitt sätt men samtidigt följa upp till vår rå nivå samt följa våra regler.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Som en staff på unive måste man vara professionell, då unive spelare ska kunna se upp till oss staff och dem ska kunna vända sig till oss gällande deras problem och det dem behöver hjälp med, vi som staffs ska agera på så sätt så att spelarna känner att vi tar det dem säger på allvar och att vi verkligen vill hjälpa till med dem behöver hjälp med, jag tycker att vi inte ska snabba på ärenden då man kan missa delar som är viktiga för att lösa olika ärenden, så man ska låta båda parter säga sin del och verkligen lyssna på det dem har och säga, efter det kan man ta det där ifrån och bestämma en rimlig slutsats och hur man ska lösa ärandet. Vi ska också svara på frågor som spelarna har att fråga vi ska svara på dem på bästa möjliga sätt som möjligt, vi ska låta alla prata till punkt sedan så hjälper vi dem så bra vi kan.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Vardagar: 15:00/16:00 till 22:00/23:00
(Om jag inte gör något speciellt).

Helger/Lov: Kan variera men typ 10:00 - 14:00 till 00:00 eller senare.
(Om jag inte gör något speciellt)

Jag gör inte så mycket speciellt om dagarna så jag lägger en bra tid på unive, så jag kan balanseras mitt rpade, staff arbete och mitt privat liv på ett bra sätt.

Hur länge har du spelat på Unive? Över 1 år.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Nej har inga erfarenheter som staff men kan dem flesta commadsen ig och hur en staff ska agera i olika situationer.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? RP

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? Support

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Senast ändrad:
Välkommen till teamet!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka