Inaktuell Vatsy Rae | Sjukvården Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Vatsy

Icke Medlem
Meddelanden
68
Reaction score
6
Ange ditt födelsedatum: 2 December 2006

Vad heter du på discord? Vatsy Rae#1578

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 100+

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Siktar på 5h på lov 3h på skoldagar.

Hur ofta kommer du vara inne? Varje dag jag är hemma

Hur många timmar har du på FiveM? 100+

Vad heter du? Lukas Karlsson

Hur gammal är du? 25

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli Sjukvårdare? Jag vill bli sjukvårdare för att det är ett roligt yrke där man får tänka och ta beslut själv och rädda liv. Jag fick idén när jag var 15 år och min kompis dog framför mig, om bara jag eller någon runt om mig hade haft sjukvårds utbildning så skulle han klara sig men ingen hade det.

Varför ska just du bli anställd? Jag ska bli anställd för att jag har gått sjukvårdar utbildning och kan rädda liv. Jag är redo att ta alla min tid för att jobba och hjälpa folk. Om jag är ur tjänst och någon ringer om ambulans men ingen svarar kommer jag hämta en ambulans och köra till personens position för att rädda hen!

Har du tidigare erfarenheter inom yrket? Nej

Berätta vad HLR är för någonting HLR är förkortningen till hjärt-lungräddning, man gör HLR för att få igång hjärtat och andningen om någon har fått hjärtstopp. Man gör HLR genom att göra bröstkompressioner och inblåsningar, bröstkompressioner görs genom att man trycker på bröstkorgen och inblåsningar görs genom att man placerar sin ena hand mitt på bröstbenet mellan bröstvårtorna, placerar sin andra hand ovanför den andra. Trycker ned bröstkorgen minst 5 cm ej mer än 6 cm och håller en takt av 100- 120 tryck/min.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodiscliplin är viktigt och kan vara avgörande mellan liv och död, en bra minnesregel är ”tänk, tryck, tala” – dvs. tänk efter före vad som ska sägas och till vem, tryck in sändknappen och vänta en sekund och tala därefter. Ett bra radiomeddelande är tydligt, korrekt och kortfattat. Man ska även använda "radiospråk" här kommer dem vanligaste:
• Kom – den som talar har pratat klart och vill att mottagaren ska svara
• Kom slut – Den som talar har inget mer att tillägga, alt. slut på meddelandet
• Slut kom – Den som talar har inget mer att tillägga, men väntar på kommentar varpå samtalet ärslut
• Klart slut – samtalet är över
• Övergå – När detta är sagt går man över till bestämd kanal för vidare dialog
• Uppfattat – jag har hört och förstått
• Repetera – upprepa det du just sa.

Har du några andra frågor? Nepp!

Tillbaka