Accepterad thorefication | Sjukvården Ansökan [Linus Kalrsson]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

thorefication

Icke Medlem
Meddelanden
90
Reaction score
9
Ange ditt födelsedatum: 23 November 2004

Vad heter du på discord? Thore#8578

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 122

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 3-4 troligen. Vissa dagar kan det bli mer och vissa dagar kanske jag sover över hos någon kompis vilket kan leda till att jag är frånvarande under hela dagen. Generellt dock så siktar jag mot 3-4

Hur ofta kommer du vara inne? Varje dag förhoppningsvis. Är oftast inne på kvällar men jag är ofta online på morgonen vilket för mig är mellan 10-14 tiden isch.

Hur många timmar har du på FiveM? 122

Vad heter du? Johan Karlsson

Hur gammal är du? 30

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli Sjukvårdare? Det är ett intressant yrke. Jag är intresserad inom ämnet och i grundskolan så har jag alltid haft högsta betyg inom Fysik samt Biologi ämnena. Jag har även en strävan efter att hjälpa andra då jag vet hur det själv känns att ligga där på marken efter man blivit skjuten, ingen sjukvård kommer så man ligger och plågas. Jag vill se till att det inte sker för andra så att staden känner att vi på sjukvården finns där för dem. Jag tycker även det är roligt när man får samtala med intressanta kolegor samt att arbeta tillsammans. Jag träffade på en chef hos Sjukvården när jag var rätt så ny i staden och vi åkte runt lite. Han berättade om yrket och det var då jag insåg att det var här jag ville hamna.

Varför ska just du bli anställd? Jag är i staden ofta och jag har lätt att ta kritik. Jag är även väldigt snabb tänkt så jag kan ta initiativ. Dock ifall någon som står över mig säger åt mig att göra något annat så lyssnar jag självfallet på hen då det är hen som bestämmer. Jag har även en stark strävan efter att vara hjälpsam och se till att folk i staden inte skadas/avlider. Det skulle vara en ära att få arbeta inom detta yrke.

Har du tidigare erfarenheter inom yrket? Utöver stretch övningar jag utför i gymmet samt mitt intresse på fritiden så har jag ingen erfarenhet. Det kan hända att jag ser någon som är skadar i staden och då kan jag antingen försöka hjälpa genom att ge alvedon eller så kör jag hen till sjukhuset vilket jag gladeligen gör.

Berätta vad HLR är för någonting HLR är en förkortning för Hjärt Lung Räddning och det skall man utföra när hjärtat har stoppat. Det är bra att utföra HLR under tiden ambulansen är påväg. Man utför kratiga bröstkompressioner i ett ganska högt tempo, brukar tänka takten at pippi långstrump sången ("här kommer pippi långstrump"...) och det är även bra om man gör inblåsningar. När man gör bröstkompressioner så tar man en hand på bröstet och sin andra hand över och knyter den runt sin hand på bröstet. Sedan pressar man ner in i bröstet. När man utför inblåsningar ska man först se till att personen har öppna luftvägar. Efter så gör man 2 inblåsningar, sedan kan man återgå till att göra 30 kompressioner. Innan man startar HLR kan det vara bra att kolla om personen är medveten och kolla andningen. Man kan även lägga en hand vid handleden, bröstet eller halsen bland annat för att se om hjärtat slår. Ifall personen ej är i medvetande, hen andas ej och hjärtat har stoppat, så är det då som man ska påbörja HLR

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisciplin innebär att när man talar i radion så ska man ta med relevanta saker och man ska försöka hålla sig sammanfattande, dvs. att man sparar in ord så att de andra uppfattar vad som skett snabbare. Jag är kanske inte bäst på detta då jag inte har jobbat med att tala i en radio innan, men är öppen för en kurs :)

Har du några andra frågor? nej :D

Tillbaka