StiZZe_ | Polismyndigheten Ansökan [LuddeR10]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

StiZZe_

Icke Medlem
Meddelanden
16
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 24 December 2007

Vad heter du på discord? StiZZe_#4200

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 730 timmar ungefär

Hur aktiv kommer du att vara? På helgerna kommer jag kanske vara aktiv 8-10 timmar och på vardagar kommer jag vara aktiv 6-8 timmar. Kommer också vara aktiv varje dag

Vad heter du? Jag heter Gunnar Kåtråttan.

Hur gammal är du? Jag är 23 år gammal

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja det är jag, jag är väldigt bra på att simma och kan simma hur som helst, dykning, bröstsim, ryggsim, crawl, och massa andra sätt.

Varför vill du bli polis? När jag var liten kanske 12 år gammal så jobbade vi med poliser och sånt på SO:t och då fick jag mycket intressen och tyckte att det såg riktigt kul ut. Jag såg också massor med filmer om poliser och då började studera som polis tidigt och ville så jätte gärna bli det. Min farsa sa att jag kommer inte klara mig men jag pluggade så hårt jag kunde. Jag gillar också att hjälpa och rädda folk som jag känner samt främlingar. Jag började få bort brott som mina vänner gjorde och sånt. Så det vill jag göra med alla andra kriminella. Jag gillar också att hantera situationer och hjälpa folk som är i någon svår situationer. Jag gillar också att lära mig nya saker och gillar att vara med nya personer och vara med dem länge. Jag vill också kunna prata med andra tjänster och hjälpa dem med. Jag vill också hjälpa folk som är självmordsbenägen och göra så att dem får ett bra liv igen.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? jag tycker att det är viktigt att man jobbar bra med sina kollegor och inte säger något emot det dem säger och man ska aldrig klaga mot sin chef/ledningen heller. Det är väldigt bra att man träffa nya personer som man inte har träffat innan och bli bra kollegor samt vänner. jag gillar också att lära mig nya saker typ som hur man använder en polis bil, pistol, tazer m.m. Det är också bra om man kan hantera stress och hantera oro. Man ska kunna samarbeta med ambulance, räddningtjänsten och securitas. Det är viktigt att vara stark och snabb så att man klarar av sin utrustning som man har på sig så inte man faller ihop för att det är tungt och så att man inte springer långsamt så att man kan hinna ikapp de kriminella. Man borde också kunna navigera bra och komma ihåg saker så att man kan hitta sig fram till platser och så att man inte tar fram fel sak på sitt bälte. Man ska vara snäll och trevlig mot personer och man ska hålla sig till trafik regler samt andra regler. Man ska göra så att alla medborgare känner sig säker i stan så inte dem lämna/blir oroliga i stan. Man ska också alltid vara beredd på saker t.ex rån eller andra saker.

Vad vet du om yrket i helhet? Man ska kunna använda radiodiciplin och TTT (Tänk Tryck Tala). Man ska låta folk prata till punk och man ska inte störa folk i radion och man ska inte lalla runt i andra kanaler i radion. Man ska kunna köra snabbt med tjänstefordon och man ska kunna använda tjänstevapen som pistol, tazer, batong m.m. Man ska alltid säga sitt rakel innan man säger något i radion och det ska vara snabbt och kortfattat. Man ska kunna hantera stress och oro.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har mycket erfarenheter. Jag har jobbat som Polis, Securitas, Räddningstjänsten och Sjukvårdare. Jag har jobbat hos alla jobb ganska länge och tyckte att det var kul.

Hur är du som person? Jag är väldigt snäll, snabb och hjälper när någon behöver hjälp. Jag kan vara lite irriterande men försöker mitt bästa för att inte störa folk. Jag är väldigt pratglad och gillar att träffa nya personer. Jag kan navigera bra och vet nästan alla vägar så att jag kan snabbt komma om någon behöver hjälp t.ex mina vänner.

Är det något vi bör veta om dig? Nej, har sagt det mesta!

Bra ansökan, du är vidare!!!

Det sista steget är att du ska ta en muntlig intervju inne på polisstationen

Mvh Ledningen

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka