Nekad Spaden | Ban Överklagan [Toris]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

bullebyn

Icke Medlem
Meddelanden
23
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199219797755/

Ditt Hex-ID: steam:11000014b12eefb

Vad är din discord tagg? @xanax191

Vem var det som bannade dig? boten_

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-05-13 225316.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Det som hände var att min lillebror gick in på servern och började förstöra för andra spelare. Helt ärligt så fattar jag inte varför han gjorde det – det känns bara onödigt och taskigt mot alla som är där för att ha kul. Det konstiga är att han inte ens är så intresserad av att spela längre. Han har precis fått moppe och hänger mest ute med sina kompisar nu, så han har knappt använt datorn på sistone. Jag vet inte vad han tänkte eller vad han ville få ut av det. Han tyckte antagligen att den bara va en rolig grej i stunden eller nåt, men det är inget jag står bakom, och jag tycker det är riktigt tråkigt att andra blev drabbade, och att jag också får ta skulden för det.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag loggade in på servern för att spela lite, mest för att köra runt en stund och byta kläder på min karaktär. Men ganska direkt blev jag inkallad till ett samtal med en staff. Där fick jag höra att jag hade åkt runt och skjutit massor och att dem misstänkte mig för fusk, vilket gjorde mig riktigt chockad. Jag har inte fuskat i FiveM på flera år och tycker det är pinsamt och respektlöst mot andra spelare som försöker skapa roliga scenarion för folket, så det kändes väldigt konstigt att bli anklagad för det. Jag försökte förklara att jag inte hade gjort något, och bad staffen vänta kvar i samtalet medan jag gick och hämtade min lillebror. Vi brukar nämligen dela dator ibland eftersom hans egna är ganska gammal och dålig och laggar mycket. När jag frågade honom visade det sig att det var han som hade varit inne och spelat tidigare utan att säga till mig men han sa att han bara hade varit inne i några minuter och inte skjutit. Så jag lät honom prata med staffen och förklara vad han gjort och då sa han sanningen och det visade sig att han hade varit inne enbart för att förstöra. Efter samtalet så spelade jag en stund med några vänner, körde runt och hade kul, men jag var bara inne ett kort tag för jag skulle in till stan med vänner o så. Så jag stängde av datorn och drog. Men när jag hade åkt så gick min lillebror in igen, utan att jag visste om det, och började sabotera och förstöra för folk på servern. Jag fick reda på det efteråt, och blev såklart jättebesviken och arg eftersom att jag älskar Unive och har spelat på servern fram och tillbaka i runt 2,5 år och eftersom att jag har spelat på Unive i en så pass lång tid så har jag såklart spenderat en stor peng på servern. Jag har pratat ordentligt med honom om det här nu, och han förstår att det han gjorde var fel. Han bad om ursäkt, både till mig och till staffen i staffsamtalet. Jag visste inte att han hade tillgång till något fusk eller att han ens tänkte gå in igen efter att jag stängt av datorn, så jag kunde tyvärr inte förhindra det. Jag hoppas verkligen att jag kan få en chans till att visa att jag inte är en problematisk spelare som bara vill förstöra. Jag gillar verkligen att spela på servern, och jag vill bara ha kul och spela med mina vänner som alla andra. Det här är inget som kommer hända igen jag har redan tagit bort allt han använt och gjort klart med mihna föräldrar att han inte får använda min dator mer när det gäller sånt här. Jag har också bytt inlogg till datorn så de finns inte en chans att han kommer kunna spela på den mer. Jag själv ber så så hemsk mycket om ursäkt för det som hände och jag hoppas att ni kan ge mig en sista chans, jag behöver inte rollspela kriminell mer ifall jag kommer tillbaka för att få eran tro. Tack för er tid.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag själv tycker inte att det var en felaktig ban då de står på mina konton, så jag tycker staffsen gjorde sitt jobb, men jag tycker dock att bannen inte är rättslig då det inte var jag som var inne och förstörde. Jag har kört på Unive fram och tillbaka i runt 2,5 års period och spenderat en helt del pengar på servern för att jag älskar Unive och aldrig skulle kunna göra något så respektlöst då jag själv har ägt server och har tycket de har varit jätte tråkigt när folk går in för att förstöra. Så jag hoppas att ni kan förstå från mitt perspektiv av de hela och ge mig en sista chans.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag minns inte så mycket av mina bans., vet bara att jag nån gång har c loggat i ett scenario får några år sen men mer än så minns jag inte tyvärr.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag skulle aldrig ha låtit min lillebror komma åt mina Discord-konton om jag hade vetat hur stor risken var att bli bannad. Det var verkligen ett stort misstag. Som jag sagt innan så står jag inte alls bakom det han gjorde, och jag är verkligen ledsen för det som hände. Jag hoppas ni kan förstå från min vinkel av de hela och ge mig en sista chans.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag kommer aldrig låta min bror köra på min dator mer. Ifall han vill spela så får han fixa sin egna eller köpa en ny helt enkelt.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Jag förstår.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka