Inaktuell Sjolin | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Woo

Icke Medlem
Meddelanden
361
Reaction score
36
Vad är ditt namn i verkligheten? David

Vad heter du på discord? ! Sjolin#6643

Ange ditt födelsedatum 20 Juli 2010

Ungefär hur ofta är du inne, vilka tider?
•Måndag - 14:30 - 23:00

•Tisdag - 14:30 - 22:00

•Onsdag - 14:30 - 23:00

•Torsdag 14:30 - 00:00

•Fredag - 12:40 - 05:00

•Lördag - 09:00 - 06:00

•Söndag - 08:00 00:00
Det kan ändras ibland kan jag spela längre och i bland kortare men dem här är dem som är mest troliga att jag spelar efter
(LOV)
•Måndag - 10:00 - 04:00

•Tisdag - 07:00 - 08:00 (nästa dag)

•Onsdag - 08:00 - 04:00

•Torsdag 09:00 - 00:00

•Fredag - 10:00 - 05:00

•Lördag - 09:00 - 06:00

•Söndag - 08:00 05:00

Vad är det som får dig att söka till Staff?
Jag heter David och bor i värmland. Jag gillar att koda och jag kodar i html, javascript och python och lär mig lua. Jag har lärt mig att göra hemsidor samt små spel och på fritiden är jag med kompisar och när jag inte är med kompisar eller sånt så brukar jag spela fiveM oftast. Detta är hur andra beskriver mig ¨snäll rolig prat glad hjälpsam och skön¨. Och om jag ska lära mig någon ny sak så ger jag inte upp utan jag kämpar så bra jag kan tills jag kan det. Och just nu så går jag inte på någon sport men innan har jag gått på fotboll och jag tyckte att det var roligt. Och jag hittade Unive i februari och sen dess har jag fastnat för denna servern jag spelar på den dagligen.
Det som får mig att vilja bli trainee på Unive är att jag vill se till att Unive blir den bästa servern och göra den så bra som möjligt. Och just nu så är jag bara servervakt och då kan jag inte ge folk som begår större reglebrott längre ban än vad dem borde ha och det är just därför jag vill bli traniee.
Jag har även ett stort intresse för denna servern där jag spelar på den dagligen vilket får mig att vilja bli trainee för att kunna göra den bättre för mig och alla andra spelare. Unive har ökat spelar platser där vi kan nu vara 600 spelare och efter det valet så har jag sett ganska många som sitter i vänta på support och jag vill vara en del och kunna hjälpa alla dessa som behöver hjälp i support. Jag tycker att alla staffs i servern gör ett bra jobb och även så tycker jag att servern kommer behöva fler support så att det minskar antal lallare i både fivem servern och discord servern.
Jag brukar oftast vara aktiv på forumet och discord servern varje dag. Jag som spelare har lagt mycket fokus på mitt rpande då jag har läst reglerna väldigt många gånger och kan alla utan till, reglerna sitter bra i huvudet vilket kommer leda till bra banns och rätt bans från mig. Jag har även en bra rp nivå som jag kommer vissa ut på olika sätt för andra spelare. Det som får mig också att ansöka är att jag har ett väldigt stort intresse för denna servern vilket gör att jag kommer lägga väldigt mycket fokus på just denna servern vilket gör att jag kommer vara extremt aktiv och jag kommer göra så mycket jag kan för servern och göra mitt bästa, och lära mig nya saker inom just delen med att va staff, det som får mig att ansöka till traniee också är att när jag ser att folk gör fel och dem svarar inte på reports så vill jag bara kunna banna dem länge ( jag vet att man kan göra anmälan).
Och dem förmågorna jag kommer ha som traniee t.ex banna folk eller noclip och sånt kommer jag använda på bra och rätt sätt t.ex kommer jag inte abusa noclipen genom att noclip för att ta mig fram om t.ex min bil har gått sönder, samma är det med skin jag kommer inte abusa den alltså jag kommer t.ex inte ge mig skin för att jag inte orkar gå till en klädesbutik eller för att jag inte orkar gå och byta mask. Och just nu är det bara 2 personer som kan sitta i Väntrum och jag fattar just varför så jag skulle och vilja hjälpa dem som sitter där för att ibland sitter dem länge i Väntrum och då vill jag hjälpa och direkt när 2 personer lämnar eller blir indragna i support så sätter sig 2 nya igen och det kanske kan va svårt om man t.ex är 1 som sitter i support så jag vill också bli traniee för att hjälpa till mycket. Jag vill bli traniee för att lära mig saker också för som traniee kan man lära sig nytt varje dag och hela tiden t.ex nya kommands och hur man använder kommands och sånt och eftersomservern växer hela tiden så blir det mer medlemar och mer att hålla koll på så att det var just därför jag ansökte till traniee, för att hjälpa till och göra servern ännu bättre än vad den redan är. Jag är även också en vädligt aktiv spelare och trevlig.

Vad skulle du säga att du skulle vilja jobba för att utveckla på servern? Jag hade lagt mycket fokus på att hjälpa servern med mina kunskaper, jag hade varit väldigt aktiv då jag hade för det mesta noclipa runt och hjälpt folk som skriver i /report och jag kommer hålla koll på ställen som vädligt många kan begå regel brott typ som på piren/torget. Jag hade även hjälpt folk som sitter i väntar på support och kollat banöverklagningar jag är alltid inne på discord och är oftast uppdaterad på forumet . Jag hade även behandlat alla personer rätt och sett till att ingen behandlas orättvist. Varje dag som går så hade jag försökt att lära mig något nytt som kommer att gynna servern. Jag kommer arbeta hela tiden som traniee och jag ger oftast aldrig upp och jag har tålamod så det är en fördel som att vara traniee.
Jag hade även suttit väldigt ofta och tagit support ärenden och försökt göra så mycket/bra jobb jag kan, och jag vill också hjälpa dem lite nyare spelare så dem kan lära sig rp så att dem inte gör misstag och helt enkelt hjälp servern så mycket jag kan och så mycket jag orkar, jag kommer lägga ner mycket tid på denna servern också och innan jag spelade på unive så höll jag på att devva på en server så jag vill lära mig lite mer av det så kanske i framtiden kan jag bli utvecklare så jag kommer vilja utveckla servern genom att kanske lägga in saker som är bra för servern, och som sagt jag kommer noclipa väldigt mycket och ta många i support läsa många ansökningar. Jag gillar att prata med folk vilket gör att jag kommer ta mycket support, och jag gillar att läsa vilket det också gör att jag kommer läsa många banöverklagan och sånt och i framtiden om jag blir ansvarig för något så kommer jag kunna läsa många t.ex jobb ansökningar eller något. Jag hade lagt mycket fokus på spelarna så dem har det så bra som möjligt så att inte lallare samt någon annan kommer och förstör för dem, jag hade speccat många kriminella ställen samt piren och torget där det kan han mycket saker som lall och folk pratar ooc och sånt, jag vil utveckla servern på ett bra sätt det jag menar är att om servern ska utvecklas bra så måste spelarna kunna rpa bra så att fler folk känner så här ¨Vad bra folk rpar på denna servern jag kanske och borde testa denna servern¨.Det som jag vill utveckla mest nu är rp nivån för jag ser att det kommer in nya som inte kan rpa så bra så jag skulle vilja utveckla rp nivån mest. Och om jag blir mod i framtiden och blir ansvarig för något så hoppas jag att jag blir ansvarig för t.ex jobb eftersom att jag gillar att läsa vilket gör att jag kommer läsa väldig många ansökningar. Jag ser också många som skriver ¨Kan någon ta support¨ och jag skulle vilja göra så att fok inte skriver det alltså att jag tar många i väntrum så det inte behöver tjatas om det i generellt för att generellt är en chat för att skriva och inte klaga för att man inte blir indragen i väntrum för jag och säkert andra tycker det är jobbigt när det skrivs ganska ofta i generellt kan någon dra mig support jag har suttit här länge. Alltså jag vill utveckla sevrern så bra jag kan. Mitt mål är ju att bli mod eller högre och bli ansvarig över något som t.ex chef jobben och om jag blir ansvarig över det kommer jag hålla extra koll på hur dem jobbar och se om dem värkligen förtjänar rollen som chef. Eller om jag blir servervakt ansvarig så kommer jag hålla koll på servervaktarna för vissa kan abusa sina perms dem har. Alltså det jag vill utveckla på servern mest det är ju rpn för vissa och hjälpa dem att kunan rpa bättre genom att skriva till dem i t.ex pm ingame att typ gör detta det kommer förbättra rpn och höja din rp nivå vilket kommer göra att dem flesta på servern nu i framtiden kommer ha bra rp (förhopningsvis). Jag har ju också ansökt till medlemsskaps ansvarig och om jag blir det och sen blir traniee så kommer det vara enklare att utveckla rp:n för att då kan man bestämma vilka som ska få komma in som medlem på servern genom att kolla på ansökan och se om den är bra och sånt sen på intervjuen att lyssna så att man vet att t.ex denna personen borde träna mer på denna frågan eller denna personen klarade allt jätte bra. Detta händer inte jätte ofta men när det händer så är det grovt om man säger så, det jag pratar om är att sno tjänste fordon för jag har sett folk som gör det sen VDM:ar folk och jag bill hjälpa till med det försöka alltså att stoppa det. Jag vet att jag skrev samma sak några gånger men jag skriver det för att verkligen visa att jag bryr mig om servern och visa verkligen hur jag vill hjälpa servern. Som jag sa tidigare så kan jag koda t.ex i python, html och lite sånt och jag håller på att lära mig lua så om philip tycker att jag är bra nog så siktar jag mycket på att bli utvecklar när jag blir mod. Jag har kodat lite spel och sånt i python samt gjorde jag en egen chat till fivem och jag har gjort lite hemsidor och sånt och jag lär mig något nytt varje dag.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat sen 02/25-2021 snart 1 år

Har du några tidigare erfarenheter? Jag är servervakt samt har jag sett på streamers när de gör staff arbete så jag vet en del om det. Och innan jag spelade på unive var jag support på en server men det var jag inte länge eftersom att jag bytte till Unive.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon?
---------------------------------------------------------------
/sqlunban [hex-id] [man unbannar folk om dem t.ex gjort en banöverklagan och den är godkänd]
/sqlbanoffline [hex-id] [dag]
/sqlbanhistory [hex-id] [så ser man om personen har några tidigare banns]
/svban [id] [anledning] detta gör så man bannar någon i en timme
/revive [id] [man revivar någon om det har dött av vmd/rdm eller av en bugg]
/who [id] [man ser om personen är krim eller inte]
/givemoney [id] [amount]
/toggleid [man ser folks id över huvudet]
/togglename [man ser folks steam namn över huvudet]
/kick [id]
/giveitem [id] [typ /giveitem 103 smg_ammo 100]
/ooc [man skriver i ooc så att alla ser detta skriver man om det verkligen behovs]
/Noclip [man flyger runt osynlig]
/freeze [id] [man gör någon så den är fryst alltså den kan inte röra sig]
/unfreeze [id] [man gör så att spelaren kan röra sig igen]
/goto [id] [Man går till en person det är typ samma som tpm]
/tpm [Man teleporterar till någon om dem t.ex säger att ngn lallar vid t.ex piren]
/setjob [id] [job] [joblevel]
/bring [id] [man tpar någon till sig själv]
/skin [man ger en meny till spelare så dem kan ändra typ om dem behöver skottsäker väst]
/spec [man får upp en meny som man kan välja vem man ska kolla på]
/clearchatforall [man rensar chatten för alla]
/announce [man skickar ut ett viktigt meddelande]
/sv [man skriver i servervakternas chat].
/sc (det är staff chat)
/addkey (nyckelns namn)
/v [Bilens namn detta används bara till event eller något viktigt]

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? Support och specca ingame

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Jag vet inte jag kan jobba med vad som helst de flesta sakerna funkar.

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Att alla staffs gör ett bra jobb.

Senast ändrad:

tumblr_5e9277ef06a5eec17520119b85a6ebad_4b3a10a5_1280.jpg

Bump
Sjolin#1337

Servervakt på Unive

Bump
----------------
Sjolin#1337
----------------

Servervakt på Unive
----------------

Öppen pm