Accepterad Gustav den fjärde | Ansökan till Servervakt I QT I

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Gustav den fjärde

Icke Medlem
Meddelanden
9
Reaction score
10
Vad är ditt namn i verkligheten? liam

Vad heter du på discord? Yes Yes Yes#7343

Ange ditt födelsedatum 15 April 2001

Beskriv din dagliga aktivitet. Är på unive minst 4 timmar om dagen, när jag inte är på unive så brukar jag vara ute och chilla

Hur länge har du varit medlem på Unive? runt 3-4 månader men jag har spelat lite som ikke medlem i ett bra tag

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) har varit bannad ett par gånger, men har lärt mig av alla bans1681843495027.png

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. En servervakt är en viktig roll på en RP-server och det är deras uppgift att övervaka sin omgivning och vidta åtgärder mot spelare som bryter mot reglerna. Det är dock viktigt att notera att servervakter inte bör springa runt och aktivt leta efter regelbrott utan istället fortsätta att RP:a som vanligt tills de stöter på en situation som kräver deras ingripande. Servervakter har dock inte bara uppgiften att agera mot regelbrott, utan de ska också underlätta för högre staffmedlemmar genom att ta åtgärder vid mindre scenarier, använda /revive (id) vid behov och se till att det råder en god RP-miljö på servern. En servervakt är en förebild för andra spelare på servern och det är därför viktigt att de själva är skickliga på att RP:a och kan agera på ett professionellt och ansvarsfullt sätt. Servervakter bör också vara hjälpsamma gentemot nya spelare och ge dem stöd och hjälp i OOC-chatten eller genom /msg. På så sätt kan servervakter hjälpa till att skapa en välkomnande och stöttande miljö för nya spelare på servern. Sammanfattningsvis är en servervakts uppgift att hålla koll på sin omgivning, vara en förebild för andra spelare och underlätta för högre staffmedlemmar genom att hantera mindre scenarier. En servervakt är en viktig del av en RP-server och deras engagemang och professionalism är avgörande för att upprätthålla en hög RP-standard på servern.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag är intresserad av att bli en servervakt eftersom jag har RP:at på Unive en längre tid nu. Under denna tid har jag märkt att det finns spelare som inte känner till reglerna till fullo och ibland kan komma undan med regelbrott. Jag känner mig frustrerad över detta och vill hjälpa till med att förbättra RP:n på servern så mycket som jag kan. Jag kanske inte kan utföra lika mycket arbete som de andra staffmedlemmarna, men varje liten insats räknas och kan bidra till att göra servern till en bättre plats. Jag brinner för RP och jag strävar alltid efter att hålla en hög RP-nivå. Jag önskar att alla spelare kunde följa reglerna och upprätthålla en liknande RP-standard. Jag är väl medveten om hur allt fungerar som servervakt eftersom jag har tidigare erfarenhet av rollen. Jag har även varit Helper och behövde sedan ansöka igen för att få tillbaka min Servervakt-roll. Jag är redo att återuppta denna roll och vill göra mitt bästa för att stödja servern och bidra till dess framgång. Jag brinner verkligen för Unive och allt jag gör på servern är med målet att göra den så bra som möjligt.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Sammanfattningsvis handlar korruption inom servervaktrollen om att använda sina privilegier för att gynna sig själv eller vinna ett scenario. Exempel på korruption inkluderar att använda /revive för att fortsätta ett skottscenario efter att man blivit skjuten, att använda /revive för att slippa äta eller dricka, samt att använda /toggleid för att se var andra spelare gömmer sig. Det finns många andra exempel på korruption, men de nämns inte alla här.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka