Ej Antagen Swaxx163 | Ansökan till Servervakt [Zyro]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Swaxx163

Icke Medlem
Meddelanden
4
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Arvin

Vad heter du på discord? xx805

Vad är ditt Hex:ID steam:110000170ff930a

Ange ditt födelsedatum 7 September 2009

Beskriv din dagliga aktivitet. Jag är aktiv på servern dagligen och brukar vara inne under eftermiddagar och kvällar. Vanligtvis spenderar jag 2–4 timmar online, men ibland längre beroende på hur mycket tid jag har. När jag är inne fokuserar jag på att spela seriöst, följa serverns regler och bidra till en bra atmosfär för andra spelare. Jag håller koll på vad som händer i staden, försöker hjälpa nya spelare och är alltid tillgänglig ifall det uppstår situationer där någon behöver stöd eller vägledning.

Hur länge har du varit medlem på Unive? Jag har varit medlem på Unive Roleplay i ungefär några månader, jag kom nyss tillbaka för att jag slutade med unive för ungefär 6 månader sen. Men under den tiden har jag fått en god förståelse för serverns regler, upplägg och community. Jag har varit aktiv regelbundet och känner mig bekväm med hur RP-miljön fungerar, vilket gör att jag kan hantera situationer på ett moget och regelrätt sätt.

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) Jag har blivit bannad/avstängd 10 gånger. Majoriteten av dessa hände tidigare när jag fortfarande höll på att lära mig serverns regler och RP-standard. Sedan dess har jag tagit till mig all feedback, blivit betydligt mer noggrann och har arbetat aktivt för att förbättra mitt beteende. Idag har jag en helt annan förståelse för hur RP ska skötas och jag följer reglerna strikt. Jag ser mina tidigare misstag som något jag lärt mig mycket av, vilket gör mig mer ansvarsfull och bättre rustad för en roll som servervakt.

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. En servervakt har som huvuduppgift att upprätthålla ordning och se till att alla spelare följer serverns regler. Det innebär att vara aktiv, observant och snabbt kunna reagera på situationer där regler bryts, exempelvis RDM, VDM, störande beteende eller andra regelbrott.
En servervakt ska även bidra till en trygg och trevlig miljö genom att hjälpa spelare, besvara frågor och vägleda nya medlemmar. Rollen kräver att man är neutral, professionell och kan hantera konflikter på ett lugnt och rättvist sätt. Målet är att skapa en stabil och seriös RP-upplevelse för hela communityt.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag vill bli servervakt på Unive Roleplay eftersom jag verkligen trivs på servern och vill bidra till att den fortsätter vara en trygg och seriös plats för alla spelare. Jag tycker om att hjälpa andra och ser rollen som ett sätt att ge tillbaka till communityt genom att upprätthålla ordning och se till att reglerna följs.
Efter min tid på servern har jag fått en god förståelse för hur RP ska fungera och jag känner att jag har tålamod, rättvist omdöme och förmågan att hantera situationer lugnt även när det är stressigt. Som servervakt vill jag hjälpa till att skapa en bättre spelupplevelse för både nya och erfarna spelare, och bidra till att servern fortsätter utvecklas åt rätt håll.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption och abuse handlar om att missbruka sin roll eller sina befogenheter som servervakt. Korruption innebär att man gynnar sig själv eller andra spelare på ett otillåtet sätt, till exempel genom att ge fördelar, ignorera regelbrott för vänner eller använda sin position för personlig vinning.
Abuse handlar om att utnyttja sina verktyg eller sin auktoritet på ett felaktigt sätt. Det kan vara att man teleporterar sig själv eller andra utan anledning, tar bort folk från situationer för att hjälpa sig själv i RP, ger ut utrustning, eller straffar spelare utan korrekt anledning eller bevis.
Som servervakt ska man alltid vara neutral, följa riktlinjerna och aldrig låta personliga känslor styra besluten. Alla spelare ska behandlas lika, och makten ska endast användas för att upprätthålla reglerna – aldrig för att påverka sitt eget RP eller någon annans.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka