Accepterad Glajdarn441 | Ban överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Glajdarn441

Icke Medlem
Meddelanden
25
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199106223523/

Ditt Hex-ID: steam:1100001444deda3

Vad är din discord tagg? Glajdarn#6969

Vem var det som bannade dig? Lisa, hon är ej staff längre.

Hur lång tid var din ban? P - Ban.

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Connection rejected by philip320s server. ❌ Du är permanent avstängd från Unive BanID jw04sy Anledning: Terrordåd Placerad av: Lisa ⚠️En permanent avstängning går inte ut. Var god och respektera detta. ❗Felaktig Ban? Du kan överklaga den på www.unive.se/bannad

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror och vet att staffsen valde att banna mig för att jag begick ett grovt fel som inte är acceptabelt enligt Unives regler, varför jag just blev bannad var för att jag körde min Audi förbi polisen och sköt några skott. Och varför jag gjorde detta vet jag egentligen inte, jag var en fucking idiot som inte tänkte alls med mitt huvud. Jag bör och borde vetat sjukt mycket bättre eftersom unive är väldigt väldigt tydliga med deras regler. Jag har tidigare varit väldigt förstående mot reglerna och skött mig bra, varit en bra rpare och gjort roliga scenarion på servern. Men jag tabbar mig. Jag gjorde ett fel. Jag jag insåg dagen efter jag gjorde detta att det var så sjukt jävla osmart och jag borde verkligen inte gjort de. Jag har inte ångrat något så mycket som de om jag ska vara 100 procent ärlig med er. Jag har inte spelat fivem på 5månader nu pga att det inte finns några servrar sol intresserar mig överhuvudtaget. Jag saknar verkligen att vara med på unive och spela, jag har ofta hört att man ska ge en människa en andra chans, jag kanske inte är värd en andra chans men jag hoppas verkligen att jag kan få visa att jag kan följa reglerna och komma tillbaka till unive. Jag vill få en andra chans. Jag vill brösta mitt fel och viss att jag också kan sköta mig så himla bra. Jag är redo att göra allt för att få komma tillbaka till servern, jag ångrar mig så sjukt fuckibg mycket. Jag vill även be om förlåtelse då detta inte är okej. Unive ska framstå som en bra server och det jag gjorde var inte okej alls. Förlåt.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Så allt började egentligen ca en vecka innan jag blev bannad, jag ska berätta från början. En vanlig dag i april (tror jag) så gick jag till skolan, jag hade gått på min första lektion och hade blivit utslängd från lektionen och hade ett dåligt humör och var väldigt väldigt arg. Jag kunde Kate kontrollera mig själv och var helt galen om jag får säga det själv. Jag blir lugnare och tillslut sättet jag mig på en bänk och går in på discord. Jag går in på unives discord och börjar skriva i kanalen generellt med några andra medlemmar, bah allmänt snack. Sen börjat wilma skriva med oss och inget mer med det. Sedan börjar JAG skoja/skojbråka med wilma lite grann och hon skojbråkar tbx, de blev mer och mer fula kommentarer av oss BÅDA och vi började tjafsa på riktigt, konversationen togs till pm och där tjafsade vi en del. Eftersom det var ett bra tag sen kommer jag inte exakt ihåg vad vi bråkade om, men jag minns att jag skrev "din snobbiga 08a" sen skulle jag in på min andra lektion. Jag tänkte inget mer på det och jobbade helt okej på min andra lektion då jag hade lugnat ner mig. Efter lektionen var de lunchrast och jag går in på unive igen men massor av kanaler saknas, jag blir fundersam och kollar mina roller och får lite av en chock. Jag hade indragen sv, kram samt medlem. Jag panikskrev till massa staffs om vrf. Jag insåg redan då vrf men jag ville ha bekräftelse. Jag visste att jag gjorde fel men jag ville inte acceptera det. Och idag så skäms jag fortfarande över att jag skrev som jag gjorde, jag betedde mig som en jävla fatta och jag har inte vilja skapa bråk någok gång efter detta, jag vet att de jag skrev var långt ifrån okej och jag borde verkligen verkligen verkligen inte skrivit så utan jag borde ha tänkt innan, jag har inte diagnoserats med adhd men både jag och min mamma har stora misstankar om att jag har de, en utav grejerna om vrf är att jag inte tänker innan jag gör saker. Men jag borde fan ha tänkt innan att jag inte ska vara taskig mot andra, jag vill vara en snäll grabb och framstå som trevlig. Jag skäms som fan, jag vill knappt tänka på att jag varit så taskig mot Wilma så många gånger. Jag och wilma skriver inte ens till varandra idag och jag försöker att inte skriva med henne för att inte göra henne ledsen. Jag vet att jag gjorde fel, jag vill be om förlåtelse till henne igen men jag vill inte störa henne. Efter detta vart jag upprörd för att jag hade fått indragna roller. Jag körde inte unive på kanske tre dagar. Jag tog med en polare hem för vi skulle Gibba lite osv osv. Vi hade tvärkul och spelar cs och forre, men sen ville jag rpa lite, så jag gick in på unive och cruisade med min bil runt i staden och pratade med lite personer. Jag berättade för min kompis om mina roller och vad som hade hänt och han visste hela historian. Han sa då att jag borde göra något sjukt på servern för de va redan kört sa han, jag sa nej. Sen va de inget mer me de, men sen tjatade han å han tjatade å tjatade jag blev skitlack och skrek på han. Då blev han tyst ett tag till, sen säger han "fan du borde göra en driveby på snuten" eftersom jag hade krim innan hade jag kvar min glock eller om de va en colt kommer ej ihåg. Jag kör iallafall runt och han säger att "om inte du skjuter så kmr jag dra hem, du e ju ändå icke medlem va ska hända" då var jag vid piren och skulle köra in t stan. Jag sa aja dra hem då men han va kvar och när jag körde förbi snutstation så tar han tag i min mun och klickar så de skjuts flera skott och jag försöker putta bort honom och lyckas förens efter jag kört förbi polisstationen och råkar då köra ner på motorvägen vänster om stationen, kör över gräsmattan ner på vägen. Jag blir så jävla sur på han och jag skrek som en gris att vafab håller du på med liksom. Jag kommer bli p bannad nu. Men jag hoppades på att jag inte skulle bli de. Efter ett tag är jag i groove och kör förbi Falck och då gör han samma sak. Efter de stängde jag av datorn och skickade ut honom jag vart så jävla arg. Sen så visste jag till 99% att jag kommer bli pbannad och fick ångest direkt. I stunden så började jag till och med få tårar för jag fick sån ångest för jag har spenderat så sjukt många timmar på unive och detta skulle bli slutet. Jag borde fan stängt av spelet innan han tjatade mer, jag hade kunnat spela kvar på unive isåfall, jag var sur i flera dagar på både mig själv och på min kompis. Jag fick också då min p Ban. Någon dag efter jag vart p bannad vart jag också bannad från discorden. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, jag vet och visste själv att de var fel de som hände, jag har vart heller på unive för att jag velat hjälpa servern och så gör jag själv fel. Jag skäms över det. Jag vet att mina förra överklagan blivit nekade men jag hoppas verkligen att ni förstår min sida och att ni ev vill ge mig en andra chans, jag kan verkligen lova att de inte kommer ske igen. Aldrig. Förlåt. Under de senaste 6 månaderna har jag bråkat rejält med min far och bonusmamma, jag har anmält min bonus mamma för misshandel och olaga hot. Jag har varit med i knivdrama och vart på säkert 15förhör under sommarn med soc, polis. Jag har blivit mycket ber självsäker och bor nu hos min mamma. Jag har blivit klokare och mer korrekt än vad jag var tidigare. Jag ber om ursäkt av mina misstag, asså verkligen Förlåt. Jag vet bättre än så nu, jag vill försöka. Snälla låt mig få en till chans, jag lovar att jag inte kommer sabba den. Det skulle vara den bästa tjänsten ni någonsin hade kunnat gett mig. Förlåt somsagt för det jag gjort. Det kommer aldrig någonsin ske igen ifall jag får en andra och sista chans.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var jag som gjorde fel, Lisa gjorde bara sitt jobb och han var superduktig. Jag vet själv vad jag har gjort för fel. Jag ber om ursäkt, förlåt på riktigt. Jag vet bättre nu, jag har mycket erfarenhet inom rp och har varit staff på många andra servrar. Men somsagt, jag tror på att ingen är felfri och alla kan göra fel, annars lär mig sig inte hur man gör rätt för sig. Så ja, det var jag som gjorde fel denna gång, de kommer inte ske igen och det lovar jag. Det känns tryggt att staffsen på unive tar sånna här saker på allvar, jag kan nästan lova att alla spelare känner sig trygga med staffsen på unive, ni gör guldjobb! Tack för ni är korrekta.

Hur många tidigare avstängningar har du? 2

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Endast två som jag kommer ihåg, självklart så är p bannen en utav dem sen är det en ban i början av min rp karriär typ för över ett år sen på unive när jag tog upp en psg och avlossade ett skott för att en kille tog min jaktkniv. Vilket var extremt jävla dumt. Men jag tog lärdom av bannen och gjorde inte de igen.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Alltså först och främst skulle jag vart klokare, men eftersom att jag levde i ett hem med misshandel och alkohol så var jag väldigt ledsen och arg ofta. Jag låser in mig i mitt rum varje dag efter att min pappa åkt till jobbet, (han jobbat nattskift) så jag borde inte varit taskig mot wilma för då hade inget med detta hänt alls. Jag skulle inte behöva säga till min kompis att jag hade fått indragna och då hade han inte gjort som hade gjorde. Jag skulle då rpa som vanligt och antagligen spelat på unive i över ett år nu. Så jag borde bara varit mer klok. Jag var en muffsi, idiot och mongo. Förlåt för de reglerbrottet jag gjorde, jag har haft ångest flertal gånger över detta och jag är hemskt ledsen att jag gjort detta på servern. Jag vill inget annat än att rpa och unive är den rätta servern. Det är en gryn servern om jag får säga det själv. Staff teamet är väldigt trevliga så som jag minns det iallafall. Förlåt för detta, jag ber om ursäkt. Och jag ska be Wilma om förlåtelse en gång till när det känns rätt.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har lärt mig de att det man skriver på internetet kan såra. Man ska alltid tänka innan man gör någonting annars blir det bajsmacka. Jag har blivit mer klok och korrekt. Jag har vuxit i mig själv. Jag har insett hur kul man kan ha det igenom att rollspela med bekanta. Jag har väldigt många online vänner som spelar på unive o h jag saknar verkligen verkligen att spela med dom.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Senast ändrad:
Tack! Men vad menas med eskalation
Eskalation menas med att detta e philipa/ledningens överklagan som dom ska ta hand om. Dom får tex ansvaret av denna ban då de en gammal staff som blivot demotad eller sagt upp den ocg inte bär en staff roll längre och inte kan ta hand eller ta beslut om denna ban.

Eskalation menas med att detta e philipa/ledningens överklagan som dom ska ta hand om. Dom får tex ansvaret av denna ban då de en gammal staff som blivot demotad eller sagt upp den ocg inte bär en staff roll längre och inte kan ta hand eller ta beslut om denna ban.
Aa okej då vet jag vad det innebär! Tack för hjälpen! :)

Vill tillägga att de kontot jag äger nu på discord inte är det discord kontot jag är bannad på unives discord, jag kommer inte åt det kontot jag är bannad från dcn. Men jag tror att de ska vara "GlajdarnALT" taggen minns jag ej. Om ni vill kan jag kolla på de ljupare och fixa ett dc id för er :), mvh Glajdarn

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka