Accepterad akyouknow | Ban Överklagan (saab)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

akyouknow

Medlem
Servervakt
Meddelanden
209
Reaction score
7
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199316130802/

Ditt Hex-ID: 110000150d0dbf2

Vad är din discord tagg? akyouknow

Vem var det som bannade dig? Saab

Bild på banmeddelande: Screenshot 2026-02-28 194623.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag förstår varför jag blev bannad och jag tar ansvar för dem som hände. I situationen blev jag riktat på med vapen men istället för att direkt stanns och spela på det fortsätte jag åka bakåt med min bil. Även om det gick snabbt och jag redan hade börjat rulla så borde jag ha stannat när jag såg att han hoppade ut och rikta mot mig. Det som hände är fear rp eftersom att jag inte värnade om min karaktär liv så som jag gjorde. Jag förstår helt och hållet att sån beteende påverkar rp kvaliten dåligt och jag ser nu att mitt val var riktigt fel även ifall det inte var min avsikt att förstöra scenariot eller begå regelbrott.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag stod och pratade med min vän från kartellen när en kille från DIablos kom och hoppade ut och börja rikta mot mig. Det känns som att det gick skit snabbt och det skedde utan någon slags social rp innan. Jag började backa med bilen direkt ca 1 sek innan han rikta och sen hoppade han ut och rikta och jag fortsatte köra bak istället för att stanna. Efter frågade jag min vän från kartellen vad fan dem håller på med och hans sa själv att han inte har något med det där att göra och bad om ursäkt. Efter detta hoppade diablos killen ut en gång till och shoot on sighta mig. Då hoppade jag support då jag upplevde att mot parten inte hade så mycket social rp innan han valde att genomföra en skottlossning/kidnappning. När jag visade clip på scenariot kom det fram till att jag fear rpa när jag åkte bak med bilen medans han rikta. Anledningen till att jag inte visste att det var fear rp är för att jag sett andra göra samma och inte få problem och trodde att så länge det finns en öppning att ålka så får man göra det.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Om jag ska vara helt ärlig så var de ej felaktigt. Jag kan förstå hur staffsen ser på min situation och enligt reglerna ska man värna om sitt liv när någon riktar på dig, Även om jag själv tyckte att det gick snabbt och att jag rullade bak borde jag direkt stannat när vapnet kom fram. Reglerna gäller alla och om staffs bedömmer att det var fear rp så finns det inget annat en att acceptera det då det var fearp och jag ångrar mig verkligen ändå om det inte var med mening att begå regelbrottet. Jag är bara ute efter roliga scenarios och hög RP.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har haft få tidigare bans på Unive men aldrig något lika grovt som detta. Tidigare handlade det mer om omedvetna regelbrott eller fel som jag lärt mig om i efterhand. Jag har alltid tagit lära och kommit tillbaka med rätt attetyd och gjort bättre ifrån mig.

En gång blev jag bannad för att jag bug abuse med hyre cyckeln vid torget. Jag buggade så att den åkte snabbare villket jag inte tänkte på lika mycket vid den tiden, jag trodde det var okej. Efter att ha gjort detta insåg jag felet jag gjorde och gjorde aldrig det felet igen. Jag skrev en ban överklagan och den blev godkänd. Jag kom tillbaka med rätt tankesätt och började RPa igen med bättre erfarenheter och förstog hur jag ska RPa för maximal realism samt så rättvist som möjlgit.

Jag blev också bannad en annan gång av kära Philip själv, det var goda tider. Jag hade en bil med hydralik och offroad djul och jag körde upp för en sten kulle med den. Hahahhaha jag trodde det var okej då men efter att ha blivit bannad insåg jag felet jag gjorde. Jag tänkte efter och det är inte som att en sportbil skulle klarat av så grov offroad hur modifierad den än var. Jag kom tillbaka från den bannen med ännu mer erfarenheter och gjorde aldrig samma fel igen, man kan säga att jag började använda mig av sunt förnuft mer och förstog realismen av RPn.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat stanna bilen samma sekund när jag såg att han hoppa ut och rikta mot mig. Jag borde klivit ur bilen och spelat vidare scenariot. Jag hade tagit upp händerna och tillåtit kidnappningen för att spela för motparterns vinst och inte fear rpa nu när jag vet att det jag gjorde var regelbrott. Något sådant hade aldrig skett igen.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har fått en mycket större förståelse för reglerna på servern. Jag har lärt mig hur himla viktigt det är att verkligen fokusera på dem minsta detaljerna inom RP. Jag kommer nu framöver vara mycket mer försiktig och undvika sådana situationer helt. Hoppa ut direkt ifall någon riktar och inte ens tänka efter för att det är min karaktärs liv som står på spel.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka