G1host2 | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

• Inget stöd

Resultat kan endast visas efter röstning.

G1host2

Medlem
Meddelanden
6
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? ahmed

Ditt discordnamn: shadow061572

Ange ditt födelsedatum 23 Februari 2008

Varför ska just du bli staff? Jag tycker att jag skulle passa som staff eftersom jag är aktiv, ansvarstagande och kan hålla mig lugn även i stressiga situationer. Jag behandlar alla rättvist, följer reglerna och hjälper gärna andra när de behöver stöd. Jag är också bra på att samarbeta och lösa konflikter på ett moget sätt. Som staff vill jag bidra till en trygg och trevlig miljö där alla känner sig välkomna

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker att Unive fungerar bra överlag, men det finns några områden som skulle kunna utvecklas. Ibland kan svarstiderna på rapporter och tickets vara långa, vilket gör att spelare får vänta på hjälp. Jag tycker också att kommunikationen kring vissa uppdateringar skulle kunna vara tydligare så att alla vet vad som förändras. Utöver det upplever jag att gemenskapen är stark och att servern är välskött

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? För att minska väntetiderna på reports och tickets skulle jag tillsammans med övriga staff fokusera på att arbeta effektivt och prioritera ärenden efter hur allvarliga de är. Det är också viktigt att ha god kommunikation inom staffteamet så att ärenden fördelas jämnt och ingen spelare blir bortglömd. När det gäller regelbrott handlar det om att vara aktiv i spelet, samarbeta med andra staffmedlemmar och använda tillgängliga verktyg för att upptäcka och hantera problem så snabbt som möjligt

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt i sin staffroll innebär att man alltid är respektfull, rättvis och opartisk oavsett situation eller vem man har att göra med. Man följer serverns regler och riktlinjer, håller ett lugnt och moget bemötande även när spelare är frustrerade samt fattar beslut baserade på fakta istället för personliga åsikter eller relationer

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer att planera min tid så att skola/arbete, privatliv och RP alltid kommer i balans med staffarbetet. Jag ser staffrollen som ett ansvar och kommer att vara aktiv när jag har tid och möjlighet, men samtidigt vara realistisk med hur mycket jag kan ta på mig. Genom att prioritera och planera min tid kan jag vara en engagerad staffmedlem utan att det påverkar mina övriga åtaganden negativt

Hur länge har du spelat på Unive? en månad nú

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag har tidigare varit staff på andra servrar. Där har jag hjälpt till med reports, hanterat regelbrott, löst konflikter mellan spelare och sett till att reglerna följs. Erfarenheten har lärt mig att vara lugn under press, fatta rättvisa beslut och kommunicera professionellt med spelare

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Donation, Servervakt, Event

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? nej de finns inga

Tillbaka