Accepterad Elloiuyh | Ban Överklagan [Crackie & Sydow]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Elloiuyh

Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
125
Reaction score
6
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199011082881/

Ditt Hex-ID: 11000013ea23281

Vad är din discord tagg? elloboi

Vem var det som bannade dig? Crackie/Sydow

Bild på banmeddelande: image[1].webp

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Ärendet har tagits i Support och klipps har visats. Jag är därav säker på varför jag blev bannad. Anledningen till att jag blev bannad var att det hade kommit in en anmälan där jag var en av personerna inblandade som då var anmäld. I denna fanns ett klipp där jag begick regelbrott. En diskussion i Support och en åsikt från båda sidor resulterade i att Staffs krom fram till en Ban på mild brist på social RP. Jag vet och är säker på att anledningen till att jag vart bannad är för att jag begick ett regelbrott som går under Brist på Social RP [Mild]. Staffs valde helt enkelt att banna mig pågrund av att i klippet så hade jag en dålig nivå när det kommer till Social RP och kunde ha utspelat scenariot på ett mycket bättre sätt en vad jag gjorde. Staffs valde att banna mig för det jag gjorde var en skev grej när det kommer till RP, scenariot kunde ha utspelats med Social RP, jag gjorde däremot fel och hade en brist på Social RP vilket resulterade i att jag blev bannad pågrund av min brist på Social RP i detta scenariot.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det hade gjorts en anmälan på mig samt andra. Jag blir tillkallad till Support pågrund av detta. Jag pratar med Crackie och Sydow angående detta ärendet. Jag fick se två stycken klipps på mig som hade skickats in i denna anmälan jag fick mot mig. Jag kollar på dessa tillsammans med Staffsen och förklarar mitt perspektiv. Jag får höra deras perspektiv på detta och tar hänsyn till detta, samt tvärtom. Vi har en respektfull diskussion där vi tar hänsyn till båda parter och på ett bra sätt kan förstå varandra och tankesättet kring detta scenario. När jag sagt mitt och förklarat mitt perspektiv från dessa klippsen så diskuterar Crackie och Sydow angående detta. Jag fick sedan informationen om att jag kommer tilldelas en Krim Varning som varar i 2 veckor och en Ban.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. I detta fall gjorde jag fel och begick Regelbrott. Om man granskar klippsen så finns det en del grejer man lägger märke till. Det som mest sticker ut i det här sammanhanget är sättet jag och min gängmedlem förhastat antar vem denna personen är på hans fordon. Pågrund av hur vi förhastat antar vem denna personen tillhör så begår vi en brist på Social RP. Sättet scenariot utspelades på var att vi åker fram och ser en bil i en grön färgkod. Vi väljer snabbt att stanna bilen och hoppa ut och rikta våra vapen utan att ens försöka prata med denna personen. Personen vi riktar våra vapen på förstår ganska snabbt vad som pågår och backar sin bil. Jag och min gängmedlem skjuter därav och avlivar denna personen. Detta är en brist på Social RP då vi förhastat antar vem personen tillhör och har inte en diskussion med personen och tar inte reda på vem personen tillhör, jobbar för och jobbar med. Vi skjuter våra skott utan att ens försöka prata med personen vilket också utger en brist på Social RP. Det vi gjorde var fel och går under en mild brist på Social RP.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har spelat på denna server i ungefär 3 års tid och har därav tidigare bans. I just detta sammanhanget så har jag pratat med Crackie och Sydow som tog ärendet om min senaste historik. Med detta menar jag mina bans på dem senaste 3 månaderna. Jag har pratat med Crackie och Sydow angående detta och dem har tagit hänsyn till att dem bansen jag har på dem 3 senaste månaderna är felaktigt, dem har även frågat kring detta och kollat upp detta. Jag är alltså helt felfri när det kommer till bans på dem senaste 3 månaderna, om man bortser från denna Ban.

Lärdom för mig är enkelt. Förstå sina misstag och rätta upp för dem. För mig så är det inte svårt att förstå när jag själv gör något som anses är fel. Om andra personer lägger märke och säger till om detta så kan man enkelt själv se över och reflektera över ens eget perspektiv samt andras. Hur ser det ut från deras håll och hur ser det ut från mitt håll? Inget som är alldeles för komplicerat. I detta sammanhang är det ganska förståeligt för mig hur det ser ut från deras håll när dem kollar på dessa klipps som finns i denna anmälan. Det ser inte bra ut och det ger inte en bra bild vilket man förstår ganska snabbt. Det är viktigt för mig att också reflektera över hur den utsatte känner och fick uppleva. Det ger en bra tankeställare till en själv.
Att prata kring dessa händelser hjälper mig som spelare att förstå mina fel och förstå en Staffs perspektiv. I detta sammanhang så hade just detta en stor påverkan. Jag fick förklara min part samt höra från deras part. Detta ger mig ett sätt att också kunna reflektera över vad som anses rätt och fel från båda parter. Man kan sedan ha en diskussion kring ärendet och komma fram tillsammans just exakt vad som ansågs vara fel. Om man vet exakt vad som anses fel så blir det lätt att kunna ta lärdom och garantera att samma sak inte kommer hända igen.
Klipps för mig spelar en väldigt stor roll. Att bara få se va den själv gör och gjort kan ge stor skillnad. Det kan vara en bra tankeställare och en bra hjälp till att veta exakt vad som man gjort för fel. Klipps hjälper mycket när det kommer till att reflektera regelbrott.
Att ta lärdom utöver dessa reflektioner blir sedan en enkel uppgift. Man gör helt enkelt inte om det. Man kan se över och slå ihop allting. Hur det såg ut för Staffen, hur man själv tycker det såg ut, diskussionen, sammanfattningen om vad som faktiskt var fel och sedan klippsen. Allt detta ger en bra grund till att kunna reflektera stort över vad man gjort för fel, hur man kan förbättra och tillslut garantera att man inte gör om samma regelbrott.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det första och mest viktiga i detta är den Sociala egenskapen. Det är vad jag överhuvudtaget borde gjort annorlunda. Jag borde haft en Social RP och prata med personen. Istället för att anta vem personen är och tillhör så kan jag istället ta reda på det igenom att prata med personen. Jag hade kunnat förlängt scenariot. Att släppa skott efter att personen backar är onödigt och att avliva är onödigt. Jag hade kunnat hoppat in i fordonet tillsammans med min gängmedlem och påbörjat en jakt efter personen om personen nu hade valt att åka. Jag hade som sagt kunnat strunta i att kontra regelbrott med regelbrott och istället påbörja biljakt och göra själv rätt i scenariot, även om motpart ej gjorde rätt enligt mig själv. Om jag hade haft Social RP i detta scenariot så hade jag enkelt kunna förlänga och göra ett mycket roligare scneario. Jag hade kunnat utspelat scenariot på flertalet olika sätt som gör scenariot till ett roligt scenario för båda parter och ett allmänt bra RP scenario.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har självklart lärt mig. Jag har lärt mig och haft förståelse för motpart. Jag har lärt mig att Social RP leder till ett förlängt scenario som är roligt för båda parter. Jag har lärt mig innebörden av Social RP. Jag har lärt mig att Social RP ska prioriteras och bör vara en egenskap varenda person som RP'ar ska ha. Jag har lärt mig att i framtida scenarion så kan man offra sig att istället påbörja biljakt istället för att kontra regelbrott med regelbrott. Jag har lärt mig att om en person begår vad man själv anser är ett regelbrott så gör man inte rätt i att kontra detta med ett regelbrott själv. Jag har lärt mig att i framtiden så kommer jag att ta reda på vilka det är jag visar mitt vapen för och alltid veta vem personen som jag gör en Kriminell-Handling med är. Jag har lärt mig att i samband med detta hålla mig mer diskret, detta gör man igenom att veta vilka det är man utför Kriminella-Handlingar med. Jag har lärt mig att till sist inte göra om detta regelbrott som jag gjorde.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Uppfattat!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka