Accepterad brakille14 | Åtgärd Överklagan [GT]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

brakille14

Medlem
Meddelanden
5
Reaction score
0
Åtgärds-referens
ID: 1706 — Mild (3p)
Typ: Kriminell utan diskretion (§ 5.1a)
Anledning: kidnappar framför klädbutik
Personal: macapz
Datum: 2026-04-13
Krim-relaterad: Ja
Visa på portalen

Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Vi stöter på en bil utanför en klädbutik. Vi frågar killen i bilen om det finns något gäng han tillhör och han säger namnet på våran största opposition. Vi riktar vapen mot honom och ber honom kliva ut ur bilen men förstår att det är tidspress då vi befinner oss på en dålig plats. Bara någon sekund efter att han har hoppat ut ur bilen så ser vi en annan man kliva ut ur klädbutiken vilket vi alla förstår är hans vän springa emot pickup trucken som vi precis hämtade den första killen ur. Den här andra mannen är klädd i exakt samma outfit som den killen vi precis drog ut ur bilen, vi ser också han springa emot pick up trucken men bli rädd utav scenariot som håller på utanför. Min vän står på sin bil och riktar vapen mot honom och säger -"det är hans vän ta honom". Han försöker springa in i klädbutiken igen och jag greppar honom. När vi sedan kör på motorvägen så combat loggar den här mannen som jag såg springa in och bar på mina axlar. Den andra det vill säga då alltså hans kompanjon, han combat loggar inte utan han bug abusear genom att göra /reloadskin och sedan skjuter oss när vi försöker lyfta honom igen.

Varför anser du att åtgärden var felaktig? Jag anser att åtgärden är fel då vi försökte avlägsna de här två männen från platsen så snabbt som möjligt. Jag hade haft full förståelse om man bara greppar någon när de är i en klädbutik och byter kläder men här så fanns det ett bakomliggande scenario där vi försöker ta oss ifrån platsen så snabbt som möjligt. Jag förstår också att det här med klädbutiker är lite utav en gråzon men jag anser inte att vi har gjort något fel då vi stöter på två killar från ett gäng vi har krig och försöker göra det bästa genom situationen genom att komma undan därifrån snabbt och smidigt.

Har du bevis som stödjer din överklagan? https://medal.tv/games/gta-v/clips/muZy55UyndemxsRIC?invite=cr-MSxkc3UsNDg3MTYzMDEy

Har du läst och förstår reglerna? Ja

Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja

Tillbaka