Nekad bebek | Ban Överklagan [BG]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

bebek

Icke Medlem
Meddelanden
4
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199436067080/

Ditt Hex-ID: steam:110000157f6f108

Vad är din discord tagg? real.bebek

Vem var det som bannade dig? 3lvis

Bild på banmeddelande: IMG_0346.jpg

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag förstår verkligen varför ni valde att banna mig, och jag kan inte säga något annat än att det var mitt eget fel. Jag valde att använda fusk, och det bryter direkt mot reglerna. Även om situationen började med att min kompis hittade ett fusk och bad mig testa det åt honom, så var det fortfarande jag som tog beslutet att faktiskt göra det. Ingen tvingade mig, och jag hade alla möjligheter att säga nej. Min tanke var att bara testa om det fungerade, typ om man kunde se folk genom väggar, och sedan säga till honom om det var äkta eller inte. Jag gjorde det inte för att vinna något, inte för att skada någon och inte för att förstöra för andra spelare. Men jag inser nu att det egentligen inte spelar någon roll vad min avsikt var. Bara det att jag startade det och gick in på servern med det är ett stort regelbrott. Det handlar inte bara om vad man gör med fusket, utan att man ens använder det. När jag tänker tillbaka på det nu känns det bara onödigt och dumt. Jag riskerade mitt konto och mitt rykte på en server som jag faktiskt tycker om och har lagt mycket tid på, bara för att “testa något” åt en kompis. Det var ett omoget beslut och jag tänkte inte på konsekvenserna i stunden. Nu i efterhand inser jag hur respektlöst det är mot både staff som lägger ner tid på servern och mot alla spelare som kör legit. Jag är genuint ledsen över mitt beslut. Jag tar fullt ansvar och försöker inte skylla på någon annan, även om det började med min kompis. Det var jag som tryckte igång det. Jag förstår varför ni måste ta fusk på största allvar och jag accepterar att det var därför jag blev bannad.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Detta hände för ungefär tre månader sedan, så jag minns tyvärr inte exakt varje detalj kring vad som hände precis innan jag blev bannad. Det jag minns är att jag hade startat fusket för att testa det åt min kompis och gick in på servern för att se om det faktiskt fungerade, bland annat om man kunde se spelare genom väggar. Jag hann inte spela särskilt länge innan jag blev bannad. Jag minns inte exakt vad jag gjorde sekunderna innan bannen kom, men jag vet att jag var inne på servern med fusket aktivt, och det räcker i sig för att förstå varför jag blev avstängd. Oavsett om jag gjorde något specifikt just då eller inte så var det ett regelbrott från min sida. Jag försöker inte undvika frågan, utan jag minns helt enkelt inte exakt situationen i detalj eftersom det var ett tag sedan. Det jag däremot är säker på är att jag tog ett dåligt beslut och att bannen var en konsekvens av det.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var inte en felakktig ban. Det var jag som gjorde fel. Jag valde att använda ett fusk och gick in på servern med det aktivt, även om syftet var att testa det åt en kompis. Oavsett anledning så bryter det mot reglerna, och jag förstår att det leder till en permanent avstängning.

Jag försöker inte skylla ifrån mig eller få det att låta som ett missförstånd. Det var ett medvetet beslut från min sida och jag tar fullt ansvar för det. I efterhand inser jag hur dumt det var och att det inte finns någon ursäkt som gör det okej.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Det var inte en felakktig ban, utan det var jag som gjorde fel. Jag valde själv att starta och använda ett fusk och gick in på servern med det på. Även om min tanke var att testa det åt en kompis och inte att medvetet förstöra för någon, så förändrar det inte faktumet att jag bröt mot reglerna. Jag var fullt medveten om att fusk är förbjudet, men jag tog ändå det beslutet i stunden.

Jag förstår att en server som denna måste ha tydliga gränser och nolltolerans mot fusk för att skydda rättvisan och spelupplevelsen för alla. Om man börjar göra undantag beroende på anledning så tappar reglerna sitt värde. Därför förstår jag att bannen kom och att den var berättigad.

I efterhannd inser jag hur onödigt och omoget det var. Jag riskerade allt för något som inte ens var värt det. Det var ett dåligt omdöme från min sida och jag tar fullt ansvar för det. Jag försöker inte få det att framstå som ett misstag från systemet eller staff, utan det var en konsekvens av mitt eget handlande.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat göra annorlunda genom att bara säga nej från början. Även om min kompis skickade fusket och ville att jag skulle testa det, så var det helt mitt beslut att starta det på servern. Jag borde ha tänkt längre än bara stunden och insett konsekvenserna – att jag riskerade mitt konto, min plats på servern och förtroendet från staff och andra spelare. Jag kunde ha valt att ignorera det, logga ut direkt eller helt enkelt inte ens laddat ner det, och det hade varit det bästa och enda rätta.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har verkligen lärt mig en hel del efter att ha blivit bannad. Jag har förstått hur allvarligt det är att bryta mot reglerna, även om avsikten inte är att förstöra för andra. Jag har också insett att det inte finns några “små” regelbrott när det gäller fusk varje handling räknas och påverkar hela communityt. Framför allt har jag lärt mig att ta fullt ansvar för mina egna val, och att man inte kan skylla på någon annan, även om det började med en kompis idé. Jag kommer aldrig att riskera något liknande igen och jag har verkligen lärt mig värdet av att respektera reglerna och servern som jag tycker så mycket om.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja jag förstår.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka