Arctic211 | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    1
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Arctic211

Icke Medlem
Meddelanden
20
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Benjamin

Ditt discordnamn: arctic165

Ange ditt födelsedatum 22 Februari 2002

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff på Unive RP-servern för att jag verkligen brinner för rollspel och vill bidra till att skapa en bra och engagerande miljö för alla spelare. Jag tycker att det är viktigt att alla får en rättvis och rolig upplevelse, och som staff ser jag en möjlighet att hjälpa till med det genom att upprätthålla ordning och hjälpa spelare när det behövs. Jag är lösningsorienterad och gillar att ta ansvar, och tror att jag kan använda mina färdigheter för att förbättra servern och göra den ännu bättre för alla. Dessutom ser jag det som en chans att växa inom RP-gemenskapen och få nya erfarenheter som både kan utveckla mig själv och bidra till serverns framgång.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker att det är för mycket oseriösa spelare på servern som lallar runt för mycket och förstör för alla. Jag tycker även att vissa staff är lite lata och löser alla problem på deras enklaste sätt istället för att hjälpa den spelaren som faktiskt behöver hjälp.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? För att lösa problemet med oseriösa spelare skulle jag se till att reglerna är tydligare och att vi är konsekventa med att följa upp dem. Jag skulle också jobba för att vara mer närvarande och hjälpa spelare på ett sätt som verkligen löser deras problem, istället för att ta genvägar. Tillsammans med övriga staff-teamet vill jag säkerställa att alla får den hjälp de behöver och att servern håller en hög standard.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt i sin staff-roll handlar om att vara ansvarstagande, rättvis och respektfull mot alla spelare och kollegor. Det innebär att följa serverns regler och riktlinjer, vara konsekvent i besluten och hantera konflikter på ett lugnt och konstruktivt sätt. Professionellt beteende innebär också att vara tillgänglig och hjälpsam, samt att kommunicera tydligt och effektivt med både spelare och teammedlemmar.

För mig är det mycket viktigt att agera professionellt, eftersom det skapar en positiv och respektfull miljö där alla kan trivas och känna sig trygga. Det ger också förtroende för både mig själv och servern, vilket bidrar till en bättre upplevelse för alla spelare. Att vara professionell handlar om att vara ett föredöme och hjälpa till att upprätthålla en hög standard på servern.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? För att hitta en bra balans mellan mitt staff-arbete, mitt privata liv och min RP-tid, skulle jag börja med att sätta upp tydliga gränser och tidsplaner. Jag skulle prioritera mina åtaganden och se till att jag har tillräckligt med tid för både att vara aktiv och ge mitt bästa som staff, samtidigt som jag respekterar min fritid och RP-tid. Jag skulle även kommunicera öppet med övriga staff-medlemmar om mina tillgängligheter för att undvika stress och säkerställa att alla är medvetna om när jag kan bidra. På så sätt kan jag hålla en bra balans där jag både kan vara engagerad i servern och samtidigt ta hand om mig själv och mitt privatliv.

Hur länge har du spelat på Unive? 3 månader

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Kriminell

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Allt

+rep trevligt kunnig opatisk åsikt och väl taggna beslut

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka