Antagen anton24456 | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    1
  • Omröstningen stängd .

antony131

Icke Medlem
Meddelanden
20
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Anton

Ditt discordnamn: anony131

Ange ditt födelsedatum 5 Oktober 2008

Varför ska just du bli staff? Jag kommer bidra med en hög aktivitet och rättvisa beslut. Jag är trött på mycket som händer på servern. Jag själv som är kriminell upplever regelbrott hela tiden men i support är det inte många staff som tar åtgärder och ibland tänker jag inte på att klippa då det oftast inte sker åtgärder. Jag vill förbättra rpn och jag vill inte se regelbrott ske 100 tals gånger varje dag. Det ska inte behöva vara så. Det sätter höga krav på staff teamet att faktiskt visa att regelbrott leder till åtgärder. Det är en anledning till jag vill vara staff. Jag kommer ta åtgärder när regelbrott sker. Det spelar ingen roll om det är min vän eller om jag känner personen. Rätt ska vara rätt och åtgärder kommer ske oavsett om jag känner personen. Jag rpar inte lika mycket och jag har inga fler prov denna termin det var därför jag valde att ansöka då jag kommer ha tid att lägga för att göra förändringar på mångas tankesätt här på servern. Jag vill även testa på något nytt, träffa nya vänner i staff teamet. Jag kommer försöka vara en förebild för nya på servern och göra det klart för dem att de valt rätt server att rpa på. Efter alla mina 4 år på unive har jag aldrig varit staff. Men nu vill jag förändra detta.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker det är ett stort problem på krim rpn. Det är mycket fear rp, rdm och vdm (framför allt pittningar) som sker på servern. Detta vill jag ändra på då det inte tillhör här på denna servern. Det är en så låg rp nivå så att det inte ens finns och att det fortfarande efter all denna tid sker är helt absurt.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Vi kommer fokusera mer på detta och lägga ned mer tid. Mer krim relaterade scenarion kommer att speccas och åtgärder kommer att tas varje gång någon bryter mot en så simpel regel som tex fear rp. Vi kommer behöva bygga en kemi inom staff teamet och det kommer kräva mer tid, men att lägga ned den extra tiden kommer göra en förändring på servern. Vi måste alltid behöva hjälpa varandra för ibland sätts man i svåra situationer där man inte kan avgöra och då gäller det att andra staffs kan hjälpas åt

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? När man agerar proffesionellt inom sin staff roll gäller det att hålla en god ton när man bemöter andra. Det gäller även att agera opartiskt i alla ärenden då båda parterna ska ha samma möjligheter. Om man ska agera proffesionellt måste man även ta sin roll seriös och använda den till saker som den är menad till, inte abuse. Enligt mig är att agera proffesionellt också att man kan hålla en god aktivitet. Att agera proffesionellt är för mig bland det viktigaste man måste göra inom sin staff roll. Det är vi staffs som representerar hur servern styrs, och om någon ny på unive hoppar support och man inte kan hålla sig proffesionell kommer den ju inte vilja vara kvar på servern. Så det gäller även att man kan vara en förebild för spelarna på servern.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Inte mycket som sker på mitt privata liv, har inga mer prov så kommer ej behöva plugga på ett tag. Jag rpar inte lika mycket och det är just därför jag vill bli staff då jag vill testa något nytt och roligt. Jag kommer kunna vara hyfsat aktiv. Schema:

Måndag-15:00-22:00
Tisdag-15:00-22:00
Onsdag-15:30-22:00
Torsdag-15:40-23:00
Helgen-12:00-03:00

Hur länge har du spelat på Unive? Jag gick först med i unive september 2021, jag blev dock först medlem i november 2021. Syns ej på detta forums konto då jag ej kunde koppla discord med mitt main konto som jag heter Anton soumi på.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Har inte riktigt några erfarenheter förutom att jag lärt mig lite av mina vänner som varit staffs på unive förut.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Kriminell, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Inte riktigt. Helt ärligt var jag lite osäker på donation då det är ett av de svåraste områderna men det hade vart kul att lära sig och eventuellt bli donation ansvarig.

Tillbaka