1.Bonbaclat
Icke Medlem
- Meddelanden
- 102
- Reaction score
- 0
Åtgärds-referens
ID: 2542 — Allvarlig (8p)
Typ: Grov Powergaming (§ 4.1h)
Anledning: Kör utan däck, Rpar inte på sina skador efter flera krockar
Personal: baagaarn
Datum: 2026-05-07
Krim-relaterad: Ja
Visa på portalen
Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Jag var ute och körde när det plötsligt blev skottlossning. Situationen blev väldigt stressig direkt eftersom flera bilar jagade mig, runt 7 stycken totalt. Under jakten körde vi in i motorväggen och kort därefter blev våra däck punkterade eftersom polisen hade lagt ut spikmattor. Från mitt perspektiv fortsatte jag köra för att försöka ta mig till ett säkert ställe där jag kunde stanna och laga bilen. Jag tänkte inte att det var förbjudet att fortsätta köra med punkterade däck, eftersom jag tidigare sett att en högt uppsatt staff skrivit i krim dcn att han hade pratat med 320 om just detta. Där stod det enligt mig att man får fortsätta köra med punktering tills bilen går sönder helt, och att staff-teamet inte tänkte göra någon oskriven regel om att man inte får köra utan däck. Darför gjorde jag de jag gjorde, vilket inte är ett reglenbrott, fattar att staffens såg detta som powergaming, vilket inte är. Alltså de ända rätta är powergaming och inte grov. Samt att poliserna glömmer sätta spikmatoor på en motorväg är oxå rent av orealisktitskt, dessutom fail rp, sundförnuft. Men det som däremot blev fel från min sida var att jag i stressen inte RPade tillräckligt på skador efter vissa krockar. Jag var väldigt stressad av hela situationen och fokuserade mest på jakten och alla bilar runt omkring mig. Krockarna var enligt mig inte extremt hårda, men jag förstår ändå att jag borde ha reagerat tydligare i RP, till exempel genom att skriva /me har ont eller visa mer skador i karaktär röst osv, Det kan jag absolut förstå kritik för. Vill oxå tillägga att i krim dcn i viktig kanalen står det klart och dyligt, att staffsen ej tänker sätta någon o skriven reglen som säger att du inte får köra med punktering eller inte, och vänja sig till köra tils bilen går sönder som är devvat utav servern. Känns dessutom drygt att man sedan fårr konsekvenser av en oskriven regel enligt denna staffen, Men som står klart och tydligt i krim dcn, att servern kommer ej att acceptera denna oskrivna regeln om att man inte får köra utan punktering eller med, utan tills blien går sönder helt.
Varför anser du att åtgärden var felaktig? ag tycker att beslutet blev fel främst eftersom bannen blev för grov powergaming, trots att det funnits information från staffns håll om att man får fortsätta köra med punkterade däck tills bilen går sönder helt. Därför agerade jag utifrån vad jag trodde var tillåtet enligt serverns regler och riktlinjer. Jag försökte inte medvetet vinna situationen orealistiskt eller förstöra RP för andra. Min tanke var bara att fortsätta till en säker plats och sedan laga bilen, speciellt eftersom spikmattorna redan hade förstört däcken och bilen fortfarande kunde köras. Jag förstår däremot om mitt bristande på rp skador kan ses som vanligt powergaming eller dåligt RP i stunden. Det tar jag ansvar för. Men jag tycker inte att situationen når nivån av grov powergaming eftersom jag följde det som tidigare kommunicerats av staff kring körning med punkterade däck. Vill oxå tillägga att i krim dcn i viktig kanalen står det klart och tyligt, att staffsen ej tänker sätta någon o skriven reglen som säger att du inte får köra med punktering eller inte, och vänja sig till köra tils bilen går sönder som är devvat utav servern. Sedan oxå att denna helpern gav krim releterade återgjärder som endast helper och han var ej krim ansvarig. Vet om att är man inte krim ansvarig får man ej ta återgjärder i krim sceanrion,
Har du bevis som stödjer din överklagan? har inga bevis, då staffen ej skickade något till mig
Har du läst och förstår reglerna? Ja
Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja