Nekad 1.Bonbaclat | Åtgärd Överklagan [KalleAnka]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

1.Bonbaclat

Icke Medlem
Meddelanden
102
Reaction score
0
Åtgärds-referens
ID: 1972 — Normal (9.25p)
Typ: Sunt Förnuft (§ 4.1j), Mild Powergaming (§ 4.1h)
Anledning: skjuter mot polisen när det inte är sista utväg
Personal: SEAN35
Datum: 2026-04-22
Krim-relaterad: Ja
Visa på portalen

Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Jag och en vän var vid Sandy sjukhus för att få vård av två sjukvårdare. Vi stod stilla och blev behandlade när två poliser plötsligt kom fram och riktade vapen mot oss. Situationen blev snabbt stressig och jag blev osäker på vad som pågick.
Min vän sprang till bilen och jag stod kvar med händerna uppe först, men när det blev rörigt hoppade jag också in i bilen. Bilen började krångla direkt och stannade efter en kort stund. När polisen närmade sig igen tog jag ett impulsivt beslut att hoppa ut och börja skjuta.I efterhand förstår jag att det var fel agerat av mig. Situationen var inte en tydlig sista utväg, och jag borde ha fortsatt spela på scenariot istället för att eskalera det med skottlossning.

Varför anser du att åtgärden var felaktig? Jag anser att bannen är hård, men jag förstår samtidigt varför den gavs. Jag bröt mot Sunt Förnuft genom att låta stressen ta över och agera orealistiskt istället för att tänka på hur man ska agera i RP.
Jag förstår också att det kan ses som Mild Powergaming eftersom jag valde att skjuta istället för att ge situationen en naturlig utveckling där alla parter får spela vidare på scenariot.
Samtidigt upplevde jag situationen som väldigt plötslig och förvirrande, vilket gjorde att jag tog ett dåligt beslut i stunden. Det är inget jag försöker ursäkta, utan något jag har lärt mig av.

Bilen gick även sönder, jag tog min chans att utföra något skrämmande, men polisens kollega hoppar ut emot mig och då skjuter. På klippet de visade ser man hur jag skjuter mot en polis först springer vidare och när polisen börjar skjuta mot mig skjuter jag tillbaka klart och tydligt.

Har du bevis som stödjer din överklagan? Jag har tyvärr inga videoklipp eller konkreta bevis att visa från min sida. Det enda jag kan göra är att förklara situationen så ärligt som möjligt utifrån mitt perspektiv.

Har bett om klipp till 2 staffs som var med i support. Men varken har de svarat eller skickat något.

Har du läst och förstår reglerna? Ja

Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja

Tillbaka