Inaktuell ZZennaH | Gäng ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Zepta

Icke Medlem
Meddelanden
300
Reaction score
24
Vad ska gänget heta? Los Mortales

Vad heter du i verkligheten? Hannes Tikkanen

Ditt födelsedatum: 18 Juli 2005

Hur ofta kommer du vara inne? varje dag 5-10 timmar

Hur många timmar har du på Fivem? 303

Berätta om din karaktär: Hannes Min karaktär heter Alonso Hernandes. Han är 23 år gammal och bor i ett ganska trångt hem en liten bit utanför centrum. Alonso är en speciell person. Ofta när man tänker på kriminella så kopplar man det till misslyckade personer. Alonso är annorlunda. Det till misslyckade personer. Kalle är annorlunda. Han är personen som tänker och agerar. Under sin uppväxt har han ofta grupperat sig med de populära personerna, han brukade inte hänga med de “naturligt kriminella” som har haft en mycket svår uppväxt. Han har alltid haft en mamma och pappa som bryr sig, ändå valde han den kriminella vägen. Han har länge gjort småbrott och har aldrig blivit tagen. Nu är det dags att trappa upp... Han är personen som tänker och agerar. Han planerar på ett annat sätt än de flesta. Han är ute efter att överlista. Alonso har alltid haft ett intresse för bilar, fester och vänner. Detta har lett till att han alltid strävar efter att lyckas. Alonso gick värnplikten för några år sedan. Han bestämde sig för att stanna ett tag efter det också. Därför är Alonso en expert på vapenhantering. Han är mycket intresserad, men det betyder inte att han inte har respekt för dem. Skjuta är nämligen något som Alonso förstår sig på. Han vet när han ska skjuta, hur och varför. Inom militären har han lärt sig alla trixen. Detta visas upp när han agerar i samhället. Han är ingen följarperson, han är en naturlig ledare och kommer till staden för att förändra saker.

Varför ska just du få starta ett eget gäng? Jag och mina vänner har länge planerat att starta ett gäng. Jag har alltid haft en tanke att jag skulle kunna vara gängledaren. Det är eftersom att jag uppskattar- och är bra på att planera och bestämma över människor i olika situationer. Jag ska starta ett eget gäng då jag vill skapa något som inte finns på servern sedan innan. Vi har ideér på intressanta flyktplaner samt scenarion. Vi kommer att starta som ett litet gäng på 8 personer. I framtiden planerar vi att möjligtvis expandera, men vi kommer att försöka att inte gå för fort fram då det kan skada rp:n. Jag tänker mycket på rp nivån och vill sitta i support så lite som möjligt. Därför kommer jag och mina gängmedlemmar att gå igenom vad som gäller i vårat gäng. Vi vill inte skapa dåliga scenarion då det inte är roligt för någon. Jag är för närvarande polis, vilket jag tror kan hjälpa mig att skapa scenarion som ingen har gjort innan. Alla uppskattar om det inte bra blir butiksrån på butiksrån. Jag är inte heller rädd för att förlora scenarion. Är det bra så tycker jag att det är värt det. Jag kommer inte att vara otrevlig om det inte gynnar rp-nivån. Alltså kan det vara nödvändigt för att skapa en typ av respekt mot gäng man inte vill samarbeta med. Detta är dock onödigt i min mening mot andra. Polisen är mina motståndare som kriminell och därför kommer man inte alltid överens. Jag bete mig, i rim och reson såklart, mot polisen, men om vi sitter i support så är ju det helt onödigt. Jag vill se till att mina gängmedlemmar sköter sig. Därför kommer jag att gå igenom vad som gäller innan jag ger någon tyngre vapen. Detta grundar sig i att det lätt blir dålig rp om man åker runt och sprayar folk. Jag som person har lätt att lära mig regler. Jag har dem i bakhuvudet och kommer att hjälpa mina gängmedlemmar att hålla en bra nivå. Om någon gör fel så är jag inte rädd att säga till dem. Är det grovt så är det såklart även staffens uppgift men jag kommer inte att skydda personer som gör fel in i det sista, då jag vet att man lär sig av sina misstag. Inom polisen lärde jag mig hur våldstrappan fungerar. Den fungerar ganska bra som kriminell också. Även fast vi kan skjuta för att skapa rädsla hos andra gäng, ska vi inte lägga tre mag i huvudet. Isåfall är det ett skott i benet som gäller enligt mig. Vi har ideér på att tjäna pengar som inte alla tänker på. Vi kan skapa betting mellan spelare som vill racea och ta n cut på typ 10%. Jag tror att den kriminella rp:n kan viddas lite. Det var något man ofta hörde att polisen kunde göra. Detta gäller även de kriminella. det gäller att vara smart, och det tror jag att vi är. Jag är en person som tänker innan jag agerar och när jag inte har tid att tänka har jag alltid funderat över liknande situationer innan. Den kunskapen kan jag falla tillbaka på när jag behöver. Jag som polis vet när man ska ge upp och när man inte ska. Som polis är fearr en viktig faktor och det tror jag att det är bra att ha i bakhuvudet som kriminell.

Har du några med dig från start med gänget? Jag aka Alonso, Norrland aka Ted , Hasse aka Calle, Dorre aka Crille, Daniel aka Zmitri, Adam, Bengan aka Janne, Eclipze aka Carlos Thompson, Greekz/Steetzzz aka Abdi abdi

Vad tänker du att gänget ska ha för roll i staden? Vi kommer till utsidan att vara ett streetrace gäng. Vi kommer att anordna racer där man bettar pengar, ingame pengar så klart, och ibland bilar. Vi kommer att försöka bli kända genom detta och ha en speciellt pimpad bil för att sticka ut. Vi kommer att ha en rs7:a, som vi kommer pimpa svarta med grön underglow. Detta är en referens till de svarta honda civicsarna i Fast and furious som de använder för att råna lastbilar. Bakom kulisserna kommer vi att arbeta med grovt kriminella grejer. Vi kommer att arbeta med vapen, narkotika osv. Vi kommer att göra vissa rån och kommer att försöka styra staden på olika sätt. Gänget kommer att ha respekt bland de kriminella, även fast vi ser relativt oskyldiga ut mot de civila och polisen. Racen kommer såklart att vara olagliga men det är inte lika illa som det vi döljer. Vi vill få makt i staden, dock rp:ar vi inte bara för direkt makt och mycket pengar, utan vill skapa roliga scenarion där vi får respekt via bra rp. Vi kommer att samarbeta med vissa gäng via vapenhandel, bilar m.m. Vi kommer att kunna sälja vunna bilar och tjäna rykte och pengar genom detta. Vi vill bli ett välkänt gäng, känt för bra rp. Vi vill få respekt så att folk vet vilka som kommer i våra bilar. Det är ett av våra mål. Att bli respekterade. Vi ska inte bli gänget som folk ser på för att vara lalliga eller ha en tråkig rp-nivå. Vi vill vara med och föra rp:n framåt. Inte bara en massa orealistiska bombdåd som polisen kommer att avsky oss för. Vi vill att alla ska ha roligt. Även de som förlorar. Det är svårt, men jag tror att det går.

Vilka erfarenheter har du inom gäng rp? Jag har spelat som polis under en längre tid, där jag har hanterat kriminella och spelat med dem. Jag har spanat på kriminella platser och gäng och har lärt mig mycket om hur saker och ting fungerar. Jag är även piketen vilket gör att jag har bra koll på hur man förhandlar. Jag har tittat mycket på youtube och pratat med personer som är kriminella. Jag har som polis läst på om hur det är att vara polis IRL. Då medför det att även läsa på om de kriminella. Jag är intresserad av de kriminella och är här för att hjälpa till att utveckla de kriminellas rp. Som span försöker man att få respekt från gängmedlemmar. Har personligen blivit kidnappad av dem och vet hur de agerar i dessa situationer. Det har även gett mig kunskap om hur jag undviker detta. Jag har gjord lite arbete åt gäng, vilket har gett mig kunskap om det. Flera av mina medlemmar har infiltrerat ett gäng och gjort vapenhandel. det har även jag, även fast jag inte var med vid själva infiltrationen. Jag har varit med och stormat gänghus och vet hur man agerar. Jag vet hur man till störst del undviker att bli stormad / få husrannsakan. I stora drag gäller det att ha ett tajt gäng som inte tjallar på varandra och inte gå runt med vapen för att se cool ut. Polisen kan vara vart som helst och det gäller att vara säker på vem man pratar med. Jag har deltagit i kriminella scenarion där man som polis har känt,shit vad kul detta var, men också vafan är det för rp. Detta leder till att jag ve vad som uppskattas och vad som inte gör det från andra sidan.

Vad tänker du att din roll som Boss över ett gäng ska innebära för gänget? Jag som boss ska kontrollera gänget. Jag ska se till att alla sköter sig, samt att ingen missbrukar regler, vapen osv. Jag ska bidra med en mycket hög rp nivå, alltså får jag inte bete mig bara för att jag är boss och inte kan få kicken. Jag ska se till att våra planer går igenom, ska vara med och planera inför olika scenarion osv. Jag tror att jag kan göra mycket för gänget, och ser mig själv som en bra ledare. Jag har en uppgift att föra gänget vidare samtidigt som jag ska välja bra personer till gänget. jag ska se till att skaffa en bra vice som kan stå vid min sida och hålla med om mina beslut. Jag som ledare tror inte att jag aldrig har fel. Jag tror tvärtom att jag kan lära mig mycket av de runt om mig. Därför går jag aldrig in i en situation utan att se det från allas perspektiv. Ibland ser man det först som att personen gör helt fel, och när man tänker efter så förstår man hur och varför de agerade som de gjorde. Jag hoppas att alla i mitt gäng ska uppskatta mig som ledare. Det är mitt jobb att se till att alla respekterar varandra och inte beter sig mot folk. Jag ser en linje mellan vad som är rp, och va som inte är okej. detta är viktigt att se för att rp nivån ska fortsätta vara hög. mitt mål med gänget är att våra rp ska vara på topp. Det är inte helt lätt att uppnå. men jag tror att jag kan lyckas och det tror jag är en bra inställning som gängledare. jag kommer inte att bygga upp något upphöjning system som det finns inom polisen. Detta är eftersom att jag inte tror på iden. Om jag känner folk så behöver inte jag ranger för att avgöra hur bra en person är. Jag vill se min medlemmars svagheter och utveckla dem. Ett upphöjning system skapar snack bakom ryggen och folk känner orättvisa. detta är inte bra känslor att leva med. Därför är alla medlemmar av en familj, vårat gäng. Alla ska ha rätt att prata oavsett hur länge de har varit med. Allt detta gör i min mening mig till en bra boss.

Hur tänker du att du som gäng boss över gänget ska kunna utveckla serverns gäng rp? Jag som gängboss tror att jag kommer att kunna utveckla serverns kriminell rp genom att arbeta med bra kritik och hjälp till mina medlemmar. Jag kommer att försöka att skapa bra och roliga scenarion där alla parter har kul oavsett vilken roll man har. Jag vill göra mitt bästa och det kommer jag att få medlemmarna att göra också. Vi vill starta detta gänget med en ny idé som inte endast handlar om pengar och vapen. Vi vill få makt i staden på nya sätt och ge poliserna lite nya utmaningar som inte är som de flesta är. Vanliga butiksrån i all sin ära men någon twist tycker jag att man ska ha. Det kommer iallafall vi ha vid våra rån. Vi kommer som tidigare sagt att fokusera på två delar. Vår streetracing idé, där vi anordnar race till andra spelare men även race där vi deltar. Den andra delen handlar om de lite mer normala kriminella sammanhangen. Då kommer vi att försöka att utveckla rp:n så mycket så möjligt och tänka igenom våra scenarios i lång förtid. Vi kan utveckla även den vanliga rp:n genom nya ideér. En intressant twist skulle vara typ som detta. Två bilar som ser exakt likadana ut rullar in till en butik. Vi har 2 gisslan och är 4 rånare. Vi börjar rånet och polisen anländer. Vi förhandlar och sedan börjar jakten. Vi flyr tills vi får lite avstånd. Vi har hela tiden kommunikation med våran överraskning manöver. Vi åker in i en gränd där våra polare sitter. De väntar i två till bilar som ser exakt ut som våra. De sitter två och två och vi gör en switch. Vi som har pengarna drar i väg och gömmer oss, medans jakten fortsätter på våga kompisar. Då våra gängmedlemmar inte vill åka in för grov vårdslöshet i trafiken, stannar de ganska snabbt bilen. Polisen gör ett gripande och i förhör finns det inga bevis att männen har gjort rånet, vi måste berätta för staffs om scenariot i förväg så att de inte sätter in gängmedlemmarna, utan att vi kan rp:ar att de inte har några pengar. För att förtydliga ännu mer för polisen att de har fel personer, kommer gängmedlemmarna att ha helt andra kläder än oss som gjorde rånet. I detta scenariot tycker jag att vi gör något lite mer intressant. Polisen kan lyckas ta oss, men det roliga kommer i när vi får förklara för dem hur vi gjorde. Som polis tyckte jag alltid att det var roligt att höra hur de kriminella ibland överlistade oss. Sådana här scenarion tillför något till den kriminella rp-nivån och det är liknande scenarion vi vill ägna oss åt. Vi kommer även att göra scenarion utanför rån och narkotika områdena och göra saker liknande vapentransport, då det tillför mycket när inte alla scenarion är detsamma. För att utveckla rp -nivån ytterligare kan vi tvätta våra pengar genom streetracing delen, genom att vi bettar och vinner tillbaka pengarna. Jag personligen tycker att det är tråkigt att som kriminell åka runt i saab 9-5:eek:r och flyga iväg. Det är roligare att ha en mer fair bil. Därför har vi valt Audi rs 7, då den fyller vårat mål som streetracing bil, samtidigt som den inte är alldeles för op.

Berätta om hur ett bra kriminellt scenario ska se ut I ett bra kriminellt scenario ska allt vara välplanerat. Alla ska utföra utmärkt rp och alla ska ha kul. Ett scenario där endast ena sidan har kul är ett dåligt scenario. Ett scenario som inte bara handlar om pengar och makt är också ett bra scenario. Om scenariot har pengar inblandat tycker jag att man kan tillföra något så att det blir lite mer intressant. Scenarion som är helt spontan a slutar ofta med att vara bra. Det blir också bättre rp om man gör grejer runt scenariot som inte har en direkt koppling. Om vi köper flera vapen blir det bättre rp om vi kommer med en skåpbil och rp:ar att vi lägger in lådor. Nedanför ser ni ett scenario som inte har något med pengar att göra överhuvudtaget Vi har även skrivit ett bankråns-scenario med en lite mer ovanlig flyktplan. Ett exempel med inspiration från ett scenario som hände på servern. Ett bra kriminellt scenario som helt struntar i pengar osv är en vapentransport. Vi som kriminella skickar meddelanden från tullen. Där i står det en beskrivning på bilen och att det finns grova vapen i. Vi väntar tills polisen anländer och vi börjar att åka. Vi kommer att ha 1-2 andra bilar utöver den stora skåp eller lastbilen beroende på hur stor transporten vi rp:ar på är. Vi kommer att åka ihop en bit och splittrar sedan på oss, på ett bestämt ställe. Om polisen stannar någon av de mindre bilarna, kommer de få söka igenom bilen. Där i har vi endast varor av något slag. Om de börjar ett stopp på den stora bilen kommer de mindre bilarna att ansluta sig så fort som möjligt. När de söker igenom den stora bilen, kommer de att hitta stora mängder med vapen. Det det dem inte vet är att efter splitten, har vi flyttat över lådor från den stora till den mindre bilen. Då kan vi i värsta fall bara ta den lilla bilen och fly. Detta gör vi endast om de stannar den lilla bilen och söker igenom den, då de kommer att tro att den är safe. Vi från den lilla bilen tar en av poliserna som gisslan och förhandlar oss ur situationen. Vi släpper sedan av gisslan och åker iväg. Om vi lyckas komma undan kan vi antingen fly helt eller lämna den stora då vi har vapen i den mindre. Vi gömmer den större bilen på ett bestämt ställe och vi lägger oss och trycker på en annan plats. Om vi vill säkra oss ytterligare kan vi placera 1 alternativt 2 bilar på en plats, och sedan byter vi över efter att vi kommer undan. Ett slags bankrån vi åker till vårat gäng hus och sätter oss ner och börjar planerar. Vi bestämmer vilka bilar samt vart och vilken tid vi ska samlas. Vi åker och köper det vi behöver sen så åker vi mot stora banken med 4 crossar och 1 bil. När vi kommer fram så ställer vi dom där. Bilen släpper 3 gisslan och åker iväg. Vi har med oss vapen och rånar rånar banken. Vi försöker få kontakt med poliserna och påbörjar en förhandling. För första gisslan vill vi att alla bilar ska stå två kvarter bort. Det andra inte ska använda några spikmattor. När de följer kraven, lämnar vi gisslan i banken och tar crossarna. Vi åker ner i kloakerna. Där nere har vi placerat offroadbilar som vi byter till. Vi kör därifrån bort mot vattenkanalen och kör upp för den. Vi åker in i gränder och åker till ett gömställe. När allt lugnat ner sig, går vi och byter om till andra kläder. Sen gömmer vi pengarna samt våra vapnen och så försöker vi att vi inte ska använda våra andra kläder mer.

Hur ska du kunna uppnå att ha koll på gäng medlemmarna och så deras RP är hög? Jag kommer att uppnå detta genom att hålla gruppen lite och kompakt, med personer jag känner så länge som möjligt. Vi kommer att expandera om det behövs men i början kommer vi att vara en lite tajtare grupp. Jag kommer ofta att prata om disciplin med vapenhantering osv. Jag kommer att lära ut förhandling på hög nivå osv. OOC kommer jag att snacka om andra viktiga saker gällande scenarion som jag inte kan ta in-game. Jag kommer att prata med en person om de hamnar i trubbel men också om jag inte tycker att personen betedde sig helt 100. Jag snarare än att skälla försöka lägga ut bra kritik som personen tar åt sig så att vårat gäng utvecklas. Lallare får en varning, men sedan kommer de tyvärr få lämna gänget. Detta är för att gänget snabbt kommer att kollapsa om vi tillåter sådant arbete. Jag kommer att skapa scenarion där alla är med och detta kommer att leda till att jag kan se allas rp-nivå. Jag vet redan vad de är kapabla till då vi spelar varje dag, men vill se mer av deras kriminella rp, då det mesta jag sett är via span. Jag planerar att ha teoretisk utbildning, där jag pratar om när och hur de ska använda sina vapen. Detta är viktigt då vi inte vill hamna i problem i onödan.

Hur hanterar du kritik? Jag försöker alltid att lära mig av kritik. Enligt mig är det dumt att ha inställningen att man aldrig har fel. När jag får kritik försöker jag att ta åt mig och fundera över vad jag kan göra bättre. Min inställning till mina gängmedlemmar är att jag alltid vill fråga hur de tycker. Detta gör att de får chansen att säga sina åsikter och kritisera. Detta kan antingen leda till att jag förklarar hur jag menar eller tänkte när jag gjorde något. Det kan också leda till att jag lär mig något nytt, vilket alltid är positivt. Alltså ser jag kritik absolut inte som något negativt, om det ges på ett rätt sätt.

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte får gänget? Ja

Spelar du för tillfället på någon annan server än Unive? Nej det gör jag inte.

Har du läst våra Regler? Självklart

Senast ändrad:
Tillbaka