Accepterad younes10 | Ban Överklagan (Liddegame)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

younes10

Medlem
Meddelanden
284
Reaction score
2
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199023609412/

Ditt Hex-ID: 11000013f615644

Vad är din discord tagg? smartelm1589 blev bannad ig

Vem var det som bannade dig? Liddegame"-"

Bild på banmeddelande: adawdwada.jpg

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag anklagas för att ha dödat någon i parkeringshuset, flyttat kroppen och satt lappar på den. För det första – jag dödade aldrig personen. Jag trodde att det var tillåtet att sätta lappar på en död kropp, och jag lämnade honom dessutom vid huset så att någon kunde ta honom till sjukhuset. Det var inte menat som något negativt. Men det som gör mig förvirrad är att samma sak hände oss igår – de gjorde exakt likadant mot oss, men ingen av dem blev bannade. Jag förstår att jag kanske gjorde fel, men jag tycker det är orättvist att bara jag ska bli straffad när andra gör likadant utan konsekvenser.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag var IG och på väg till en klädbutik när jag plötsligt blev kickad. Sen står det att jag ska vara bannad av dig. Därför gör jag nu min ban-överklagan. Jag åkte tillsammans med Crimson och Deadly, men det slutar med att det bara är jag som blir bannad av Liddegame – vilket känns orättvist.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag förstår att jag kan ha gjort fel, men jag anser ändå att bannen var orättvis eller i alla fall oproportionerlig. Jag dödade inte personen, vilket jag anklagas för. Jag trodde dessutom att det var tillåtet att sätta lappar på en död kropp, och jag försökte inte gömma den – tvärtom, jag lämnade kroppen vid huset så att andra kunde hjälpa till.

Det som gör det hela ännu mer orättvist är att andra gjorde exakt samma sak mot oss dagen innan, utan att de blev straffade alls. Jag tycker det är fel att bara jag får konsekvenser när samma beteende accepteras från andra spelare. Om det jag gjorde var regelbrott borde reglerna gälla alla lika, inte bara mig.
Så även om jag kan förstå att det jag gjorde kanske inte var helt korrekt, tycker jag bannen känns felaktig eftersom:
för de första så dödade inte personen.
för de andra hade jag ingen negativ avsikt.
Andra har gjort samma sak utan att få någon form av straff och de är därför jag gjorde så tilbaka

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. tex c logg blev unbanad o gjorde aldrig de igen

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? I efterhand inser jag att jag borde ha hanterat situationen annorlunda. Istället för att sätta lappar på kroppen och lämna den, borde jag ha kontaktat staff eller en läkare IG direkt, så att det hade hanterats på ett korrekt sätt enligt serverns regler.

Jag borde också ha dubbelkollat om det faktiskt var tillåtet att placera lappar på en död kropp, istället för att anta att det var okej. Även om jag inte hade någon negativ avsikt, förstår jag att det kan ha uppfattats fel.

Så kort sagt: jag kunde ha visat bättre omdöme och följt upp med staff om jag var osäker, istället för att agera på egen hand.

Har du lärt dig någonting efter din ban? ja

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka