Accepterad Yoda | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Yoda

Icke Medlem
Meddelanden
61
Reaction score
7
Ange ditt födelsedatum: 30 Oktober 2007

Vad heter du på discord? Skurken#7223

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? Jag har drygt 200 timmar på fivem

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 5-11 timmar per dag varje vecka

Hur ofta kommer du vara inne? Varje dag

Hur många timmar har du på FiveM? Jag har drygt 200 timmar

Vad heter du? Anders Persson./ irl William

Hur gammal är du? 33. / 13 irl

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att sätta stopp för kriminaliteten. Jag vill att alla i staden ska kunna känna sig säkra och kunna gå till polisen om någonting har hänt och. alla ska känna sig beskyddade av polisen i Staden Univerp. Jag vill sätta stop för allt inom. Eftersom min karaktärs Far har varit polis men dött under en skjutning i ett bankrån så vill han sätta stopp för allt kriminellt inom våld och droger. Alla ska kunna gå ut på gatan utan att bli hånade.

Varför ska just du bli anställd? Jag ska se till att alla ska kunna känna sig säkra. alla ska kunna gå ut på kvällarna utan att oroa sig jag kommer sätta stopp för otroligt mycket kriminalitet och jag kommer kunna rpa bra som polis och skapa seriösa bra scenarion för alla på servern. Jag kommer se till att alla håller sig inom regler och lagar.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Styrkor
Modig
Uppmärksam
Rättvis

Svagheter
Gillar inte kriminella
Kan bli irriterad
Inte bra med barn.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har inga erfarenheter inom polisen innan.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag kör efter med blåljus tills personen har stannat. När personen har stannat hoppar jag ut och ber honom ta ut nycklarna och ha händerna på ratten. sedan frågar om han vet varför jag stoppade honom och efter det frågar jag honom om hans körkort. Jag ser att han inte har något körkort och ber honom hoppa ut och då belägger jag honom i handfängsel och ber en bärgare komma till adressen och bärga bort fordonet medans jag åker med honom till polishuset där jag förhör honom och där får han grövre bötar men inget fängelse.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag anropar en ambulans till platsen och jag kallar på kollegor som upptar biljakten. Medans ambulansen är påväg så kollar jag blödningen och hans Puls och jag lägger tryck på skottsåret för att minska blödningen Jag gör allt för att hålla honom vid liv medans Ambulansen är påväg till platsen efter att ambulansen tagit honom till sjukhus ropar jag i komradion om de behöver förstärkning på biljakten. om inte åker jag och tittar till min kollega i sjukhuset.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag och min kollega åker dit och anropar förstärkning. Vi kollar om det är några andra på platsen som riskerar sitt liv eller stör arbetet när de är där och vi för bort de från området sedan spärrar vi av och frågar om vi får lov att förhandla med rånarna medans högre befäl är påväg till platsen. Om ja så frågar vi om de har gisslor och vi gör allt för att köpa tid och hålla gisslorna vid bra hälsa. När högre befäl är på platsen väntar vi på flera order. Vi har fått ordern att följa efter rånarna när de kommer ut så jag och min kollega ställer oss på en undangömd plats där vi kan se. Sedan när rånarna kommer ut Anropar vi i komradion att vi börjar följa efter (samt flera bilar kommer vara efter rånarna). Rånarna krockar sin bil och jag och min kollega hoppar ut och siktar vapen och ber de hoppa ut en i taget och släppa sina vapen sedan belägger vi de i handfängsel och tar in de på station där de får böter och fängelsestraff.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Vi anropar i radion att vi börjar närma oss och vi berättar vad vi ser (Vi ser en man springa runt och vifta med kniv mitt ute på gatan. Jag hoppar ut och drar fram mitt vapen och skriker "Stanna lägg ner kniven och när han inte lyder årdern får han ett varnings skott men han fortsätter springa så jag skjuter honom i benet. Jag skriker "Ligg still och släpp vapnet!" när han har släppt kniven så går jag fram och tar kniven sedan belägger jag honom i handfängsel och anropar att vi är klara med larmet och tar in honom på station. Där förhör vi honom där han får bötar och sitt fängelsestraff.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Man ska inte prata i mun eller höja rösten eller skrika i komradion. Man väntar på ett kom eller klart slut sedan kan man börja prata då man säger sitt nummer och tex vi behöver en till enhet till butiksrånet eller vi behöver en motorcykel enhet till biljakten kom. och så väntar man på ett svar och där de kommer säga "vi är påväg klart-slut". Och under hela den tiden får bara antingen den som kommer på larmet prata eller du.

Vad betyder våldstrappan? Våldstrappan innebär att du inte ska gå fram till personen med ett vapen utan att du alltid ska prata först innan du gör någonting du tex har fått tips att en man med de kläderna och det namnet har kniv på sig då får du stanna och prata med personen och fråga efter id-kort och om det är rätt person så kan du dra upp en tazer eller batong eftersom ni vet att han har en kniv på sig och säg "Ställ dig mot väggen och upp med händerna. Har du någonting jag kan sticka mig på? om han svarar nej så söker man igen honom försiktigt och ser vad man hittar när du väl har hittat kniven så belägger du honom i handfängsel och sedan tar ner vapnet tar du in honom på station och förhör honom.
Våld får bara förekomma när det inte finns en annan utväg där ni måste använva våld för att tex ta in honom eller ta fast honom. Pistolen får bara användas i nödsituationer där du riskerar ditt liv och det inte finns en annan utväg inte på ett snatteri larm.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka