Nekad 1k.Zippy | Åtgärd Överklagan [4p73]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

1k.Zippy

Medlem
Meddelanden
96
Reaction score
0
Manuellt läge
Spelaren kunde inte hitta sin åtgärd via sökfunktionen.
Uppgiven referens: 1209890773898756239
Portalen har skapat ett oidentifierat forumärende för manuell koppling.

Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Allt började med att vi åkte på ett prio. När vi kom fram till platsen såg vi att polisen redan hade tagit vår grabb i handfängsel. Vi valde då att åka en bit bort för att tänka igenom situationen och planera hur vi skulle kunna få loss honom. Efter en stund kom vi fram till en plan som vi ansåg var genomtänkt och smart.

När vi såg att det inte fanns några andra personer i närheten förutom poliserna, och att ingen av dem höll uppe något vapen, åkte vi fram vi hoppade ut ur bilen och riktade våra vapen mot poliserna samtidigt som vi bad dem släppa vår vän. Situationen eskalerade dock väldigt snabbt och allt spårade ur. Det blev kaos på platsen och skott började avlossas. Poliserna började FEARA grovt. Under händelsen sköt jag två poliser innan jag själv blev dödad. Min medlem överlevde och lyckades få med sig vår vän som fortfarande satt i handfängsel.

Kort därefter kom fler poliser till platsen tillsammans med sjukvårdare som började ge mig vård. Medan sjukvårdarna höll på uppstod det förvirring kring vem som skulle få kryckorna, och i det ögonblicket såg jag en möjlighet att springa därifrån eftersom allas fokus låg på situationen runt omkring. När jag sprang försökte jag hoppa in i vår bil som stod en bit bort, men blev då skjuten av en taser. Jag rpade på det först, men när jag sedan reste mig lyckades jag ändå ta mig in i bilen och köra iväg för att jag var så pass nära.
I efterhand förstår jag att mitt agerande var helt fel. Jag var väldigt stressad både ingame och IRL, vilket gjorde att jag inte tänkte klart eller tog rätt beslut i stunden. Det är dock ingen ursäkt för det jag gjorde. Jag tar fullt ansvar för mina handlingar och erkänner att jag bröt mot reglerna. Jag ångrar verkligen mitt beteende och har tagit det här som en viktig lärdom. Efter händelsen har jag gått igenom reglerna noggrant igen för att säkerställa att jag förstår dem fullt ut och för att något liknande aldrig ska hända igen.

Varför anser du att åtgärden var felaktig? Jag förstår varför åtgärden togs och tycker egentligen inte att beslutet i sig är felaktigt. Situationen blev väldigt stressig för mig både ingame och IRL, och jag hanterade den på helt fel sätt. Jag har ADHD i verkligheten, vilket ibland gör att jag får svårare att tänka klart och hålla fokus när stressen blir hög, men jag vill inte använda det som en ursäkt för mina handlingar.

Det var jag som gjorde fel och jag tar fullt ansvar för regelbrotten jag begick. Jag inser att mitt agerande påverkade rollspelet dåligt och jag ångrar det verkligen. Det här har blivit en lärdom för mig och jag har tagit till mig kritiken ordentligt. Jag har läst på reglerna noggrant efter det hände och kommer tänka betydligt mer på konsekvenser och reglerna framöver. Mitt mål är att visa att jag kan sköta mig och bidra till ett bättre och mer seriöst rp i framtiden.

Har du bevis som stödjer din överklagan? ne

Har du läst och förstår reglerna? Ja

Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka