Nekad Xones | Medlem ansökning [Sjödin]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Xones

Icke Medlem
Meddelanden
1
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Rickard

Vad är ditt discord namn? X-ones

Vad är ditt födelsedatum? 9 November 1988

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Isak Hedenby 35

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? lösningsorienterad, positiv, charmig

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Nykommen till staden, nyss inflyttad och har egentligen inte så mycket bage med sig alls. Kommer från en trygg uppväxt med mamma, pappa och två äldre syskon. Möjligheten att bli något i byn han kom ifrån kändes liten, då det fanns en mack och två mindre fik. Drömmer om stora saker och att göra ett namn för sig själv. Hur vet han inte riktigt, men då han har lätt att prata sig till det mesta brukar saker lösa sig. Villket också är Isaks mantra "det löööser sig". Sjukt nog gör det ofta det. För att ta sig till staden var han tvungen att göra mindre rån och snatterier, mest för att kunna ta sig framåt, ja buss biljetter osv. Där kommer även hans andra mantra in, "det handlar om att ge och taaa". För det är just så han tänker att det gör, karma. Det löser sig och så länge man ger och tar så går allt runt. Men om han ser sig själv som en kriminell? Eller tjuv? Nää mer ge och ta, en modern Robin Hood. Han har bara inte kommit till den punkten att han ger så mycket, men det får komma sen tänker Isak. När han har tagit tillräckligt så är det sen dags att ge tillbaka.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Skön stämning. lättsamma snack och stans psykolog. Lyssnar på alla och glider mest med det mesta. Kul med RP och har hållit på med det i närmare 15 år. Dock aldrig kört via fiveM. Utan då DND och Vampire.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att man själv inte behöver vara vinnaren i en rp situation utan att det precis som i livet handlar om att man inte alltid är den som går vinnande ut i en dialog/scenario. Min tolkning att det handlar om för att ett RP ska flyta på så måste det också vara på bådas villkor och det inte finns någon "vinnare" utan alla är vinnare i situationen av ett rollspel. Det är därför man spelar.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Nej

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Metagaming, är att man tar det man har som kunskap om saker IRL, kan vara att man hört saker i discorden eller läst om saker i chatten utanför spelet. Saker som karaktären absolut inte ska kunna veta och sen använda det i spelet. Det får man ej, av uppenbarliga anledningar. Fear RP att man ska spela på att faktiskt rädslor som finns IRL också finns för sin karaktär även om det just bara är ett "datorspel" så ska man ändå vara rädd. T.ex. om man blir fångad av polisen går det inte sitta och bara vara uppkäftig för i realiteten har de en makt som man bör respektera. Samma om någon hotar en med en pistol, att man inte då börjar käfta fullt ut, utan reagerar som man gör IRL. Lika gärna som jag vill dö, ska min karaktär inte vilja dö.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Hmm, alltså har aldrig spelat FiveM som sagt men har mycket kunskap kring just rollspel. Framförallt kör jag just nu och har kört ett par år DND, där vi ses varje vecka och spelar digitalt. Älskar att skapa karaktärer och bygga dem från en grund med alltid någon form av spelar utveckling. Vet inte om det är här man skriver det, men försökt verifiera mig med telefonnummer i er discord, men får ingen kod tyvärr. Så just nu är jag låst där.

Nekad ansökan
Anledning: Lämnat Discorden.

Du får ansöka igen om 24timmar. Lycka till nästa gång!
Med vänliga hälsningar,
Medlemskapsansvariga

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka