willboww | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

• Inget stöd

Resultat kan endast visas efter röstning.

willboww

Icke Medlem
Meddelanden
112
Reaction score
4
Vad är ditt namn i verkligheten? william

Ditt discordnamn: willbow0017

Ange ditt födelsedatum 10 Juni 2010

Varför ska just du bli staff? Jag tycker att jag skulle passa bra som staff eftersom att jag har spelat på servern i ett tag och vill servens bästa. Jag tycker att det finns mycket lall just nu på servern och mycket som kan förbättras. Jag vill vara med och utveckla servern genom att specca och hjälpa folk att göra rätt och få bort de som gör regelbrott. Jag vill att alla ska tycka att det ska vara roligt att spela och inte bara drabbas av olika regelbrott i olika tillfällen. Det som gör mig unik är att jag spelat ganska länge på servern och har flera som jag känner i staff teamet. Därför kommer det både vara enklare för mig att lära mig och roligare att göra staffarbeten. Jag kommer att vara aktiv på kvällarna och på helger eftersom att det är då det är mest spelare inne på servern och det är tyvärr då mycket regelbrott begås. Under tiden jag har spelat har jag fått en bra förståelse för serverns regler, hur communityn fungerar och vilka problem som ofta uppstår. Jag vill bidra till att servern blir en bättre plats för alla spelare, där man kan ha roligt utan att behöva störas av regelbrott. Något jag vill hjälpa till med är att minska lallandet genom att vara aktiv, specca spelare, hantera reports och se till att reglerna följs på ett rättvist sätt. Jag vill inte bara dela ut bestraffningar, utan även hjälpa spelare att förstå reglerna och ge dem en chans att utvecklas.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker att de största problemen just nu finns inom krim RP och den sociala RPn. Många spelar bara för sin egen vinning istället för att skapa bra och roliga scenarion tillsammans med andra. För ett tag sedan såg man mycket mer social RP med stora möten, drogaffärer och planerade situationer, men nu känns det som att det har blivit mycket mindre av det.

Jag tycker också att många nya och icke-medlemmar inte har så bra koll på reglerna, vilket leder till onödiga regelbrott. Därför skulle jag vilja hjälpa dem att förstå reglerna bättre och svara på frågor så att de kan utvecklas.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag tycker att vi i staffteamet behöver vara mer aktiva under de tider då det är flest spelare inne, eftersom det är då de flesta regelbrotten sker. Genom att specca mer, ta reports snabbare och vara tydliga med reglerna kan vi minska problemen inom både krim RP och den sociala RPn.

Jag tycker också att vi ska hjälpa nya spelare och icke-medlemmar att förstå reglerna istället för att de direkt gör fel. Om fler får rätt hjälp från början tror jag att antalet regelbrott kommer att minska. Samtidigt behöver vi vara konsekventa mot de spelare som medvetet bryter mot reglerna.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Man agerar professionellt genom att vara lugn, respektfull och opartisk, oavsett vem det handlar om. Man ska följa serverns regler och lyssna på båda sidorna innan man tar ett beslut och inte låta ens personliga relationer eller känslor påverka hur man tar beslut. För mig är det väldigt viktigt att agera professionellt. Om spelarna ska kunna lita på staffsen måste de känna att alla behandlas lika och att beslut tas på rätt sätt. Även om jag känner personer på servern kommer jag alltid att sätta reglerna först och göra det som är bäst för servern.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer att vara mest aktiv på kvällar och på helger både för att jag jobbar men även för att det är mest spelare inne under den tiden. Jag kommer att rpa när det finns tillfällen och när det inte är lika många spelare inne på servern, om det behövs staffs så kommer jag att välja staff arbetet före rpn

Hur länge har du spelat på Unive? från 28 nov 2024

Har du tidigare erfarenheter som staff? nej men kommer lära mig snabbt då jag har flera vänner som är staffs

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Kriminell, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Kan jobba inom de flesta men det enklaste är nog inom rpn och support då mina vänner jobbar där.

Senast ändrad:
Tillbaka