Accepterad Wilhelm_dif | Ban Överklagan [Alec]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Wilhelm_dif

Icke Medlem
Meddelanden
204
Reaction score
435
Ban-referens
fivem-avgasen-j71a — FiveM, Utgår 2026-03-28
Anledning: Fearar mot polis och springer iväg med riktade vapen mot sig med händerna uppe sedan en stund senare skjuter poliserna
Bannad av: Alec
Visa på portalen →

Berätta vad som hände Allting började med ett vanligt polisstop uppe i sandy där jag satt i passargerar sätet och inte gjorde så mycket. Vi blir stannade av en polis som inte verkar ha så mycket erfarenheter då han säger väldigt mycket fel och verkar otroligt lallig. Han riktar tasear mot våran bil och förarens instinkt är ju självklart att dra då vi både bär vapen samt att min karaktär är efterlyst. Efter en lång biljakt runt hela mappen kommer vi in i stan där vi försöker skaka av dom. Vi åker därav in i grovve eftersom att de är en bra anpassad miljö för många svängar för att föröska bli av med poliser. Nån minut senare nere i grovve så pittar polisen in oss i en vägg. Här hoppar jag (passageraren) ut ur bilen efter jag sakt aj några gånger. Jag som efterlyst får ju självklart första tanken att föröska fly så därav springer jag med händerna uppe för att polisen inte ska skjuta mig. Jag väljer även att springa med händerna uppe för att de ska förstå att jag inte vill utföra någon våld och för min del för att jag vill springa iväg. Senare kommer vi in till en "gränd" om man kan kalla det för det. Här väljer polisen att köra in i mig bakifrån vilket gör att jag ramlar ihop. Polisen hoppar ut men jag hinner springa ifrån en bit och där väljer jag att ta upp vapnet och rikta mot polisen och sedan skjuta.

Tar du ansvar för det du blev bannad för? Jag tar fullt ansvar för mina handlingar under situationen. Allt började med ett vanligt polisstopp, det eskalerade fort till en biljakt och jag valde att springa iväg. Jag trodde att jag kunde undvika att polisen skulle skjuta genom att hålla upp händerna. I efterhand inser jag hur agerandet var fel utifrån RP-regler/ erat perspektiv som staffs.

Polisen körde på mig bakifrån och jag fortsatte springa. Jag valde att dra fram vapen och avlossa skott. Detta var att gå över gränsen. Beslutet var väldigt hastisiskt från min sida och jag kommer inte göra om detta. Jag borde insett hur läget var förlorat. Rätt väg hade varit att spela vidare på ett realistiskt vis istället för att skjuta. Därför köper jag min bann och tycker inte beslutet var fel. Man lär sig av sina misstag i längden.

Vad har du lärt dig och vad skulle du göra annorlunda? Den viktigaste jag lärde mig av denna bann är behovet av bättre stresshantering. "Vinnarmentaliteten" tog över för mycket under mitt spelande. Alltså så fokuserade jag på att fly istället för realistiskt rollspel. Det var ett misstag. Rollspel kräver annat fokus än bara vinst.

Polisen hade redan ett klart övertag under jakten. Efter påkörningen borde jag accepterat situationen. Att eskalera genom vapenhot var dåligt gjort. Scenariot förstördes helt för alla. Den här erfarenheten ger verkligen en tankeställare inför framtiden.

Jag kommer agera annorlunda nästa gång. Jag kommer först och främst rpa fullt ut på skador och acceptera en förlust. Om man hade kommit vidare hade jag senare insett att man inte alltid behöver skjuta även fast det är sista utväg utan istället kan man föra ett roligt scenario med polisen.

Varför ska vi ge dig en till chans? Historiskt så har jag 18 bans under mina 5 år på Unive. Inte fått några bans på loppet inom 1,5 år. Lång period utan problem bevisar att jag inte är en spelare med problem.

Händelsen speglade verkligen inte mitt vanliga spelsätt. Stress pressade nog verkligen fram fel beslut denna gång. Jag tar min RP på stort allvar. Att spela på unive är verkligen roligt och jag ångar verkligen detta stora misstag

Ge mig gärna en chans till. Jag ska följa reglerna noggrannare framöver. Beslut kräver eftertanke och RP går före vinster. Rollspel är kul. Jag vill vara en positiv kraft för alla medspelare och polisen. Mitt bidrag ska bli bättre. En förbättring vore önskvärd.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka