Wike | Räddningstjänsten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Wike

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 14 Mars 2021

Vad heter du på discord? Wike#0745

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 83h

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Troligtvis mellan 1-2 h på vardagar och kanske 3-4 h på helger beroende på träningar och skolarbete. Kan troligtvis vara inne lite mer än så ifall det är avgörande för jobbet.

Hur ofta kommer du vara inne? Så många dagar jag hinner. All tid jag spenderar på min dator just nu är på unive så nästan varje dag.

Hur många timmar har du på FiveM? 83h

Vad heter du? Jens Broman

Hur gammal är du? 21 år

Har du B och C-Körkort? Ja

Varför ska du bli anställd? Jag är en person som älskar att hjälpa andra på olika sätt. Jobbar för tillfället på Falck och enda anledningen till att jag tog det jobbet var på grund av att man fick hjälpa människor hela tiden. Att arbeta som brandman har också varit något jag velat bli som barn när jag följt med farsan till brandstationen och inspirerades redan då utav yrket. Jag tror att jag kan bidra till en bra stämning och vara en schysst och ansvarstagande kollega. En av anledningarna till att jag tröttnade på jobbet hos Falck var också för att det var samma sak hela tiden. Jag är som tidigare nämnt en person som gillar att testa på nya saker och jag tror att det här yrket kan erbjuda just det, inget uppdrag är likt det andra. Det är några utav anledningarna till att jag tror att jag är rätt person för jobbet som brandman.

En sak som jag däremot måste tillägga är att jag kanske inte är den person som bör sitta i förarsätet på väg till ett viktiga uppdrag då jag trots mina körkort har haft väldigt mycket problem med "huvudverk" när jag sätts bakom ratten.

Varför ska du bli brandman? ^^

Tidigare erfarenheter inom räddningstjänsten? Även fast det känns som att jag varit inom räddningstjänsten förut så har jag faktiskt inte det men tror ändå att jag lätt kommer lära mig allt och göra jobbet som ni önskar.

Vad är radiodisciplin och hur ska man bete sig i radion? Radiodisciplin innebär att man ska använda radion på rätt sätt och inte som ett sätt att t.ex be om skjuts eller berätta vad man gör. När du använder dig av radion så ska du prata tydligt och använda dig utav korta och viktiga meddelanden som t.ex ett larm om en brand. Konsekvenser av att använda radion på fel sätt kan vara att ett viktigt meddelande inte uppfattas då en annan person pratar i mun. Det är också oerhört viktigt att prata klart och tydligt.

Du får larm om brand, vad gör du då? Jag skulle direkt meddela i radion att jag har fått ett larm om en brand och antingen förmedla att jag och kollegor i bilen åker till platsen eller att någon som är närmre och snabbare kan hjälpa till ska åka på det larmet. Fokuset ska självklart vara att släcka branden men ännu viktigare, kolla ifall några människor befinner sig i fara och i så fall göra allt för att försöka rädda dom. Ifall jag själv åker på larmet och läget verkar akut hade jag genast satt igång blåljus och sirener för att visa att vi måste komma fram snabbt till platsen.

Du får larm om en trafikolycka, hur ska du agera när du kommer fram på platsen? Jag hade börjat med att kolla hur alla inblandade mår och även försökt säkra platsen från ytterligare faror genom trafikkoner och liknande. Ifall det visade sig att personerna som är inblandade är allvarligt skadade hade jag försökt att få dit sjukvård så fort som möjligt och se till så att dom skadades tillstånd inte försämras. Ifall skadorna skulle ha varit lindriga hade jag gett personen alvedon eller andra läkemedel beroende på skada. Jag hade också försökt släcka eventuella bränder på platsen och be bärgare komma dit för att göra vägen fri.

Har du några andra frågor? Nej, ifall jag kommer på några tar jag dom på den muntliga intervjun :)

Senast ändrad:
Tillbaka