Wejtze | Gäng ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Wejtze

Icke Medlem
Meddelanden
25
Reaction score
0
Vad ska gänget heta? Locos

Vad är ditt discord namn? Wejtze#0720

Vad heter du i verkligheten? Neo

Ditt födelsedatum: 7 Oktober 2007

Hur ofta kommer du vara inne? Måndag 15:45 - 22:00

Tisdag 15:45 - 22:00

Onsdag 15:45 - 22:00

Torsdag 14:15 - 22:00

Fredag 15:45 - Tills jag blir trött.

Lördag Från och med när jag vaknar - när jag blir trött.

Söndag Från och med när jag vaknar - 22:00

Hur många timmar har du på Fivem? 382

Berätta om din karaktär: Min karaktär vid namn "Karl Ballerinakaka" är väldigt ung (21). Karl är 100% svensk och är uppfödd i sverige. När han var nyfödd knappt 1 år gammal så skilde hans föräldrar sig och det sker twistemål. Rätten bestämmer att Karls pappa ska bara få ha honom varannan helg. Karl känner inte sin pappa jätte bra och har inte den bästa relationen med sin pappa eftersom att han inte träffar sin pappa så mycket. När Karls blir såpass gammal att han för börja på dagis så träffar han snabbt vänner. Han träffar två väldigt speciella vänner som tillslut blev Karls bästavänner. Men de var inte riktigt de "duktigaste" barnen. De var ganska busiga och ville inte riktigt lyssna på fröken hela tiden. Senare i skol/dagis åren så skulle en av Karls bästavänner flytta och där med byta skola när karl var 6 år gammal. Men Karl har ändå 1 bästavän kvar dom leker och har jätteroligt tillsammans. Men när Karl senare flyttar när han är 8 år gammal för att hans mamma har hittat en ny kille som bodde såpass långt borta så att Karl och hans mamma var tvunga att flytta för att de skulle kunna bo tillsammans. Karl bor med hans mammas nya kille tills han blir 19 och flyttar hemifrån. Eftersom att Karls mammas nya kille hade en dotter som var 2 år äldre än Karl så lekte dom mycket när de var små. När Karl och killens dotter växte upp tillsammans så hamnar dottern i fel spår och går redan i ung ålder in i den kriminella världen. Eftersom att Karl har växt upp med henne och har en väldigt bra relation med henne så vill han också gå in i den kriminella världen men han vågar inte riktigt nu i så ung ålder. Karl går klart skolan och gymnasiet och klarar sig med medel betyg och nästa C och D i allt. När Karl senare blir vuxen (18) bestämmer han sig för att ta sig in i den kriminella vägen. Det tar ganska lång tid för honom att komma med i gäng eftersom att han inte riktigt har förståt hur liver som kriminell är men efter ett tag så förstår han hur man kan prata och hitta andra kriminella och då tar det inte så lång tid innan han kommer med i ett gäng han är med i några dagar innan gänget stängs ner. Nu lever Karl på bidrag och är arbetslös.

Lukas (Petter Kakason)

Min karaktär (Petter Kakason) är en väldigt ambitiös person och är väldigt intresserad av bilar han har en saab och en Bently Startech. Hans drömbil är en Audi Rs6:a han sparar väldigt mycket och vill ha ett jobb där man behöver jobba och inte bara åka runt utan att göra någonting. Han vill testa sina gränser inom olika jobb och ha någonting att göra när han är vaken om dagarna. Han är 21 år gammal så han är väldigt pigg i benen. Han är väldigt vänlig och går kan alltid pratas med om allt möjligt. Han föddes i en ganska medelrik familj med skilda föräldrar men sen hittade hans mamma en partner som var ganska rik och från när han var 10 år gammal tills nu så har han blivit uppvuxen i en ganska rik familj. Men rent allmänt så är min karaktär en schysst grabb som bara vill hjälpas åt. Men egentligen så är han en grabb som har stora planer för att bli en riktigt stor kriminell vice-boss. Han har bra kontakter och grabbar som kan skydda han. Min karaktär har även varit med i ett annat gäng och sett hur totalt jävla värdelöst den kriminella rpn är på unive så han och Karl Ballerinakaka (en nära vän) vill visa hur man är ett väldigt bra och stort gäng samtidigt med strikta regler men också med stora mål.

Varför ska just du få starta ett eget gäng? Jag vill helt ärligt starta ett gäng för att jag har sett hur jävla kass den kriminella rpn är på unive. Det är därför jag vill starta ett gäng för att kunna visa andra hur man hanterar ett bra scenario och hur man rpar på ett bra sätt som kriminell. Jag ska kunna visa och totalt förnedra andra gäng hur ett bra kriminellt scenario ska ske. Men även för att kunna visa vilken fantastisk boss jag skulle vara och totalt skämma ut andra bossar och gäng. Jag vet helt ärligt inte heller vad mer jag ska skriva på denna punkt där har du mina känslor och varför jag vill starta ett gäng.

Har du några med dig från start med gänget? Ja det har jag jag har med mig en nära vän vid namn Lukas (Petter Kakason) jag tänkte att han skulle vara vice boss.

Vad tänker du att gänget ska ha för roll i staden? Jag tänker att mitt gäng ska hålla kolla på vapenhandlingen i staden och att vi ska kunna ha så många kunder som möjligt eftersom att det är viktigt att staden inte blir helt förstöra av att alla springer runt och siktar med vapen överallt

Vilka erfarenheter har du inom gäng rp? Jag har tidigare varit med i ett mc gäng på en annan server men det är irrelevant dock. Men på unive har jag varit med i en cartel jag var med i ett par dagar men sen så stängdes det ner. Under den tiden som gäng medlem så var jag med i ett butiksrån som gick lite snett. Det gick inte så bra eftersom att vi inte planerade så bra för att bossen ville typ bara köra direkt och ta skiten som det kommer. Men om jag skulle varit boss skulle jag kanske vilja planera lite mer och i lite längre tid så att rånet blir mer proffesionelt och bättre utfört.

Vad tänker du att din roll som Boss över ett gäng ska innebära för gänget? Min roll som boss över gänget är att beskydda dem som att dom är familj. Men också behandla dom som familj. Enligt mig är min roll som boss att försöka att behålla gängets hemlighet och att bara skapa seriösa allianser och att bara rekrytera seriösa och bra rollspelare som medlemmar. Men också att försöka marknadsföra gänget på ett snyggt för att kunna få köpare av vapen eftersom att jag vill gärna att mitt gäng ska kunna vara med och medverka i vapenhandlingen så att inte alla bara springer runt och skjuter alla dom ser. Jag vill kunna begränsa vapenhandlingen.

Hur tänker du att du som gäng boss över gänget ska kunna utveckla serverns gäng rp? Jag vet inte exakt hur men jag antar att jag ska försöka göra mitt gäng till någon typ av "förebild" för andra gäng eftersom att jag kommer se till så att mitt gäng får såpass hög rp nivå på sin kriminella rp nivå så att andra gäng ska kunna se oss och kunna ta inspiration från vårat gäng och sedan kunna göra förändringar från vårat gäng till deras gäng så kan fler och fler göra så och sen så förändras hela unives kriminella rp nivå.

Berätta om hur ett bra kriminellt scenario ska se ut Bankrån scenario: Det viktigaste med rånet är ju såklart att det blir ett bra och roligt scenario. Rånet ja det ska vara väl planerat och det ska alltid finnas backup planer i fall att det skiter sig. Och sedan beroende på hur många som är involverade så tar man in X antal gisslan pga Antalet rånare. Man ska även ha flyktbilar redo på olika platser/stationer i staden. Så att man kan byta bilar olika gånger så att polisen tillslut inte längre i vilket fordon man transporterar sig. Man hotar sedan med att skada gisslan om man inte får de man det man kräver som till exempel en fri väg till bilen. Eller pengar om man inte redan har fått de på något annat sätt i rånet. Man sätter sig sedan i bilen och tar med sig gisslan. Sedan släpper man av gisslan vid en avlägsen plats, och om den inte strider emot så kommer inget farligt att hända gisslan. För polisen kan inte medvetet bidra till att skada oskyldiga människor. Men om det är mindre rån som man snackar om som till exempel bensinstationer så är gisslan inget nödvändigt. Då kan man även hota med till exempel att skjuta mot polisen om man inte får som man vill. Och sedan så kan man kräva en flyktbil om man inte redan har en. Men enligt mig så är flyktbil något ganska viktigt, om till exempel polisen säger nej till dina krav. Då är det viktigt att ha ett fordon som är hyfsat snabbt om rånet leder till en biljakt. Man ska även i de mindre rånen ha minst en extra flyktbil utplacerad någonstans i staden. Så att man kan byta bil i fall att polisen jagar dig och ser hur flykt fordonet ser ut. Plan b skulle vara en utbildningsplan. Man rånar butiken i en utklädnad. Och i detta rånet så måste man vara redo med nya kläder och att slänga ut sina vapen, i detta rånet så ska ju även såklart flyktbilar finnas. Den första flyktbilen som kommer transportera rånarna från banken måste vara snabb så att man ska ku till sandy där man ska ha en utvald klädbutik. Man ska ha ett stort försprång till polisen och en gömd LÅNGSAM flyktbil. Man ska har kläder redo i butiken som man redan har köpt så att det snabbt ska kunna byta om de kläderna. Bensin ska finnas vid den andra flyktbilen eftersom att det är viktigt att alla spår från den andra bilen ska vara borta. Man byter då bil vi affären och snabbt häller på med bensin på den förra flyktbilen. Sedan tänder man på. Alla spåren utav den förra bilen är nu borta och alla vapen slänger man ut i farten. Nu är endast rånarna kvar med en långsam bil som polisen inte har en aning om är dem och helt nya kläder. Detta gör det svårt för polisen att identifiera vart rånarna är. Och detta är plan B i falla att den första planen i rånet skiter sig. Du är i en polisjakt med flera polisbilar efter dig, du är tungt beväpnad. Vad gör du för att ta dig ur? Beroende på situationen. Förmodligen så skulle det bli en lång biljakt. Att ge upp, det är det sista som jag gör som val. Förmodligen så kommer jakten ta långt tid tills antingen jag har hunnit iväg, tagit mig ur jakten eller att polisen har fått tag på mig. Det som skulle få stopp på mig skulle förmodligen vara stora trafikstopp eftersom att de är svåra att ta sig från och det är många civila personer i dem. Men om jag skulle åka fast i jakten så skulle det vara ett problem för mig såklart. Men jag skulle få sitta av mitt straff. Jag skulle ju så klart försöka bli av med så mycket vapen som går för att minska mitt straff om jag blir tagen. Är det okej att skjuta vid trafikstopp någon gång? Nej. Jag skulle ha hittat ett sätt att ta mig genom trafikstoppet på ett sätt som undanhåller våld. För i verkligheten skulle man inte öppna eld i ett trafikstopp. Så jag skulle försöka ta mig ur på ett annat sätt eller stannat, och ta mitt straff. För att skjuta i trafikstopp är sunt förnuft. För oskyldiga människor ska inte behöva stå i fara för något fel som jag har gjort, detta blir i 9/10 scenarion sunt förnuft eftersom att i verkligheten så skulle man inte skjuta helt vilt i trafikstopp. Så svaret på denna frågan är NEJ. När får du öppna eld med dina vapen? Lagligt sett så får man inte öppna eld. Men som min karaktär Karl Ballrinakaka så får jag öppna eld när jag känner mig hotad och att det inte finns någon annan utväg. Jag känner på mig att jag behöver ta till med vapen våld. Det är sällan men det kan hända. Och det kan inte hända vid folksamlingar som till exempel bilträffar. För att ta till med vapen våld i en stor folksamling med en massa civila bidrar till FAIL RP och något som man inte skulle ha gjort i det verkliga livet. Men om till exempel jag och några andra i mitt gäng skulle stå i en gränd och så blir vi beskjutna eller så blir det konflikt så kan vapen våld något som sker. Men det är ganska sällan. För att om man skulle gå ut och skjuta varje dag så skulle man även bidra till FAIL RP. Men det är klart att ibland kan det vara farligare tider att vara i stan. Men svaret på denna frågan är sammanfattat att den tiden som jag kan öppna eld med mitt vapen är i hotande situationer och vapen våld är den sista utvägen, och inga när civila människor ska befinna sig på platsen. En skottlossning ska oftast i så fall vara godkända och välplanerade. Men ett motto för när man får öppna eld är att man kan känner att den sista utvägen är att Öppna Eld.' Du och ditt gäng står på ett område, plötsligt ser ni att ett annat gäng är påväg mot området. Vad gör ni? Det beror ju såklart helt på vilket gäng det är, om det är ett gäng som vi har allians med så skulle vi lugnt välkomna dem för att få det så lugnt som möjligt. Men om det skulle vara ett rival gäng som vi inte direkt tyckte om så mycket så skulle vi först avvakta och se vad de gör. Medan vi gjorde detta skulle vi ha delat upp oss. Så om de tar de till med våld, då är vi redo med att gå in från fler än en vinkel. Medans vi delar upp oss så skulle de som står kvar på platsen behöva avvakta och se deras humör. Och om de börjar ta till med våld så tar vi också det. Men att ta till med våld är det sista man gör, för det man oftast försöker göra är att hitta fredligt sätt att kontrollera situationen. Men om jag eller någon annan i mitt gäng på nått sätt känner mig hånad eller hotad då så är det de andra gänget som har börjat bråket och då deras begravning. Nej men att scenariot ska gå vidare till en skottlossning är i 99% av fallen inna ta motorvägen uppnte rätt väg att gå. För att det är inte en bra RP nivå att man det första som händer börjar att skjuta mot det andra gänget.

Hur ska du kunna uppnå att ha koll på gäng medlemmarna och så deras RP är hög? Jag vill absolute inte att det gör något scenario utan mig eller min vice boss för att då skulle det kunna gå väldigt fel eller kanske t.o.m dåligt. Men annars vill jag alltid att alla scenarion ska ske med mitt medgivande och att jag ska helst vara med eller inblandad i scenariot t.ex varit med och planerat och utfört det eller bara varit med och planerat själva scenariot.

Hur hanterar du kritik? Det beror på vart jag får kritiken. IC så tar jag väl det lugnt och lyssnar om den som ger kritiken ger det på ett bra sätt men annars kan Karl bli lätt sur eller arg. OOC skulle jag nog inte bry mig så mycket om det inte typ är ifrån någon staff som vill förmedla något viktigt. Annars skulle jag inte bry mig så mycket. Men om det är någon som typ tar ut personlig info t.ex ip adress eller bostads adress

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte får gänget? Ja 100%

Spelar du för tillfället på någon annan server än Unive? Nej.

Har du läst våra Regler? Ja

Tillbaka