Nekad W1inston | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

W1inston

Icke Medlem
Meddelanden
1
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198930808601/

Ditt Hex-ID: steam:110000139d94f19

Vad är din discord tagg? Winston#2222

Vem var det som bannade dig? Olle

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Bild på banmeddelande: Screenshot 2023-05-25 22-33-25.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag har själv författat följande uttalande för att klargöra min position och försvara mig mot anklagelserna.

Jag tror att staffen kanske valde att banna mig på grund av en missuppfattning eller förväxling. Jag vill tydligt och bestämt förneka anklagelserna om doxing. Det är viktigt att betona att den information som påstås ha spridits redan var publik information och därmed inte kan betraktas som doxing. Jag har aldrig ägnat mig åt sådana olagliga eller oetiska aktiviteter, och jag värderar integritet och respektfullt beteende på nätet. Under min tid på er server har jag alltid respekterat och följt reglerna. Jag har strävat efter att skapa en positiv spelupplevelse för alla och har aktivt bidragit till gemenskapen. Att äventyra gemenskapen genom att medvetet delta i eller främja negativa handlingar har aldrig varit eller kommer att vara min intention. Jag ber er vänligen att noggrant undersöka saken närmare och bevisa min oskuld. Jag är mer än villig att samarbeta fullt ut och presentera eventuell ytterligare information eller bevis som kan hjälpa till att klargöra situationen. Jag är öppen för en dialog för att diskutera händelsen och visa min uppriktighet och engagemang för att fortsätta vara en respektfull och ansvarsfull medlem av er community. Tack för er tid och för att ni ger mig möjlighet att överklaga. Jag ser fram emot en rättvis bedömning av min överklagan och hoppas på att få fortsätta delta på er server där jag har trivts och haft positiva interaktioner med andra spelare.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag vill härmed ge en fullständig beskrivning av händelsen som inträffade precis innan min banning. Jag skrev följande förklaring för att förtydliga min ståndpunkt och försöka få min bannlysning att övervägas igen. Först och främst skulle jag vilja klargöra att mina handlingar inte var avsedda att skada eller kränka någon. Jag var i en Discord kanal med några kompisar när en av dem nämnde att en spelare på Unive skulle delta i TV-programmet "Farmen". Initialt trodde jag inte på min vän, så för att bekräfta eller förkasta denna uppgift, valde jag att dela min skärm och utföra en snabb sökning på internet. Under min sökning använde jag frasen "Farmen 2023 deltagare" och fick upp en lista med namn på deltagare. En av dessa namn stämde överens med den spelare som nämnts tidigare. Det var vid detta tillfälle jag blev förvånad och ville veta mer om spelaren i fråga. Som en naturlig del av min nyfikenhet började jag söka mer information om denne spelare. Jag klickade på en länk som ledde till en webbplats där det fanns allmänna detaljer om deltagaren, inklusive yrke, längd och möjlig plats för bosättning. Det är viktigt att notera att all denna information redan var offentlig och tillgänglig för allmänheten. Följaktligen anser jag att användningen av termen "doxing" är olämplig i detta sammanhang. Min avsikt var aldrig att skada eller trakassera spelaren på något sätt. Jag var bara nyfiken och förvånad över att denne spelare skulle delta i ett stort TV-program som "Farmen". I efterhand inser jag att mina handlingar kanske inte var lämpliga, och jag beklagar om det har orsakat något besvär för någon inblandad. Jag skulle vilja betona att jag inte hade några skadliga avsikter när jag sökte informationen, och jag inser nu att det kan ha uppfattats på ett negativt sätt. Jag vill be om ursäkt för eventuellt besvär och vill försäkra er om att jag kommer att vara mer försiktig och respektfull i framtiden. Jag hoppas att ni kommer att överväga min överklagan noggrant och ompröva min bannlysning från Unive. Jag är redo att lära mig av denna ompröva min avstängning från Unive. jag är redo att lära mig av denna upplevelse och, om jag får möjlighet att återvända till eran gemenskap, kommer jag att bete mig ansvarsfullt och respektfullt. Jag vill uttrycka min tacksamhet för eran tid och att ni tog er tiden att granska min överklagande.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det.
Jag tycker verken att denna ban va korrekt eller felaktig ser den mer som en missuppfattning eller förväxling.
Jag hoppas innerligt att denna översyn når er i gott skick. Jag skriver med en känsla av ärlighet angående bannen på grund av anklagelser om doxing. Jag vill först och främst betona att jag inte avsiktligt har varit inblandad i någon form av otillbörlig aktivitet eller obehörig spridning av privat information.

Jag kan förstå att doxing är en allvarlig överträdelse och att servern har strikta regler för att skydda medlemmarnas integritet. I det specifika fallet som ledde till mitt ban, inser jag nu att jag borde ha varit mer försiktig och eftertänksam innan jag delade min skärm. Det var oförståndigt av mig att anta att eftersom informationen redan var offentlig, skulle den inte orsaka skada eller störa någon.

Jag vill be om ursäkt för eventuell oro eller obehag som mina handlingar kan ha orsakat för någon inom communityn. Det var aldrig min avsikt att skada eller trakassera någon. Jag är medveten om att en säker och trygg spelupplevelse är av yttersta vikt för servern och dess medlemmar, och jag åtar mig att vara mer medveten om detta i framtiden.

Genom åren har jag varit en dedikerad och entusiastisk medlem av er community. Jag har haft nöjet att interagera med fantastiska spelare och vara en del av spännande spelaktiviteter. Min önskan är att fortsätta bidra till denna positiva atmosfär och skapa en rolig och inkluderande spelupplevelse för alla.

Jag tar detta ban som en värdefull läroperiod i mitt liv. Jag har reflekterat över mina handlingar och insett vikten av att respektera serverns regler och riktlinjer. Jag lovar att vara mer uppmärksam på mina handlingar och vara en förebild för andra spelare när det gäller att följa serverns policy.

Jag vädjar till er nåd och ber er att överväga att upphäva mitt ban. Jag är villig att bevisa mitt engagemang och mina goda avsikter genom att följa serverns regler till punkt och pricka. Jag skulle vara oerhört tacksam för en andra chans att få återansluta till denna fantastiska gemenskap och fortsätta skapa underbara spelupplevelser tillsammans.

Tack för er tid och för att ni har tagit er tid att läsa igenom min överkagan hittills. Jag hoppas innerligt att vi kan hitta en lösning som gynnar både servern och mig som medlem. Jag ser fram emot att höra från er snart och vara en del av er gemenskap igen.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans.
En gång under ett speltillfälle råkade jag oavsiktligt köra på en annan spelare med min bil. Det var bara en olyckshändelse, och jag hade absolut ingen avsikt att skada eller störa någon annan spelare. Det är viktigt för mig att betona att jag alltid strävar efter att följa reglerna och bete mig respektfullt i spelgemenskapen. Jag blev bannad efter händelsen på grund av regeln Vehicle Deathmatch.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda?
1. Var medveten om integritetsfrågor: Doxing är en allvarlig överträdelse som innebär att man avsiktligt publicerar eller sprider privat information om en person utan deras samtycke. För att undvika att bli anklagad för doxing bör jag vara medveten om integritetsfrågor och undvika att leta upp eller dela någon sorts information om andra spelare.

2. Dubbelkolla informationens tillgänglighet: Innan jag letar efter information om någon, se till att kontrollera om den informationen redan är offentligt tillgänglig. Om informationen redan finns tillgänglig på offentliga webbplatser eller sociala medier anses det inte som doxing att hitta eller dela den. Se till att jag inte letar efter eller sprider privat information som inte redan är offentligt tillgänglig.

3. Kommunicera tydligt med serveradministrationen: Om jag hamnar i en situation där jag anklagas för doxing, är det viktigt att kommunicera tydligt med serveradministrationen och förklara min sida av historien. Förklara att jag inte avsiktligt sökte efter eller delade privat information och betona att all den information jag hittade redan var offentligt tillgänglig. vara beredd att ge mina bevis eller länkar som stöder min påstådda oskuld.
(rekommenderar att ni googlar upp definitionen av doxing)

4. Respektera serverns regler och riktlinjer: För att undvika konflikter och anklagelser är det viktigt att följa serverns regler och riktlinjer. att Läs igenom dem noggrant och se till att jag förstår vad som förväntas av mig som spelare. Undvik att utföra aktiviteter som kan uppfattas som kränkande eller olämpliga av serveradministrationen eller andra spelare.

5. Lära mig av erfarenheten: Om jag denna överklagat har fått avslag, kan det vara bäst att acceptera situationen och lära mig av erfarenheten. Se till att jag förstår vad som gick fel och ta med mig den kunskapen till framtida interaktioner online. jag kan vara försiktig med vad jag söker efter och delar, och se till att jag agerar på ett respektfullt och etiskt sätt gentemot andra spelare.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag förstår att doxing är en allvarlig överträdelse som innebär att avslöja och sprida personlig information om en individ utan deras samtycke. Jag tar starkt avstånd från sådana handlingar och har aldrig haft avsikten att skada någon på det sättet.

Det verkar finnas en missförstånd kring händelseförloppet som ledde till min bannlysning. Jag vill klargöra att jag, i mitt försök att bekräfta eller förkasta informationen om en spelare som skulle delta i TV-programmet "Farmen", genomförde en sökning på internet. Jag använde frasen "Farmen 2023 deltagare" för att försöka hitta allmän information om deltagarna.

Dock inser jag nu att mitt agerande kanske tolkades som ett intrång i personlig integritet. Jag beklagar om mina handlingar orsakade något besvär för någon på servern, inklusive den spelare som nämndes i samband med TV-programmet "Farmen". Jag har lärt mig att även om informationen är offentlig, måste jag vara medveten om hur mina handlingar kan uppfattas och anpassa mitt beteende för att undvika att störa eller skada andra.

Denna erfarenhet har lärt mig vikten av att vara försiktig och omtänksam när jag utforskar information på internet eller delar den med andra. Jag inser nu att det är avgörande att följa god etikett och respektera andras integritet även i digitala sammanhang. Jag åtar mig att vara mer medveten om konsekvenserna av mina handlingar och att inte agera på sätt som kan uppfattas som kränkande, oavsett om det är min avsikt eller inte.

Sammanfattningsvis har jag lärt mig att vara mer medveten om och respektfull mot andras integritet.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Jag är medveten om att ni har en policy som innebär att överklagan kan bli automatiskt nekad om jag begär att den ska bli läst. Jag förstår att ni har ett stort antal överklaganden att hantera och att det kan vara en utmaning att gå igenom dem alla på grund av tidsbegränsningar och andra resursbegränsningar. Jag inser att ni har implementerat denna policy för att underlätta hanteringen av överklaganden och för att se till att resurserna används på ett effektivt sätt. Med detta i åtanke vill jag betona att jag, trots vetskapen om att min överklagan kan bli automatiskt nekad, fortfarande anser att det är viktigt att uttrycka min åsikt och ge er all relevant information kring min situation. Jag hoppas innerligt att ni kan ta er tid att läsa och överväga min överklagan noggrant. Jag förstår att ni har utvecklat en process för att säkerställa rättvisa och konsekventa beslut när det kommer till banan. Och även om det finns en möjlighet att min överklagan blir nekad automatiskt, vill jag betona att jag fortfarande har förtroende för er och er förmåga att bedöma mitt ärende objektivt. Jag är redo att acceptera de beslut ni fattar baserat på era interna riktlinjer och policies. Om min överklagan inte kan bli läst och bedömd i detalj, kommer jag att respektera det beslutet och fortsätta att följa era regler och riktlinjer för servern. Tack för er tid och för att ni tar er tid att läsa och överväga mitt överklagande, även om det finns en risk att det blir automatiskt nekat. Jag hoppas att ni kan se att jag verkligen försöker vara ärlig och konstruktiv i mina skrivna uttalanden och att jag tar denna situation på allvar. Vänliga hälsningar, Winston

Senast ändrad:
Det här har inte du skrivit

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka