Accepterad dannezz | Ban Överklagan [Razzw_.]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

dannezz

Icke Medlem
Meddelanden
76
Reaction score
2
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199019934621/

Ditt Hex-ID: steam:11000013f29439d

Vad är din discord tagg? nejwallabror

Vem var det som bannade dig? Razz

Bild på banmeddelande: {24D426D6-44BC-4431-A984-1CC5AF422B4A}.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag förstår nu varför staff valde att banna mig och vill verkligen be om ursäkt för mitt beteende. Jag stängde av spelet direkt efter att ha blivit dödad, och även om jag då inte uppfattade det som combat logging, förstår jag nu att det kunde uppfattas som att jag försökte undvika konsekvenser i spelet, vilket strider mot reglerna. Samtidigt skrev jag något olämpligt i OOC i stundens hetta, vilket var helt fel och respektlöst mot både spelaren jag riktade det mot och mot communityt i stort. Jag har verkligen lärt mig av detta och inser nu hur viktigt det är att följa reglerna och behålla lugnet, även när situationer i spelet känns frustrerande. Jag vill försäkra er om att jag aldrig kommer upprepa dessa misstag och att jag kommer hantera liknande situationer på ett moget och respektfullt sätt i framtiden. Jag hoppas att ni kan se min uppriktiga ursäkt och min vilja att göra rätt, och överväger att ge mig en ny chans i servern.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Precis innan jag blev bannad blev jag plötsligt dödad av en annan spelare utan någon tydlig anledning. Situationen kom som en chock och jag blev väldigt frustrerad i stundens hetta. I mitt upprörda tillstånd skrev jag ett olämpligt meddelande i OOC, vilket jag nu förstår var helt fel och respektlöst både mot den andra spelaren och mot communityt som helhet. Direkt efter att detta hände stängde jag av spelet, eftersom jag trodde att scenariot var över och inte förstod att detta skulle räknas som combat logging. Jag insåg inte då att det skulle uppfattas som ett regelbrott, men jag förstår nu varför staff agerade som de gjorde. Jag vill verkligen betona att jag har lärt mig av den här situationen. Jag inser hur viktigt det är att hålla lugnet även i frustrerande situationer och att följa reglerna till punkt och pricka. Jag ångrar mitt agerande och vill försäkra er om att jag aldrig kommer upprepa dessa misstag, och att jag i framtiden kommer hantera liknande situationer på ett moget och respektfullt sätt. ———————————————

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var inte en felaktig ban, utan det var jag som gjorde fel, även om det inte var med avsikt att bryta reglerna. Staff bannade mig eftersom jag stängde av spelet direkt efter att ha blivit dödad, vilket räknas som combat logging enligt serverns regler. Jag trodde då att scenariot var över och förstod inte att det skulle ses som ett regelbrott, men jag inser nu att det påverkar spelets rättvisa och därför var fel. Samtidigt skrev jag något olämpligt i OOC i stundens hetta, vilket var respektlöst mot den andra spelaren och mot communityt i stort. Även om min avsikt aldrig var att göra något illa, var mina handlingar ett tydligt brott mot reglerna, och jag tar fullt ansvar för dem. Jag har lärt mig av situationen och försäkrar att jag aldrig kommer upprepa dessa misstag, utan framöver kommer hantera liknande situationer på ett moget och respektfullt sätt.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Från de tidigare bannen har jag lärt mig att hålla mig lugn även när jag blir frustrerad i spelet, att alltid respektera andra spelare och communityt, och att noga följa reglerna kring både OOC och spelhandlingar. Tack vare dessa erfarenheter är jag nu mer medveten om konsekvenserna av mina handlingar, och jag kan försäkra att jag inte kommer upprepa samma misstag igen. Jag har verkligen tagit lärdom av tidigare situationer och försöker alltid agera mer moget och respektfullt nu.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat hantera situationen på flera sätt som hade varit både mer mogna och respektfulla mot reglerna och andra spelare. För det första hade jag kunnat hålla mig lugn när jag blev dödad, även om det kändes frustrerande och orättvist. Istället för att skriva ett olämpligt meddelande i OOC hade jag kunnat avstå från att kommentera i stundens hetta och kanske reflektera över situationen innan jag skrev något.
För det andra hade jag kunnat låta spelet fortsätta istället för att stänga av det direkt. Jag trodde då att scenariot var över, men jag förstår nu att det räknades som combat logging. Genom att spela klart situationen eller hantera konsekvenserna på plats hade jag följt reglerna och undvikit missförstånd.
Jag hade också kunnat använda serverns rapporteringssystem eller kontakta staff om jag kände att något var orättvist, istället för att agera impulsivt. Det hade visat både mognad och respekt för communityt. Sammanfattningsvis har jag nu lärt mig att även i frustrerande situationer finns alltid ett mer korrekt och respektfullt sätt att agera på. Jag kommer i framtiden att tänka efter innan jag agerar, hålla mig lugn, följa reglerna noggrant och alltid visa respekt för andra spelare och staff.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har verkligen lärt mig mycket efter min ban och jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Jag har insett hur viktigt det är att alltid följa serverns regler, även när situationer blir frustrerande eller oväntade. Jag förstår nu att handlingar som att skriva olämpliga saker i OOC eller stänga av spelet direkt kan få konsekvenser som påverkar både mig själv och andra spelare. Det har gjort mig mer medveten om hur mina handlingar påverkar communityt och hur viktigt det är att alltid agera respektfullt.
Jag har också lärt mig hur jag kan hantera frustration på ett mer moget sätt, till exempel genom att ta ett steg tillbaka, andas och reflektera innan jag agerar, eller använda serverns rapporteringssystem om något känns orättvist. Jag förstår nu att reglerna inte finns för att begränsa spelglädjen, utan för att skapa en rättvis och trygg miljö för alla.
Den här erfarenheten har fått mig att växa som spelare. Jag kan försäkra att jag aldrig kommer upprepa samma misstag och att jag framöver kommer att agera ansvarsfullt, hålla mig lugn i stressiga situationer och alltid visa respekt för både andra spelare och staff. Jag ser detta som en viktig lärdom som kommer göra mig till en bättre medlem av communityt.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Jag ger dig en andra chans, men se till att inte alls skriva sådant som är kränkande på något sätt i OOC till någon över huvudtaget, inte ens till dina kompisar. För detta kan staffs se i loggs och kan fortfarande banna dig för hets ooc om dem ser detta i loggsen.

Din ban överklagan har accepterats.
Tråd låst och flyttad till Överklagningar - Arkiv

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka