Inaktuell Vic15390 | Polismyndigheten Ansökan [520master]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Vic15390

Icke Medlem
Meddelanden
11
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 15 Mars 2007

Vad heter du på discord? YKxjackie#2477

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 120 timmar

Hur aktiv kommer du att vara? minst 4h per dag

Vad heter du? Gunnar Petersson

Hur gammal är du? jag är 45

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja Jag är simkunnig.

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att jag vill göra miljön till en bättre plats och att alla medborgare ska känna sig tryga.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Jag tycker det är viktigt att man ska va trevlig mot kollegor och alla medborgare. Man ska ta sitt jobb seriöst. Man ska följa order.

Har du några tidigare erfarenheter? Nej jag har inte några tidigare erfarenheter.

Vad betyder IGV? "IGV" Står för Ingripandeverksamheten.

Hur ska man tala i radion under ett efterföljande? I ett efterföljande ska man alltid prata tydligt. Man ska prata lugnt och tydligt så att alla kollegor förstår.

Du kommer fram till torget där det pågår en stor konflikt hur löser du det? Försöker sära på personerna medans man får reda på vad som hänt, du tillkallar även fler kollegor som kan hjälpa till på platsen.

Får studerande köra en polisbil? Nej studerande poliser får inte köra polisbil.

Varför är det viktigt att använda väderstrecken? För att man ska veta vart någon är eller vart någon åker T.E.X "Han åker österut på östramalmgatan" eller "Hon åker söderut mot riksväg 40"

Hur ska du agera om du ser en misstänkt droghandel på torget? Ropa ut i radion och ligga lågt för inväntning av kollegor, när man sedan är flera kan man ingripa. Men man ska fortfarandra vara vaksam så att man snabbt kan ingripa ifall något händer. Man ska även försöka få bort civila som kan vara i vägen eller i fara.

Berätta hur man utför HLR. Man ska ta tag i personens axlar, skaka försiktigt och försök väcka henne/honom, ropa "Hallå är du vaken?" Och sen om personen inte vaknar ska du kontrollera andningen.

Hur ska man utföra HLR om en misstänks ha vatten i lungorna? Man ska först och främst inleda med att lägga den drabbade personen i ett så kallat "stabiltsidoläge" så att den lätt kan få ut vätskan ur lungorna utan några större bekymmer.

Berätta vad en thorax är och hur man använder den. En thorax är den medicinska termen för bröstkorgen, som är den del av kroppen som omfattar revbenen, bröstbenet och ryggraden. För att använda thoraxen på rätt sätt är det viktigt att ha en korrekt hållning och andningsteknik.

Berätta vad en tourniquet är och hur man använder den. Tourniquteten, som är en sorts spännband, fäst minst 5 centimeter över såret på en lem för att hindra blodflödet till skadan

Berätta vad ett tryckförband är och hur man använder det. Tryckförbandet fungerar genom att ett tryck skapas över såret som stoppar blodflödet.

Berätta hur och när man ska använda bandage. Man använder bandage för att stoppa blödningar. Man ska använda bandage när man blöder mycket på en kroppsdel och vill stoppa blödningen.

Hej,

Vill du bli polis? Då behöver du inte göra en skriftlig ansökan här på forumet. Utan du tar en muntlig intervju vid polisstationen direkt.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka