Nekad Veiqxz | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Veiqxz

Medlem
Meddelanden
38
Reaction score
3
Vad är ditt namn i verkligheten? Gabriel

Ditt discordnamn: Veiqxz

Ange ditt födelsedatum 15 Oktober 2004

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff eftersom jag har varit staff sedan tidigare i en annan stad i 2 år. Jag tycker om att vara staff eftersom det är intressant att hjälp folk om de uppstår ett problem hos de, ge tips råd på hur deras rp kan förbättra, exempelvis att man hjälper nya människor vad rpa egentligen går ut på, liksom "vad är budskapet inom rpn". Som person har jag mycket respekt, för mig spelar det ingen roll vad man har för identitet eller etnicitet, vi alla är lika värda och vi ska finnas för varandra. Jag är även aktiv, social, pratglad, tycker verkligen om att lära känna nya människor. Jag har ansökt eftersom, jag har ett stort intresse av att få vara en del av communityt som staff.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det som verkligen inte fungerar på Unive, är att det har uppstått mycket lall inom rpn. Exempelvis folk åker i tjänst bilar och kör på människor till döds, kör in i allmäna platser, även använder sina eller andras bilar, för att exempelvis köra över 450, krockar och inte rpar på skador (allltså "Powergaming"). Jag har även sett flera aspekter som inte då gynnar heller för rpn, och det är fearrp. Exempelvis det sker ett scenario, man blir kidnappad av ett gäng, börjar käfta emot, och inte lyssnar på deras krav, vilket leder till en outvecklad scenario, som bryter mot suntförnuft och fearrp regeln. I och med det är det grundläggande "vad man bör tänka på, och det som kan vara logiskt att ta med i rpn som gynnar både partner positivt under ett pågående scenario.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Hur jag tillsammans med övriga staff teamet ska komma på med lösningar kring det jag nämnde ovan, kan exempelvis vara att ordnar upp ett möte. Under mötet så skall alla ha sina rättigheter att tala ut sina åsikter, diskussioner, och inte glömma gemensamt att man lyssna på varandras lösningar eller åsikter på hur vi i staff teamet bör främja rpn på ett realistiskt sätt. Vi som staffs ska även informerar spelarna att såhär har vi kommit fram till och lösningen kommer ske på det sättet.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Som person är det grundläggande att agera proffesionellt inom sin staff roll. Varför det? Jo, för att man bör skapa effektiva arbetsrelationer inom rollen, upprätthålla en god arbetsmiljö, och med det förebygga förtroende osv. Inom det proffesionella finnns det olika typer av riktlinjer på hur man bör agera proffesionellt. Det är att sprida både "empati samt respekt. Det jag menar är att man bör visa respekt åt sina medarbetare, även som person vara empatisk och se över deras synpunkter, samt behov. Samarbete inom det proffesionella är livs viktigt. Att kunna samarbeta med sina medarbetare främjer det så kallad samarbetsklimat, det vill säga exempelvis man bör stötta sina allra kollegor, även dela med sin information.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer mest fokusera med att hjälpa folk, specca mycket, ge tips och råd till folk som verkligen vill lära sig hur man rpar, även utveckla rp på ett relativt sätt, men därmed på ett realisatiskt sätt som då gynnar rpn.

Är vaken hur länge som helst just nu.

Hur länge har du spelat på Unive? Ca 4 månader nu.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har haft enorma erfarenheter sedan tidigare som staff. Jag var admin och med ledningen. Har varit alla ansvarsområden. (Kriminell ansvarig, donation ansvarig, verksamhets ansvarig servervakt, verksamhets ansvarig ped, verksamhets ansvarig dubbelarbetare, verksamhets ansvarig jobb, verksamhets ansvarig medlem och mer.

Har inga problem med staff commando, kan många commando.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej det finns inga ovanstående områden som jag inte vill arbeta inom. För mig spelar det inte så stort roll, kan arbeta inom alla områden.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka