Accepterad TCS | Ban Överklagan [Enzo]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

TCS

Medlem
Meddelanden
66
Reaction score
12
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/Tcs_1234/

Ditt Hex-ID: steam:1100001320c802

Vad är din discord tagg? tcs_123

Vem var det som bannade dig? Enzo

Bild på banmeddelande: Unive ban2.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Enzo valde att banna mig för att jag sköt en kille i vårt gäng hus. Killen hette Josef och började med att komma fram till mig och fråga: "Kan jag få 10k?" Jag sa nej eftersom jag inte hade de pengarna. Trots det fortsatte han tjata: "Men snälla, men snälla," om och om igen, men jag stod fast vid mitt nej. Efter ett tag började han istället förolämpa mig och kallade mig "cp" ingame. Jag varnade honom och sa att om han fortsatte skulle han bli skjuten eller kickad. Bara några sekunder senare började han håna mig och sa saker som: "Ååå, jag heter Kalle och jag är lättkränkt, ååå jävla tjockis." Jag tog då upp mitt vapen och riktade det mot honom. Enligt reglerna måste man ta upp händerna direkt om någon riktar ett vapen mot en, eftersom det är FEARRP. Men istället började han springa runt i cirklar och fortsatte säga saker som: "Tjockis, lättkränkta jävel." Eftersom han inte tog upp händerna och han fortsatte säga saker som "Tjockis, lättkränkta jävel." så valde jag att skjuta han när han hoppade på en hoj och skulle fly. Jag hade suppressor på mitt vapen så att ingen polis skulle komma eller något sånt. Men eftersom han hade attityd och vägrade ta upp händerna så sköt jag honom.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag stod på gården och chillade och skulle fixa in en ny bil till vårt gäng. Då kommer Yosef fram till mig och säger: "Ge mig 10k." Jag svarade nej, men han fortsatte tjata: "Men snälla, men snälla." Jag sa fortfarande nej. Efter ett tag började han kalla mig "cp-störd." Jag varnade honom med en väldigt seriös röst och sa att han skulle bli skjuten eller kickad om han fortsatte. Han gick då iväg, men bara några sekunder senare kom han tillbaka med en riktigt dryg attityd och retig röst. Jag tog då upp mitt vapen och riktade det mot honom. Enligt reglerna måste han ta upp händerna direkt när någon riktar ett vapen mot honom, eftersom det är FEARRP. Men istället började han springa runt i cirklar, som om jag höll i en vattenpistol, och ignorerade situationens allvar. Tydligen räknas det inte som FEARRP om man inte säger "upp med händerna" med rösten, trots att jag redan hade varnat honom seriöst och riktade ett vapen mot honom. Hans beteende tar man inte som högre uppsatt när han inte tar upp händerna och han har attityd när man riktar på honom.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Ja, det han gjorde var fel. När jag riktade vapnet mot honom sprang han runt i cirklar som om jag höll i en vattenpistol och följde inte reglerna om FEARRP. I verkligheten hade man varit rädd om någon riktade ett vapen mot en, eftersom man inte riskerar sitt liv på grund av att man tror att det bara är på skoj.

Tydligen, enligt LK040, behöver man inte följa FEARRP om personen som riktar inte säger "Upp med händerna" med rösten. Men jag hade redan sagt med en seriös röst att jag skulle kicka eller skjuta honom om han fortsatte, så det borde ha varit tydligt att jag inte skämtade.

Dessutom har vi inte varit på bra fot sedan han gick med i gänget. Vi har haft bråk och problem tidigare, men den här gången var det allvar. Jag varnade honom för första gången på riktigt och med en seriös röst, så han kan omöjligt tro att det bara var på lall.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Ja har haft 3 bans senaste 3 månaderna. Dessa 3 bans är 1 den här bannen. 2 en felaktig ban som jag fick unban på. 3 var att jag inte rpade med /me när jag ramlade (jag rpade med rösten)

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat säga med rösten upp med händerna men tror inte han skulle ha tagit upp händerna endå.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja/Nej. Ja för att man måste säga med rösten upp med händerna.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja.

Vill att du INTE skjuter i gänghus något, gör scenario utav det istället.
Din ban överklagan har accepterats.
Tråd låst och flyttad till Överklagningar - Arkiv

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka