Inaktuell SweWilliam | Gäng ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

SweWilliam

Icke Medlem
Meddelanden
364
Reaction score
27
Vad ska gänget heta? Swedish Maffia, jag vill att mitt gäng ska efterlikna Maffian så mycket som möjligt. Jag väljer just Swedish Maffia för att Svenska Maffia låter bara konstigt, då kom jag fram till Swedish Maffia vilket låter najs.

Vad är ditt discord namn? SweWilliam#2510

Vad heter du i verkligheten? William

Ditt födelsedatum: 25 April 2007

Hur ofta kommer du vara inne? Måndag: 12:00-05:00
Tisdag: 12:00-05:00
Onsdag: 12:00-05:00
Torsdag: 12:00-05:00
Fredag: 12:00-05:00
Lördag: 12:00-05:00
Söndag: 12:00-05:00

Kommer såklart inte spela exakt hela tiden nu under sommarlovet, men kommer vara inne en stor del.

Hur många timmar har du på Fivem? 1,407 timmar.

Berätta om din karaktär: Min karaktär är en kille på 25 år vid namn Lukas Andersson.

Fritidsintressen: Bilar (Kolla på bilar o fixa de osv), skjuta på fält, spela golf, umgås med vänner, träffa nya människor och vara på barer.

Hur han är som person: Elak, ljuger, snål, lätt att få folk med sig

Bakgrund: Lukas började som ung med att sno godis från butiker, Lukas var även väldigt taskig i skolan och kastade sudd på folk och en massa annat. När Lukas började högstadiet kom han i det dåliga gänget som ofta gjorde dumma saker, Lukas sket i skolan och hade dåliga betyg. Efter några år så började Lukas få kontakt med folk i stora gäng och gjorde jobb åt de som springpojke. Lukas föräldrar försökte göra allt för att få han att förstå att det han gjorde inte var rätt, men vad de än
gjorde så hjälpte det inte.

Dröm: Lukas dröm är att bli en av de största vapen säljare i stan.

Utbildning: Ingen

Utseende: Lukas är cirka 183 cm, Mörkt långt hår, kort mörkt skägg, blåa ögon, går ofta runt i antingen kostym eller dyra märkeskläder.

Var Lukas oftast befinner sig: Lite överallt, byter ofta plats.

Varför ska just du få starta ett eget gäng? Jag ska få starta ett gäng för jag skulle ge otroligt bra rp på bankrån och andra scenarion. Det jag är ute efter med gänget är inte att gå runt och skjuta eller göra bankrån varje dag utan det jag vill göra är otroligt bra planerade bankrån där vi inte har några på utsidan eller liknande. Jag kanske inte har varit i ett gäng på länge och jag vet att jag endats har varit med i ett gäng men ifall jag skulle få denna chansen med gänget så skulle det vara bra rp från mig och alla i gänget, vi skulle även se till så att det inte blir så många support ärenden. Jag är ju själv support och är medveten om serverns regler.

Har du några med dig från start med gänget? Har 2 medlemmar och en Vice. Kan nog skaffa flera, men kan ta lite tid.

Vad tänker du att gänget ska ha för roll i staden? Gänget ska vara otroligt lågt och inte bara gå runt och skjuta, folk ska inte veta vilka vi är och även ha vanliga kläder, vi kommer att göra olika saker. Under tiden när vi inte har något att göra så kommer vi att skicka några och fia droger, sedan kommer de tillbaka så lastar vi en lastbil med det, det kommer inte bara finnas droger i lastbilen utan också möbler ifrån Ikea som vi ska transportera.

Vilka erfarenheter har du inom gäng rp? Jag har tidigare varit med i gamla Vagos, Della Morte och en till som jag inte minns vad den hette, jag skötte mig bra i Vagos och den andra men ej Della Morte, jag tror det berodde på att gänget inte var jätte aktivt (Var oftast själv och rpade inom gänget, så jag försökte göra något men blev inte alltid så bra. Jag har tidigare varit polis och kan nu efter det veta hur jag kan göra scenarion så att de blir roliga för alla. När jag var med i Vagos så gjorde vi ganska mycket vi plockade droger, rånade banken osv. Jag var inte med i banken utan var uppe på ett tak och pratade i telefon med de inne i banken när de var klara åkte de därifrån och krockade sedan rpade de vidare. Men efter snart ett år av rp så har jag lärt mig ganska mycket under den tiden.

Vad tänker du att din roll som Boss över ett gäng ska innebära för gänget? Den ska liksom hålla koll på alla medlemmar med hjälp av Vice, de ska se till så de sköter sig, Bossen (Jag) kommer se till så de fixar affärer på ett bra sätt och inte förstör hela skiten, jag kommer även se till i ooc att de inte bryter mot metagaming. Jag kommer se till så alla kan gängets regler och inte bryter mot de, alla ska behandla boss och Vice med respekt om de själva vill ha respekt från oss.

Hur tänker du att du som gäng boss över gänget ska kunna utveckla serverns gäng rp? Jag kommer se till så att våra scenarion inte bara handlar om att skjuta osv utan att vi fokuserar på att få en bättre och social rp inom gänget, vi kommer inte bara göra scenarion med polisen utan även massa andra så som civila, sjukvården osv. Vi vill ha en super seriös rp inom gänget och hoppas på att få det. Men vi kommer behöva diskutera med polisen och andra staffs om regler vid bankrån osv då jag har en sak jag vill göra under ett bankrån.

Berätta om hur ett bra kriminellt scenario ska se ut Det ska vara bra planerat, med gisslan, vapen, bra krav till polisen och det man behöver till scenariot.

Bankrån: Vi skulle planera långt före bankrånet, där vi löser vapen osv, hur vi skulle få tag vapen: Kontaktar något gäng som är ganska chill som har mycket vapen och så, försöker få en allians mellan de och oss, sedan när vi köpt vapnet och gjort dealen så lägger vi in de i bakluckan och drar sedan. Under vapen dealen så skulle vi ha mask och inte de kläder vi skulle ha under bankrån. Efter vi fixat vapen så skulle vi fixat tillbehör: Vi hade även där rpat på det och försökt få kontakt med någon som har dessa saker vi kommer behöva, har de inte det så kommer vi åka till svarta marknaden och köpa därifrån (Vill helst inte köpa därifrån då det känns otroligt tråkigt) Efter det skulle vi planerat mer då kommer vi till planen: Vi skulle skaffat en gisslan, vi skulle sedan ställa upp flera bilar som vi skall byta till, dessa bilar ska vara stulna så polisen ej kan spåra det så lätt. Sedan efter det så skulle vi bytt om till de kläder vi ska råna i, vi skulle tagit med gisslan och sedan åkt mot banken, vi skulle gått in med de vapnen vi köpt under vapen dealen, vi skulle sedan skjutit upp i taket eller mot väggar som en varning samtidigt skulle vi säga till alla som är där inne att lägga sig ner.

Sedan så skulle en stå vid Main dörren och förhandla 1 bak dörren ifall de väljer att storma 1 nere vid bankvalvet och en ta hand om gisslan sedan skulle vi även ha 2 stycken på ett tak utan vapen som kommunicerar med oss vad som händer utanför, dessa två personer kommer rpa på att de ska laga ventilationen på ett hustak. Sedan fortsätter vi därifrån. Polisen stormar banken, vad gör vi? Vi skulle skjutit om det skulle varit sista utvägen, men annars gömt oss med gisslan skulle polisen kommit så skulle vi hotat med att skjuta gisslan om vi inte får åka därifrån, lyder de inte oss skjuter vi gisslan då det anser vara den sista vägen ut eller så kan vi ge upp det beror på hur läget ser ut.

Polisen stormar inte banken, vad gör vi? Vi hade först pratat med de uppe på taket om hur läget ser ut och ifall de följt våra krav osv, sedan ifall det ser lugnt ut och polisen verkar oförberedda så skulle vi stuckit och följt planen.

Om något går fel, vad gör vi då? Vi kommer alltid ha en backup plan eller som man också kan kalla det Plan B, på plan B så kommer det alltid ändras men i detta scenario så kommer vi ha en bil en bit bort ifrån banken som vi kan ta ifall det går snett, och sedan följt planen.

Hur hade ni agerat ifall det blir fel medans ni är i banken? Vi hade agerat ungefär likadant som på ¨Polisen stormar banken, vad gör ni?¨ det kommer inte alltid vara samma scenarion/likadant uppbyggda utan kommer ändras, så polisen inte kan veta att det är vi.

EFTER BANKRÅNET NÄR VI FLYTT SÅ KOMMER VI BYTA KLÄDER OCH BIL

Vad kommer ni ha för kläder? Bild kommer nedan ⇊

De på taket: https://cdn.discordapp.com/attachments/835815149826474006/855592474884964382/Screenshot_30.png

Tröja/Jacka: 57

Byxor: 71

Skor: 14

T-Shirt: 59

Hjälm: 0

Arma/Handskar: Valfri (Måste vara seriösa handskar)

Under bankrån/Juvel rån: https://cdn.discordapp.com/attachments/835815149826474006/855905505150631936/Screenshot_37.png

Tröja/Jacka: 31

Byxor: 24

Skor: 9 Typ: 2

T-Shirt: 31

Mask: 57

Civillakläder: https://cdn.discordapp.com/attachments/835815149826474006/855910167195549706/Screenshot_39.png

Tröja/Jacka: 40 Typ: 1

Byxor: 24

Skor: 21

T-Shirt: 22 Typ: 4

Mask: 111 Typ: Valfri (Får inte gå runt med mask utan endast använda det vid personrån osv.)

Hur ska du kunna uppnå att ha koll på gäng medlemmarna och så deras RP är hög? Jag tänker att de måste typ säga till ifall de gör ett rån, vi säger att i sitter i dc så kan personen som rånar unmuta sig och säga jag rånar en person och var. Vad som än händer där så kommer vi inte komma dit ifall h*n inte ringer oss.

Hur hanterar du kritik? Jag kan ta all kritik, jag har tidigare varit chef inom sjukvården och tog kritik, jag tycker att man ska kunna ta kritik ifall man har en sån viktig roll inom ett gäng eller jobb osv. Jag lyssnar på all kritik och tar det lugnt och startar inget bråk för att någon har lite kritik, är det något som jag också upplever är dåligt kommer jag givetvis förbättra det.

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte får gänget? Jag skulle fortsätta spela på servern.

Spelar du för tillfället på någon annan server än Unive? Nej, jag spelar bara på Unive.

Har du läst våra Regler? ja, jag har läst reglerna.

Regler inom gänget: ⇊

1. Alltid ha mask vid kriminella scenarion.
2. Planera bra innan vi gör ett bankrån till exempel.
3. Inte använda gäng kläder helt random ute på gatan, polisen kan misstänka något och hålla koll på oss.
4. Skriva/säga till att man tar ut vapen eller ammunition.
5. Använda oss av sunt förnuft.
6. Skjuta så lite som möjligt.
7. Måste följa serverns regler samt grundreglerna.
8. Råna efter Sunt förnuft. Liksom tänk efter innan du rånar någon.
9. Inte sitta i discord och be någon komma till ett ställe.

Senast ändrad:
Stor +rep, har extremt mycket erfarenheter kring rp och visar ett väldigt stort engagemang för att få gäng via denna ansökan. Förtjänar absolut gäng boss rollen.

Stor +rep, har extremt mycket erfarenheter kring rp och visar ett väldigt stort engagemang för att få gäng via denna ansökan. Förtjänar absolut gäng boss rollen.
Tack!❤️

Tillbaka