Nekad Svon | Polismyndigheten Ansökan [Gargantua]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Svon

Icke Medlem
Meddelanden
15
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 11 Juni 2005

Vad heter du på discord? svon #4596

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 718

Hur aktiv kommer du att vara? varje dag

Vad heter du? Loke Stigsson

Hur gammal är du? 20

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? ja

Varför vill du bli polis? jag vill att alla ska bli behandlade likadant och ingen ska känna att den blir orättvist behandlad, och jag vill hjälpa samhället på ett positivt sätt. Vill visa folk att att det finns mer än bara kriminella gärningar och att det kan bli framgångsrika utan att göra saker som gud inte tycker om. Jag patrullerar gärna runt i staden och kollar läget, det är nästan som terapi för mig att bara åka runt, och ifall jag ser något underligt så ingriper jag direkt. Har också märkt att det finns progression i yrket för har märkt att det finns en del dåliga människor på ön har alltid varit något jag varit intresserad av länge. och jag vill också testa på och se om jag har allt som krävs.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? En av polisens viktigaste uppgifter är att skydda och få samhället att känna sig säkert. Vanligast är att arbeta i yttre tjänst och med utredningsåtgärder, som att ta upp anmälningar, hålla förhör och ta föremål i beslag. Åtgärder som kräver att polisen har kunskap om vilka lagar som gäller. Jag tycker att det är viktigt att man bemöter alla trevligt och att man är lugn i alla situationer och att man inte är korrupt. Att vara en våldsam polis är inte en bra sak och det kan leda till problem för både de man hjälper eller sina kollegor. Polisyrket ställer höga krav på varje polis. Det är ett viktigt arbete som ger möjlighet att göra skillnad i samhället. Det är viktig att kunna hantera stress utan problem och veta vad du ska göra i alla situationer. Noggrann dokumentation är förutsättningen för att ett ärende ska kunna bedömas rättsenligt, det vill säga att på rätt grund gå till åtal eller läggas ner.

Vad vet du om yrket i helhet? Polisyrket är ett otroligt viktigt yrke. Som polis ska du se till att människorna i samhället känner sig trygga och kan lite på dig. Samtidigt som du ska bekämpa brott ska du, ännu viktigare, förebygga brott. Som polis ska du försöka se till att ungdomarna hamnar i bra miljöer och tas bra hand om så att de inte hamnar snett. Du ska så snabbt som möjligt kunna agera i situationer där det behövs och ta rätt beslut. Som polis är du den som ska kunna hjälpa andra, då ska du se till att hjälpa dem på rätt sätt. Som polis måste man kunna hantera sina känslor och hantera en situation utefter faran. Som polis ska du alltid prioritera kollegorna och de civila i samhället. Polisens utrustning innehåller: Elshockvapen, sig sauer, handfängsel, batong m.m. Som polis tar man först en intervju. Klarar man den börja r man polisutbildningen. Efter att ha genomgått proven blir man provanställd. Efter ett antal timmar tjänstgöring blir man anställd som assistent. Polisen använder sig av RAKEL och kommunicerar genom den. I polisbilarna har vi polisdatorn polman. Polisen använder sig av ett belastningsregister där alla som brutit mot lagen hamnar. Polisyrket är ett yrke som har många skyldigheter. Du måste vara redo jobba övertid och åka in när som på viktiga larm.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har arbetat som sjukvårdare på andra servrar så jag har lärt mig att arbeta under tryck. Jag är väldigt bra på att köra bil och ta mig fram snabbt i trafik. Jag gammat varenda vecka sedan jag var 14 år gammal så jag är väldigt stark och har bra kondition så jag kan springa ifatt folk och ta ner dem på marken. Jag är mentalt stark och kan tänka smart under hög press.

Hur är du som person? Jag är en pratglad och trevlig kille som älskar bilar . Jag har lätt för att prata med alla och jag förstår alla på ett bra sätt. Jag skulle se mig själv som trevlig och hjälpsam person som också är målmedveten. Jag är fysiskt och mentalt stark vilket ger mig en fördel inom polisyrket vilket är bra. Som polis skulle jag vara lugn och trevlig men om något helt plötsligt händer är jag redo för allt.

Är det något vi bör veta om dig? nej

Tillbaka