Nekad sho755 | Blacklist Överklagan [Alec]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

sho755

Medlem
Meddelanden
12
Reaction score
0
Blacklist-referens
ID: 1175 — Övrigt
Anledning: montage
Personal: Basse
Datum: 2026-06-22
Visa på portalen

Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Jag åkte på en PC-check och vet faktiskt inte exakt vad det var som gjorde att den ledde till den ban som jag länkade ovan. Anledningen till bannen var att jag hade samlat flera olika klipp och lagt dem tillsammans på ett ställe. Syftet med detta var endast att ha alla mina klipp samlade, istället för att ha dem utspridda på olika platser där man måste leta efter dem när man vill gå tillbaka och titta på något.

Jag har aldrig tidigare gjort eller publicerat något montage, utan detta var enbart för privat bruk och för att hålla ordning på mina klipp. Jag hade heller aldrig hört talas om regeln gällande förberedelser till montage. När jag pratade med supporten fick jag veta att detta räknades som ett regelbrott. Eftersom jag har spelat på Unive sedan 2022 och tidigare har uppfattat att det varit tillåtet så länge materialet inte laddas upp offentligt, exempelvis på YouTube, så var det inget jag trodde var fel att göra.

Jag förstår samtidigt Alecs perspektiv och att situationen kan se misstänkt ut utifrån den information som fanns tillgänglig vid tillfället. Även om detta inte förklarades närmare för mig i supportärendet så förstår jag nu varför beslutet fattades. Däremot vill jag poängtera att jag aldrig hade för avsikt att bryta mot några regler, utan det handlade om ett missförstånd från min sida kring vad som faktiskt var tillåtet.

Därför hoppas jag att ni kan överväga att ge mig en ny chans. Jag har nu raderat samtliga klipp och allt relaterat material för att säkerställa att något liknande inte kan uppstå igen. Jag ber uppriktigt om ursäkt för situationen och förstår om mitt agerande kunde uppfattas som fel. Samtidigt vill jag understryka att jag inte medvetet gjorde något som jag trodde stred mot reglerna.

Jag har uppskattat min tid på servern och skulle gärna vilja få möjligheten att fortsätta spela. Jag hoppas därför att ni kan ta hänsyn till att detta var ett ärligt misstag och att jag nu har tagit ansvar för situationen samt lärt mig av den.

Tar du ansvar för det som hände? Som jag nämnde tidigare så förstår jag från Alecs perspektiv att det såg ganska fel ut.

Vad har du lärt dig sedan dess? Inte ha en massa klippt tillsammans så de tolkas som montage.

Varför ska vi ge dig en till chans? Jag tycker att jag förtjänar en till chans eftersom jag har spelat på servern under en lång tid utan några större problem och alltid uppskattat communityn. Det som ledde till min ban var inte något jag gjorde med avsikt för att bryta mot reglerna, utan ett misstag från min sida där jag inte förstod att det jag gjorde kunde räknas som ett regelbrott.

Efter att ha fått situationen förklarad för mig förstår jag varför det såg fel ut och varför beslutet togs. Jag har tagit till mig kritiken, raderat alla klipp och allt relaterat material samt sett till att något liknande inte kommer att hända igen. Jag ångrar situationen och ber uppriktigt om ursäkt för att jag försatte mig själv i den.

Jag hoppas att ni kan ta hänsyn till att detta var ett engångsmisstag och att jag nu förstår vad jag gjort fel. Jag har lärt mig av händelsen och vill gärna få möjligheten att bevisa att jag kan följa reglerna framöver. Därför hoppas jag att ni väljer att ge mig en sista chans att fortsätta spela på servern.

Har du bevis som stödjer din överklagan? Allt finns i portalen om jag inte har fel.

Har du läst och förstår reglerna? Ja

Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka