Accepterad SenseiKalle | Ansökan till Trainee [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Mats99

Icke Medlem
Meddelanden
165
Reaction score
22
Vad är ditt namn i verkligheten? Enzo Ferreira

Vad heter du på discord? Mats99#6712

Ange ditt födelsedatum 26 April 2007

Ungefär hur ofta är du inne, vilka tider? Måndag-Torsdag: 16-22
Fredag: 16:15-03:00
Lördag: 10:30-03:00
Söndag: 10:30-22:30
Tiderna kan såklart variera då visa dagar kan jag vara ute en stund eller kanske plugga lite till ett prov eller liknande. Men discord kommer jag alltid vara aktiv på oavsett vad!

Vad är det som får dig att söka till Trainee? Det som får just mig att ansöka till trainee är att jag känner att min rp nivå och regel förstående har blivit såpass hög att jag tror att jag skulle kunna vara en av dem som rättar alla dem som gör fel och hjälper dem som behöver.
Jag vet också att när jag började på unive så fick jag stor hjälp av alla och ett stort välkomande och jag vill kunna ge tillbaka till alla dem nya och göra så att dem vill stanna kvar här. Jag vill kunna göra så att alla spelare på servern får en hög rp nivå och kan alla regler bra.
Samtidigt vill jag kunna hjälpa staff teamet och utveckla servern och göra den till en bättre plats.
Enligt mig och mina föräldrar är jag en väldigt lättlärd människa och därför tror jag att jag hade lätt kunnat lära mig allt inom unives staff arbets sätt att jobba på.
Jag har mycket fritid som jag lägger på att spela och tror om jag blir trainee så lägger jag den tiden på något bra som gör nytta och gör den server jag älskar till en ännu bättre plats.
Jag vill få bort regelbrytare, Som t.ex Lallare, Vdm:are, Rdm:are och mycket mera. Jag har tröttnat lite på att rpa men gillar fortfarande Unive oerhört mycket, Då tycker jag att denna position hade passat mig bra då jag vill underlätta för staffteamet som dagligen sitter och sliter extremt mycket. Jag vill alltså driva unive frammåt så gott jag kan. Jag är servervakt just nu och jag älskar det, jag älskar att hjälpa till och driva servern framåt.

När jag väl också suttit mig i en sits en som denna så vet jag att jag inte kommer ge upp lätt och vara en del av staff teamet så länge jag bara kan och så länge staff teamet gillar mig så kommer jag inte lämna eftersom detta är något detta är en position jag verkligen kommer gilla och uppskatta.

Vad skulle du säga att du skulle vilja jobba för att utveckla på servern? Jag skulle vilja jobba inom allt men det jag känner mest för är att kunna hjälpa dem nya till rp så att dem förstår reglerna och hur man ska rp. Detta eftersom det påverkar unives framtida spelarskap och jag vill att den ska vara den bästa. Jag vill också kunna hjälpa generellt inom fivem inställningar pga jag är rätt så kunnig inom datorer. Om det är regler som inte är förstoda helt så hade jag kunnat förklara i scenarion och på andra sätt så att spelarna är helt kunniga inom reglerna
Jag hade velat vara den staffen som svarar snabbt i pm och hjälper på ett bra sätt. Jag vill kunna se så att alla scenarion på servern görs på ett bra sätt och för att kunna ha den högsta rp-nivån som möjligt.
Jag hade också alltid kollat så alla kanaler i discorden sköts och ingen missköter sig då ex meta gaming kan uppkomma där och vill inte att något sådant ska ske.
Jag kommer vara en opartisk staff som kommer kunna göra mitt bästa för att göra alla nöjda.

Ännu en sak jag hade velat jobba med som trainee hade varit att kunna hjälpa dem nya spelarna hur dem ska göra för att komma igång. Ex ett problem jag ser är att dem nya rp spelarna kanske inte förstår hur man ska göra sin karaktär och att dem ska försöka göra den på ett unikt sätt. Dessutom att dem har dem vanliga kläderna. Jag vet att när jag var ny till rp så blev jag kickad för att jag skulle fixa min karaktär och förstod inte hur. Jag vet att andra också blir det och är förvirrade och vet ej hur. Då hade jag istället kunna vara i noclip och hänvisa den spelarn så den förstår hur man ska göra och vad.
Jag hade också kunnat sitta i support och hjälpa så gott jag kan då jag tror att hjälp muntligt hjälper bättre och man blir mer förstod.
Sedan så hade jag såklart kunnat jobba på forumet och ta banöverklaganden , tickets osv. Då jag tycker det verkar roligt också.

Jag har ju nämnt att jag vill hjälpa alla dem nya spelarna till unive men jag vet också att stora regelbrott sker av dem lite mer vana spelarna på servern och jag vill också kunna hålla ett öga på dem så att dem sköter sin rp på en bra nivå och föregår som ett gott exempel för dem nya spelarna.

Jag hade också velat kolla på alla servervakters banns och förlänga dem som behövs då jag vet att vissa staffs kan tycka det är jobbigt/tråkigt medans jag hade tyckt om det. Då jag också vet att servervakter bannar ofta folk som gör grova fel då som behöver förlängda banns. Medveten om detta då jag själv är en servervakt och tror att många behöver förlängda banns

Sammanfattnings vis så skulle mina lite större fokuseringar vara att hänvisa och hjälpa nya spelare och förlänga servervakters banns. De jag kan ha lite mindre fokuseringar kan vara att jobba på forumet med allt , sitta i support och tillsist allmänt flyga runt i noclip och kolla så att rp-nivån hålls på ett bra sätt men fortfarande jobba med det endast att jag ska fokusera mer på det andra!

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan början på juni 2021. 440 timmar i nu läget och alla dem e endast på unive, dem ökar också oerhört mycket varje. Jag har varit servervakt här på unive i ca 2månader och har lärt mig från det också

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har inga direkt jätte stora erfarenheter då jag knappt spelat rp utöver Unive (började på engelsk rp). Jag har varit servervakt i ca 2-3 månader och tycker det är roligt att kunna hjälpa servern på detta sättet. Jag är dock en väldigt snabblärd person och tror att jag hade lärt mig allt oerhört snabbt och kunnat vara en av dem som har det som krävs för att vara staff på unive.
När jag väl också suttit mig i en sits en som denna så vet jag att jag inte kommer ge upp lätt och vara en del av staff teamet så länge jag bara kan och så länge staff teamet gillar mig så kommer jag inte lämna eftersom detta är något detta är en position jag verkligen kommer gilla och uppskatta.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? Det skulle jag vilja påstå. Här några jag kommer på i huvudet just nu:
/revive (id) man räddar/gör så att någon blir till liv, t.ex. om de dött av bugg eller andra icke spel relaterade saker
/goto (id) man blir tpad till en spelare.
/bring (id) spelaren tpas till min position / stället jag är på
/sqlunban (hex id) unbannar en person.
/sqlbanhistory (steamnamn) ser alla gånger personen har varit bannad tidigare.
/sqlbanoffline man bannar en spelare som är offline för tillfället.
/setperms man ger någon perms som t.e.x. mod eller återställer någons perms.
/setjob man ger någon ett jobb som typ gäng boss eller polis etc.
/spec man får upp en lista med alla spelare på servern där man kan då välja vem man ska specca eller kicka.
/spec (id) man speccar en viss person med angivet id.
/specoff man slutar specca den personen man speccar för tillfället.
/skin (id) personenen får upp en meny där dom kan ändra sina kläder för att tex få skottväst eller något annat som inte finns i klädaffären.
noclip man blir osynlig för andra spelare.
/who (id) man kollar om personenen är icke-medlem, medlem eller kriminell.
/ooc man skriver i ooc chatten som alla kan se
/sv servervakts chatten
/sc Staff chatten
/togglename man ser allas namn över deras karaktär.
/toggleid man ser allas id över deras karaktär för att lätt ha tillgång att banna,kicka eller ta reda på vad personen har för roller ingame.

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Jag har en lättform av ADD men tar medicin för det så det är inga problem och att unives staff förtjänar mycket kärlek för allt jobb dem gör<3

Senast ändrad:
Utvecklat frågorna realtivt mycket + omformulerat mig så läsaren ska få bättre förståelse!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka