Antagen Viggorosen | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Viggorosen

Icke Medlem
Meddelanden
96
Reaction score
29
Vad är ditt namn i verkligheten? Viggo

Ditt discordnamn: viggo.123

Ange ditt födelsedatum 7 Mars 2009

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff eftersom jag tycker om den här communityn och vill vara med och göra den ännu bättre. jag vill hjälpa till att hålla ordning, se till att alla följer reglerna och samtidigt skapa en trevlig och rolig stämning för alla medlemmar. Jag är en lugn och tålamodig person som försöker bemöta alla med respekt. Om det blir bråk eller problem så kan jag hålla mig objektiv och försöka lösa situationen på ett rättvist sätt. Jag tycker det är viktigt att lyssna på båda sidor och att alltid försöka hitta en lösning som känns bra för alla. jag är också aktiv här och gillar att vara delaktig. Det gör att jag ofta är tillgänglig om någon behöver hjälp. För mig handlar rollen som staff inte bara om att stoppa regler som bryts utan också om att skapa en trygg och välkomnande miljö där folk vill stanna kvar. Jag vill ta ansvar och samtidigt bidra till att hålla communityn positiv och levande. Jag tror att mitt engagemang, min aktivitet och min förmåga att hålla mig lugn gör att jag skulle passa som staff på Unive.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Överlag tycker jag att Unive fungerar väldigt bra men ibland kan det ta en bra stund innan en staff svarar på reports eller har support i discorden. Det har jag själv varit med om att det tar tid. Det är något jag hade viljat hjälpa till med. Sen tycker jag att det finns mycket folk som inte respekterar reglerna. Det finns också en del lallare som bara kommer in i servern bara för att köra över andra människor och förstöra för dem som verkligen vill ha en bra tid i servern och rpa.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? För att förbättra respons tiden på reports och support skulle jag arbeta tillsammans med övriga staffs för att säkerhetsställa att vi alltid finns tillgängliga och snabbt kan ta tag i frågor. När det gäller spelare som bryter mot regler eller stör andra, tycker jag det är viktigt konsekvent och tydligt agerande. Tillsammans i teamet kan vi säkerställa att alla ska straffas på samma sätt så ingen blir mindre straffad för det dem har gjort. På så sätt skapar vi en tryggare miljö för dem som verkligen vill engagera sig i servern och rpa.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt i sin staff roll innebär för mig att alltid bemöta spelare och andra staffs med respekt och att följa reglerna som finns på servern även du är staff. Du ska också kunna hantera konflikter på ett lugnt sätt utan att låta personliga känslor styra. Det handlar också om att vara tillgänglig och pålitlig så att spelarna känner sig trygga att fråga frågor osv. Det är också viktigt att agera professionellt eftersom det inte bara påverkar hur spelare uppfattar servern, utan också skapar en bra arbetsmiljö inom staff teamet.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer att gå i skolan då jag inte kommer att kunna hjälpa till med att ta support osv. Men senare på dagen och hyfsat sent mot kvällen kommer jag att kunna vara aktiv och hjälpa till. Jag kommer at prioritera staff arbeta men när det är väldigt många staffs som arbetar så kanske jag tar en paus och rpar lite.

Hur länge har du spelat på Unive? Det står att jag har varit i servern ungefär 1 år men jag har spelat på servern innan också. Det kan ha varit runt 2 år sedan.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja det har jag både i amerikanska servrar men också i ett par svenska servrar som tex, Centic och Fristaden.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? Jobb, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Inte direkt någon av dem men jag hade helst viljat vara någon av dem jag markerat.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka