Inaktuell saman | Ansökan till Staff [LUDDE]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

saman

Icke Medlem
Meddelanden
233
Reaction score
10
Vad är ditt namn i verkligheten? Saman

Ditt discordnamn: saman1.

Ange ditt födelsedatum 14 November 2008

Varför ska just du bli staff? Från en personlig bedömning skulle jag säga att jag personligen är väldigt engagerad inom personalarbete och administrativa arbetsuppgifter, då jag länge har arbetat med moderering hos unive och andra företag. Jag har bland annat jobbat med kundservice och kundbemötande både digitalt och på plats. Jag har en otrolig aktivitet som är omatchbar och helt otrolig. Genom min otroliga aktivitet så har jag fått höra mycket komplimanger som angår mitt arbete. Jag har alltså endast fått positiv feedback på mitt arbete och skulle jag olyckligtvis få en negativ reaktion på mitt arbete så kommer jag försöka att lösa det genom att erbjuda spelaren en extra genomgång av sitt fel eller försöka komma fram till en lösning då jag alltid tar hänsyn till spelares åsikter.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag skulle helst vilja jobba inom donationssektionen hos Unive då hanteringen av donationer och ärenden sköts fel av många ansvariga men långt ifrån alla ärenden. Ett stort problem på Unive är "OP-vapen" och "abuse bilar". Detta är en sak som förstör RP:n och har fått många spelare att lämna servern med anledningen "På Unive finns det bara abuse bilar och överdrivna vapen". Jag ser detta som ett återkommande problem på Unive där människor glider runt med orealistiska vapen vilket har gjort att Unive har blivit väldigt "pay-to-win". Jag anser inte att det borde vara såhär, och nyöppnade gäng borde få en chans i den kriminella RP:n. Tyvärr tror många att makt innebär många vapen, att vara bäst på att skjuta och att ha de snabbaste/tyngsta bilarna. Detta är en helt felaktig syn på RP:n enligt mig, och det är inte därför vi RP:ar på Unive. Unive är en RP-server där vi ska satsa på bra och kreativa scenarion. En lösning på detta skulle vara att förhindra "abuse bilar" och orealistiska vapen från att komma in på servern för att senare korrigera den syn som Unive har just nu. Jag kommer att granska allt som importeras till Unive, allt från kläder till fordon. Denna granskning kommer att göras noggrant och säkert för att säkerställa att inget som bryter mot Unives regler kommer in på servern, då jag är ansvarig för denna importering.

Donationsansvariga är de som hanterar allt som importeras till servern och har därför ansvaret att se till att följa Philip320s krav, exempelvis gällande bilar. Det är även viktigt att vi kan göra en personlig bedömning utifrån ett realistiskt perspektiv om något ska få importeras till servern eller inte. Om en person får ett nej ska denne tilldelas en anledning till varför önskningen om importering har nekats. Vi som donationsansvariga kommer absolut att hjälpa personen med förklaring och assistans om denne behöver det vid importering av sitt fordon. Vi kan vägleda personer som importerar saker till Unive om vad som gäller och vilka regler som ska följas vid exempelvis importering av ett fordon.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Tyvärr har detta problem redan uppstått på Unive, och en bra början skulle vara att gå igenom varje fordon som anses vara "abuse". Detta kommer naturligtvis att kräva mycket tid och arbete, och det är därför jag är här - jag har både tid och lösningar. Jag kommer att försöka få mina kollegor i personalteamet att hjälpa till genom att vägleda dem i deras arbete för att förhindra dessa problem.

Jag skulle vilja påstå att jag är en mycket bra ledare och skulle enkelt kunna förklara för mina kollegor vad som behöver göras tydligt för att återigen förhindra problemen från att uppstå på Unive. Tillsammans kommer vi att komma fram till lösningar och göra allt som står i vår makt och vårt ansvarsområde för att lösa problemet som har uppstått på Unive rollspel. Jag vet att många ansvariga för donationer tror att deras ansvar innebär att tjäna så mycket pengar som möjligt till Philip320, men tyvärr är det inte fallet. Jag förstår att donationer är viktiga för Unives dagliga verksamhet, men vi måste hitta en balans mellan importeringarna och ekonomin. Jag skulle helst vilja helt stoppa importen av abuse fordon och vapen. Genom att lära människor hur RP egentligen bör vara och vad som är bra och dåliga fordon, vill jag med hjälp av personalteamet förändra detta synsätt och försöka skapa en mer stabil RP med fordon och vapen. Detta kommer att leda till att människor vill importera fler saker för RP:ns skull och skapa mer kreativa scenarier. Detta kommer alltså inte att vara ett misslyckande utan en framgång, där Unive kommer att generera mer omsättningar och RP:n blir mer rättvis.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professinellt är en del av ett staff team på en rollspelsserver. Det är det avgörande för att skapa en trygg och välfungerande miljö för spelarna.

Här är några sätt att agera på för att vara professionell

Respekt: Man ska alltid visa respekt mot spelarna och dina andra kollegor.
Man ska vara artig och snäll samt lugn i sin ton. Man ska vara professionell i all sin kommunikation oavsett om det är på forumet, discord eller i röstkanalerna.

Följa reglerna: Som staff har man även regler man ska förhålla sig till för att ditt arbete ska skötas så bra som möjligt. Du som staff ska även följa serverns riktlinjer.

Professionell hantering av konflikter: Uppstår det ex. bråk i support så är du den ansvarige över att hantera situationen på ett så bra sätt som möjligt. Du är den neutrala i ärendet som ska se till att ärendet sker på ett bra sätt och rättvist. Du ska försöka hitta en lösning som gynnar alla parterna.

Hantera utveckling: Att man ska sträva efter en förbättring i dina färdigheter och kunskaper inom rollen som staff-personal. Du ska ta emoten feedbacken och lära dig av dina fel för att bli en ännu mer professionell och stabil staff.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag anser att lägga upp scheman i mitt staff arbete skulle vara fel då det är oklart när konflikter och hjälp uppstår. Jag skulle alltså kunna sitta i discord nästan hela tiden tillgänglig för hjälp om det skulle behövas när som helst. Det är inte spelarna som ska anpassa sig efter mig det är jag som ska anpassa mig efter de så att de får den bästa servicen.

Jag kommer självklart prioritera skolarbete och privatliv. Alltså skulle det uppstå att jag behöver åka in i sjukhus eller liknande skulle jag självklart göra det eller om jag behöver göra mina läxor. Jag är väldigt duktig i skolan och brukar göra det mesta i skolan vilket innebär att jag kan sitta och hantera den dagliga driften på unive under hela min fritid.

Jag kommer inte heller rpa så mycket eftersom jag vill satsa fullt ut på staff arbete och för att undvika speciella känslor bland medlemmar vid min rp då det kan påverka mina beslut och val i ärenden. Jag vara helt opartisk och därför undvika rp.

Vill du ha det mer tydligt så finns tiderna nedanför på när jag är tillgänglig för mitt staff arbete:

Måndag: 17:00 - 00:00
Tisdag: 17:00 - 00:00
Onsdag: 15:00 - 00:00
Torsdag: 16:30 - 00:00
Fredag: 15:00 - 05:00
Lördag: Hela dagen
Söndag: Hela dagen men sover 22:00

OBS: Detta må se ut som väldigt mycket tid och ohälsosamt men detta är min perfekta balans och jag sköter det helt felfritt. Jag går även i 9an så det kan förekomma dagar där jag är borta hela dagen pga. nationella prov.

Hur länge har du spelat på Unive? 2 år

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? Donation

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? Support, Donation, Servervakt

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka