Inaktuell Roy | Ansökan till Staff (frankho)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    5
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Roy

Medlem
Meddelanden
165
Reaction score
4
Vad är ditt namn i verkligheten? Roy

Ditt discordnamn: _spo1ler

Ange ditt födelsedatum 29 Oktober 2007

Varför ska just du bli staff? Jag anser att jag är en kompetent människa för denna position på grund av mina egenskaper som aktiv, kompetent och allmänt lämpad för uppgiften. Min närvaro kommer att bidra med ökad aktivitet, en mer engagerande rollspelsupplevelse och snabb respons på reports. När någon har frågor kommer jag att besvara dem med största noggrannhet och, om det behövs, erbjuda ytterligare hjälp innan jag markerar ärendet som löst. Jag kommer även att arbeta för att vägleda nya spelare och hjälpa dem att undvika att bli problemspelare.

Som en kollega kommer jag att vara trevlig och hjälpsam, moderera chatten effektivt och hålla utkik efter olämpligt språkbruk som exempelvis kränkande ord. Jag strävar efter att skapa en positiv och säker spelmiljö för alla spelare.

Det som gör mig unik är min starka empatiförmåga. Genom mina egna erfarenheter som spelare har jag utvecklat en förståelse för olika situationer som kan uppstå i spelet. När jag hanterar rapporter och ser att någon har upplevt något liknande det jag själv har gått igenom, kan jag relatera och förstå deras perspektiv bättre. Detta hjälper mig att ge mer insiktsfulla och empatiska svar.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag har märkt att det finns en del utmaningar med spelare som inte är medlemmar och de som skapar problem i spelet. Ett exempel på detta är vad som hände häromdan när jag var på Marja. En spelare kom och körde vårdslöst på alla där, och när jag rapporterade händelsen fick jag inget svar från någon ansvarig. Jag var därför tvungen att försöka lösa situationen på egen hand, vilket inte alltid är optimalt.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Mitt främsta fokus kommer att vara att hålla ett öga på de som inte är medlemmar, eftersom det oftast är de som bryter mot reglerna. När jag ser en icke-medlem som inte beter sig korrekt, kommer jag att försöka utbilda dem om vad rollspel innebär och vilka regler som gäller. Jag ser det som min uppgift att, likt en förälder som lär sitt barn hur man ska uppföra sig, vägleda dessa spelare till att förstå spelets etikett.

Jag kommer att försöka sätta mig in i deras perspektiv, förstå hur de tänker och vad de tror att rollspel innebär. Om någon uttrycker att de tycker att man kan göra vad som helst eftersom det "bara är ett spel", kommer jag att föreslå att de kanske borde överväga att spela GTA eller något annat spel där reglerna är mer flexibla. Mitt mål är att skapa en miljö med seriösa och kompetenta spelare här på Unive.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? För mig är det avgörande att upprätthålla en hög grad av professionalism i mitt arbete som personal. Jag kommer att vara professionell i alla mina åtaganden, och det är viktigt för mig att ta den tid som krävs för att verkligen hjälpa varje spelare tills deras ärende är fullständigt löst.

När det gäller hantering av rapporter (/reports), anser jag att det är oerhört frustrerande när en staffmedlem markerar en rapport som löst innan spelaren har haft möjlighet att förklara vad som har hänt i detalj. För mig innebär professionalism att lyssna noggrant på varje spelare, förstå deras problem och arbeta metodiskt för att hitta den bästa lösningen.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag har gott om tid i mitt privatliv, vilket gör att jag kan avsätta mycket tid till att bidra som personal. Jag är tillgänglig och redo att investera den tid som krävs för att skapa en positiv upplevelse för alla spelare.

Min plan är att balansera mitt engagemang som personal och min egen rollspelsaktivitet på ett effektivt sätt. Jag föreställer mig att jag kommer att ägna cirka 2-3 timmar per dag åt mina uppgifter som personal. Under denna tid kommer jag att fokusera på att hantera rapporter, hjälpa spelare och övervaka spelet för att säkerställa att reglerna följs.

Hur länge har du spelat på Unive? sedan 2021

Har du tidigare erfarenheter som staff? ja långt bak i andra serverar och nu servervakt

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Kriminell

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? nejdå allt funkar

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka