Antagen Saabpro94 | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    4
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Saabpro94

Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
309
Reaction score
18
Vad är ditt namn i verkligheten? Mustafa

Ditt discordnamn: saabpro94

Ange ditt födelsedatum 15 Maj 2008

Varför ska just du bli staff?

Jag tycker att jag skulle passa bra som staff eftersom jag har varit staff tidigare och därför har bra erfarenhet av hur staffarbetet fungerar. Jag har bland annat hanterat reports, hjälpt spelare med olika problem och lärt mig hur man ska agera lugnt, respektfullt och professionellt i olika situationer.

Sedan jag senast var staff har jag mognat mycket och blivit mer medveten om mina tidigare misstag. Jag har utvecklats när det gäller samarbete och blivit bättre på att lyssna på andra, diskutera lösningar och kompromissa inom teamet, vilket är väldigt viktigt för att staffarbetet ska fungera bra.

Jag har också en tydlig förståelse för hur olika roller och ansvarsområden inom staffteamet fungerar. Jag vet hur man ska bemöta spelare i support, hur man hanterar roleplay-situationer på ett rättvist sätt och hur man som staff kan bidra till att servern utvecklas i en positiv riktning.

Vad tycker du inte fungerar på Unive?
Det som ibland kan förbättras på Unive är att det förekommer en mindre bra stämning i communityt och att vissa spelare inte alltid tar roleplay på allvar. Detta kan visa sig genom respektlöst beteende, onödiga konflikter och en mindre bra attityd gentemot både staff och andra spelare, vilket påverkar stämningen på servern negativt. Detta kan särskilt påverka nya spelare, som kan känna sig osäkra eller tveka på att stanna kvar.

Samt många lallar som är icke medlemar de ska inte vara kvar, de som beter sig och rpar ska vara kvar.

Många som pratar OOC och dessa ska bort

I vissa situationer upplever man att kvaliteten på roleplayen varierar, där alla spelare inte alltid prioriterar realism och inlevelse. Det händer att handlingar blir ensidigt fokuserade på våld, istället för att skapa genomarbetade och engagerande scenarion som bidrar till en mer levande spelvärld. Detta kan minska helhetsupplevelsen för de som lägger tid och engagemang på sin rolltolkning, och det kan även påverka nya spelare som fortfarande håller på att lära sig hur serverns roleplay fungerar.

Samtidigt anser jag att detta är något som går att utveckla positivt genom tydligare riktlinjer, bättre dialog och ett respektfullt samspel mellan både spelare och staff.

Därför vill jag bli Staff

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan?

Jag anser att jag tillsammans med resten av staffteamet kan hantera dessa problem genom att vara mer närvarande och agera tidigt när situationer börjar spåra ur. Om någon uppvisar ett olämpligt beteende är det viktigt att bemöta personen lugnt och sakligt samt tydligt förklara vad som behöver förbättras.

När det gäller bristande roleplay bör staff i första hand fokusera på att vägleda och hjälpa spelare att förstå hur de kan utveckla sin RP, istället för att direkt ta till bestraffningar. Genom samarbete inom staffteamet, rättvisa beslut och god kommunikation kan vi skapa en bättre stämning och höja kvaliteten på roleplayen på servern.

En professionell staffmedlem ska även kunna lyssna på spelare, förklara sina beslut på ett tydligt sätt och behålla en god ton, även i situationer där känslor är inblandade eller när någon gör misstag.

För mig är professionalism i staffrollen mycket viktig. Staff representerar servern, och hur vi agerar påverkar hela communityt. Genom ett professionellt förhållningssätt skapar man förtroende, en bättre stämning och en trygg miljö där alla spelare känner sig välkomna.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt?

Att agera professionellt i sin staffroll innebär att alltid uppträda lugnt, respektfullt och konsekvent. Det är viktigt att inte låta personliga åsikter påverka beslut, att inte favorisera någon och att alltid följa serverns regler. Staff fungerar som förebilder, och om regler inte följs av staff riskerar det att normalisera felaktigt beteende bland spelarna.

Hur ska du lägga upp ditt staffarbete med balans till ditt privata liv och din RP?

Jag planerar min tid väl och vet hur jag ska balansera staffarbete och privatliv. Jag föredrar främst staffarbete som specc, pappersarbete och support snarare än aktiv RP.

Tillgänglighet:
Måndag–fredag: ca 16:00–22:00

Helger: betydligt mer tid och ofta aktiv större delen av dagen

Hur länge har du spelat på Unive?

Jag har spelat på Unive i flera år och började redan när jag var runt 14 år och fyller 18 i år. Jag kom tbx för ca 6 månader sen

Har du tidigare erfarenheter som staff?

Jag har erfarenheter då jag har varit staff innan. Men den rollen drogs då jag valde att bryta mot reglerna. Jag va 14 år då och vill verkligen bli staff igen

Philip kan jag få en till chans?

Hade varit jätte tacksam, vill verlikgen vara en del av staff teamet :/

Vilka områden i staff teamet är du intresserad av att jobba inom?

Support, RP, Jobb

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom?

Nej, jag är öppen för alla uppgifter och tar rollen seriöst. Vill dock helst bli Jobbansvarig / Polisdelen. Brinner för det

Mvh
Saab

Senast ändrad:
+rep riktigt bra kille vet vad han håller på med duktig på rp och regler jävligt skön att lira med hoppas du kommer till teamet snart skulle va kul å ha dig som kollega

+REP Sköt snubbe

Roller
Medlem✅
Ped 🦸‍♂️
Polis myndigheten👮‍♂️
2025 Medlem
Elitdonator☑️

FD
Servervakt
Kriminell🔪
Medlem🎫
Elitdonator☑️
Polis myndigheten👮‍♂️
Ped 🦸‍♂️
Medlem✅

Riktigt mogen och bra kille, förtjänar och vet hur man hanterar rollen! Borde bli staff 100%!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka