RoXx on 144hz | Ansökan till staff [Philip]

• Trådskapare Trådskapare RoXx
  • Start datum Start datum

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    5
  • Omröstningen stängd .
R

RoXx

Gäst
Användarnamn: RoXx on 144hz

Vad är ditt namn i verkligheten? Robert

Vad heter du på discord? RoXx 尊重#1711

Ange ditt födelsedatum 17 Mars 2005

Mellan vilka tider kan du oftast spela? Tider varierar ju ofantligt mycket, detta resulterar till att jag inte kan säga någon exakt tidpunkt. I allmänhet så spelar jag väldigt mycket GTA RP, så ungefär mellan 14:00 - 01:00 varje dag. Detta kan absolut omväxlas till mer speltimmar, men för tillfället så är jag väldigt rutinerad till detta.

Vad skulle du göra om du blir staff? Om jag skulle bli staff här, så hade det varit otroligt nöjsamt, då jag verkligen visar stort engagemang som person. Det första som jag anses som lämpligt som staff är först och främst att hålla koll i discorden och granska vilka individer som är i behov av support. Jag visar stort engagemang i support till andra individers hjälp på rop, och jag är ständigt på ett mycket glatt humör. Jag tycker även att jag är mycket mogen som person, och i och med mitt mognande tillstånd så underlättar det även för mig själv som person till att assistera till andra människor. Jag håller jämt ett öga i discorden för att t.ex se om det är någon person som behöver t.ex rollen "vianor" i discord. Jag kontrollerar alltid så att det är en individ med rollen vid namn "Chefer/Ägare" som nämner t.ex mig att tilldela rollen till någon annan. Jag ger aldrig ut roller till folk som endast frågar utan rollen "Chefer/Ägare". Detta tycker jag är speciellt viktigt att komma ihåg som staff, då man i själva verket kan överlämna felaktig roll, till bara folk som frågar. Detta är något som jag speciellt kommer att hålla ett stort öga på. Staffs hjälper andra medmänniskor och detta är något jag verkligen brinner för.

Jag som servervakt, får tilldelad rollen "mod" ingame och därefter får jag tillstånd att se rapporteringar från andra individer. Detta gör mig så hjärtskuren att se, då jag verkligen begriper hur jobbigt andra staffs har. Detta gör mig mer motiverad, och gör så att jag själv vill underlätta för andra staffs som t.ex Admins. I och med att jag brinner för att hjälpa andra medmänniskor, så känner jag att detta kan vara ett oerhört roligt jobb. Självfallet så kommer jag alltid kolla rapporteringar samt assistera till individerna som har ett hjälp på rop. Jag som person skulle troligen säga att jag skulle svara på rapporteringar väldigt ofta. Jag kommer självfallet alltid svara på någon/några som sitter i "Väntar på support" då jag har i omtanke att dom behöver assistans. Jag kommer även att ta många WL-Intervjuer eftersom att det är folk som kommer in dagligen, och gärna vill ta en intervju till whitelist.

Jag är nu servervakt, och det menas också att jag behöver sköta om den ingame. Jag utsparkar aldrig på falska grunder, och kollar alltid om det är passande att ge en utsparkning. Jag missbrukar aldrig min servervakt och säger kommentarer som t.ex "Jag kan ge dig en liten flygbiljett om jag vill". Detta resulterar bara till dålig RP samt dålig respons från andra spelare. Detta är även plus i kanten till om jag blir staff, då jag aldrig kommer att missbruka den heller. Jag kommer t.ex aldrig säga "Jag är en Gud" "Jag kan ge dig en flygbiljett". Sådant ska avstås från andra.

Har du varit staff på någon server tidigare? Och hur fungera det där? Ja, jag har varit staff på många andra servrar tidigare, detta utmynnar i bra tidigare erfarenheter som staff. Jag tyckte att det fungerade väldigt bra, men tyvärr så har servern "dött". Jag hade alltid bra koll på andra, och hjälpte även till så mycket jag bara kunde. Jag var även väldigt aktiv i servern, och många tyckte/tycker om mig som person. Jag fungerade riktigt bra som staff på den servern och det fungerade riktigt bra, helt enkelt.

Har du några tidigare erfarenheter? Ja, det har jag. Som sagt så var jag staff på en annan server tidigare, och det ger till följd att jag har tidigare erfarenheter som staffjobb.

Vad kan du om skripts? Skripts är ungefär som mods på GTA. Ett förslag på skript kan vara att man t.ex får dom röda trafikljusen att bli snabbare till grönt när dom är vid rött. Skripts är mods som du kan installera via datorn, och därefter kommer upp till din RP värld (Lite kort information).

Varför vill du bli staff? Jag vill bli staff, eftersom att jag tycker att jag är mycket mogen som person och kan avgöra vad som är rätt och fel vid ansträngande sammanhang. Just staffyrket tycker jag är otroligt fascinerande, då man verkligen har funnit ett sätt att hjälp andra människor. Som sagt så uppskattar jag verkligen att hjälpa andra människor, och då blir även det mycket roligt. Man kombinerar mycket roliga saker, och det är även därför jag vill bli staff. I och med mitt mognande tillstånd så kan jag se om det är passande att t.ex ge en individ en avstängning eller en utsparkning. Jag vill även bli staff eftersom jag tar exakt allting seriöst, och detta är väldigt roligt. Jag vill gärna se till så att alla som spelar här på Multistaden får en bättre rollspelsupplevelse.

Ifall du spelar på en annan server, vilken server är det och ifall du blir staff är du beredd att sluta spela där då? Självklart, jag vill ta all min tid att hjälpa er på servern!

Om du ber en staff att läsa din ansökan så blir det automatiskt nekad. Förstår du det? Ja, jag har all förståelse för det.

Senast ändrat av en moderation:
Riktigt fin ansökan, man ser att du verkligen lagt tid på din ansökan och verkligen vill bli staff.
Du skriver också din ansökan utförligt och ger flera exempel på vad du skulle göra om du blir staff.
Lycka till!

Mvh, Edde

@Edde Tack så jättemycket verkligen! Riktigt roligt att du gillar min ansökan. Önska mig lycka till och stort tack Edde!

Mvh RoXx. :D

Tillbaka