Nekad Regoo | Ban Överklagan [Berdan1213]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Regoo

Medlem
Meddelanden
8
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198800508026/

Ditt Hex-ID: 110000132151480

Vad är din discord tagg? styx_666

Vem var det som bannade dig? Berra1213

Bild på banmeddelande: meddelande.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Till en början blev jag bannad för shoot on sight samt rdm vilket ändrades till mild brist på socialrp. Krim ansvarig valde att banna mig pågrund av att jag inte integrera längre med personen/personerna som jag hade problem med.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och min polare har haft ett längre krig med 100 ligan där dem kidnappat våra medlemmar och krävt dem på pengar samt vapen, samma dag hade de kidnappat en av våra springisar och krävt den på 300k. I alla fall vi kör upp till cannabis och får syn på dessa personer som var involverade i kidnappningen på mina medlemmar, vi kör efter dem från cannabis och de väljer att köra in till närheten av bensinmacken. Vi integrerar med dem och säkerställer att det är dessa personer vi vill åt, när vi är 100% säkra så hoppar jag ut maskerad och drar vapen och säger "hoppa ut ur bilen", personen som kör deras bil backar och säger "NEJ" och börjar köra därifrån, jag väljer då att avlossa skott mot föraren. Min intention var aldrig att döda personen, jag säger tydlig i klippet "jag vet inte om jag träffade däcket", allt vi ville var att kidnappa dem och få en "hämnd" för deras kidnappningar på oss. I alla fall olyckligt nog så blir föraren träffad och dör, bilen hamnar i vattnet och den andra personen överlevde och simmade u

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker att det är en felaktig ban då vi trots allt valde att integrera i några sekunder med personerna, vår intension var aldrig att döda utan bara att kidnappa.
När jag hoppar ut och riktar på dem i bilen så väljer dem att inte värna om sitt liv och det framkom ett scenario som inte hade behövt sluta på de sättet om han bara hade stannat.
Sen vet jag inte heller vad mer det finns att prata med dem om, vi är 100% säkra på att det är personerna vi är ute efter.
Vad finns det mer att säga till dem?
Jag hade förstått om det var ett litet problem vi hade med dem som hade kunnat gå och lösa utan en kidnappning.
Men dessa personerna och deras gäng har redan gjort sitt val genom att fortsätta kidnappa gång på gång.
Jag kan liksom inte säga till dem "Hej nu ska vi kidnappa er för er boss vill inte lösa problemet".
Det är väl en självklarhet att jag hoppar ut ur bilen och riktar?

Sen kan man ha delade åsikter om att vi kanske skulle ha fortsatt jaga dem, men där måste man också tänka att vi är i sandy.
Dem har en offroad bil och vi har en vanlig bmw, väljer dem att köra offroad så har vi 0 chans att fortsätta jakten.
Och som kriminell så tar man första bästa chans att få sin hämnd.

Jag har aldrig blivit bannad förr och vi börjar med att integrerar med personerna, försöker ju göra ett socialrp av dem genom att kidnappa dem istället för att döda dem direkt.
Har aldrig varit en person som kör för makt och pengar, det bevisar jag på kidnappning på den ena medlem.
Vi låter honom gå med en varning till hans högre uppsatta.
Tycker bara att det är segt att få åka på en 5 dagars ban för socialrp när vi försökte göra de så socialt som möjligt.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Blev bannad för ca 2 månader sedan för FearRP och har inte gjort om misstaget igen efter det

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det vi hade kunnat göra annorlunda är kanske att fortsätta jaga personen när han väljer att fly efter ha fått vapen riktat mot sig, men sen är det också riskabelt.
För som sagt han har en offroad bil och kan fly undan från oss på ett enkelt sätt, vi är liksom i sandy där det bara består av skog och sand.
Sen finns det även en risk att han skickar en prio och lyckas få sina kompisar dit, dem kanske överbemannar oss och det blir omvända situationer, att dem kidnappar oss istället.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig att vara mer försiktigt med att skjuta, men kände ändå att jag varna honom genom att säga "hoppa ut ur bilen" och han säger "nej", då tyckte jag att han gjorde sitt val klart genom att inte värna om sitt liv.
Men ja i fortsättningen kommer jag var mycket mer försiktig med att avlossa skott.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka