Nekad Regoo | Ban Överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Regoo

Medlem
Meddelanden
8
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198800508026/

Ditt Hex-ID: 110000132151480

Vad är din discord tagg? styx_666

Vem var det som bannade dig? mariccc0309

Bild på banmeddelande: 123.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Staff valde att banna mig då jag begick ett regelbrott vilket var väldigt korkat av mig, men det fanns flera faktorer bakom som fick mig att agera på ett sådant sätt.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och min vän var på cannabis plock och skulle plocka, det befann sig även 2 andra personer på plats som vi var chill med. Efter en stund dyker det upp 2 grabbar i en bil, en av dem drar fram ett vapen mot dem 2 personerna som plockar cannabis och börjar råna dem. Jag och min polare ser detta och väljer att dyka upp från 2 håll och dra vapen mot dessa killarna, då vi endast såg att dem hade ett vapen som dessutom var riktat från ett helt annat håll än mitt. Jag och min vän skriker "upp med händerna" och killens instikt blir att skjuta direkt utan att agera rädd, då han dessutom har 2 pistoler riktade mot sig. Jag hade direkt sikte på honom men jag värnade om allas liv på plats, jag ville att det skulle vara mer socialtrp och valde därav att inte direkt skjuta. När killen får syn på mig och min vän så skjuter han ner oss direkt och vill råna oss, han fruktade inte alls för sitt liv. Jag blev så trött på folk som bara kör för makt och pengar, såfort jag blev nerskjuten så såg jag till att spara klipp på händelsen och sätta mig i support. Killen har då under tiden riktat ett vapen mot mig hela tiden och sagt att jag ska ta upp händerna.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker det är fel från bådas sidor, han borde ha fruktat för sitt liv när vi dyker upp mot han med 2 vapen.
Jag hade också kunnat spela för makt och avlossa skott mot han direkt för att sedan råna honom.
Felet av mig är att jag inte spelade med i hela scenariot och stressade med att hoppa support, men jag var bara så trött på folk som alltid trotsar regler.
Så sammanfattat så borde han ha fruktat för sitt liv, men jag borde också ha spelat med i hela scenariot och sedan ta åtgärder i support.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har spelat på denna servern under ungefär 1 månads tid och har aldrig varit med om några problem eller ban tidigare.
Är en sådan som följer regler till punkt och prick, men just denna dagen så var det så mycket kaos med regelbrott gång på gång så man tröttnade tillslut på folk som förstör för servern.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det jag hade kunnat göra annorlunda är att jag fortsatt spela med i scenariot, även fast att jag tycker han begick ett regelbrott så skulle jag bara gjort som han sa för att sedan ta kontakt med staffs och visa klipp på händelsen.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har tagit emot en stor lärdom utav min ban och förstår att mitt agerande gjorde hela scenariot kaotiskt.
Så jag förstår att jag borde ha fortsatt RP:a och låtit mig själv bli rånad även fast han inte fruktade för sitt liv.
Men nu vet jag i alla fall hur jag ska agera till nästa gång ifall en liknande händelse upprepas.
Jag försöker i alla fall sträva så mycket som möjligt efter regeln "Socialrp" och inte döda folk direkt, jag strävar efter att försöka snacka och lösa istället för att döda.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Jag förstår helt och det får ta den tid de tar!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka