Inaktuell Razz | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Razz

Edvin
Meddelanden
144
Reaction score
10
Ange ditt födelsedatum: 13 April 2008

Vad heter du på discord? Razz#7671

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? Jag har 197h

Hur aktiv kommer du att vara? Jag kommer vara aktiv mest på helgerna och på loven är jag aktiv från 5-9 timmar per dag men jag har några stopp där jag käkar, går ut mm. Men på vardagarna kan jag vara aktiv från 2-4h för alla läxor.

Vad heter du? Jonas Nilsson

Hur gammal är du? 21

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja, jag har gått i simskola i hela min barndom och jag gick alltid till sjön med mina kompisar när jag var mindre, dessutom älskar jag bada och åka till stranden.

Varför vill du bli polis? Jag skulle vilja bli polis för att kunna se till att upprätthålla ordning och lagföljsamhet inne i vårt samhälle. Min största tanke och bedrift är att skydda våra medborgare mot orättvisa i samhället och faror som uppstår av andra naturliga skäl. Att vara medborgare i denna staden ska kunna kännas tryggt och säkert, där man inte ska känna oro över att gå i mörka gränder eller bli påkörd på ett övergångsställe. För att ett samhälle ska fungera behöver man upprätthålla säkerhet och tillit. Jag känner även att detta är mitt sätt att ge tillbaka till samhället och där jag spelar en viktig roll för en fortsatt bra samhällsfunktionalitet. Dessutom är det för att min pappa har jobbat inom polisverket och när han satt där hemma med sitt pappersarbete så brukade jag hjälpa han med det, men såklart gjorde det ju ingen nytta men han låtsades ändå som att jag var bra och hjälpte honom mycket.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Att göra staden till en bättre plats där man vågar vara ute på nätterna utan att vara rädd för att bli mördad av en random person på en gata eller eller att man blir rånad av vem som helst, man ska känna sig trygg i staden. även att vara trevlig och snäll men när det väl gäller och man är på till exempel ett bankrån ska man vara extremt fokuserad på sitt jobb och de man gör och vara bestämd samt kommunicera med sina kollegor mycket för det underlättar att ta bra beslut. Man måste kunna ta kritik och bete sig väl under yrket.

Vad vet du om yrket i helhet? Jag skulle säga att man ska kunna ha mod och inte vara rädd för allting. Som polis kan det ju vara liv eller död så man måste ta yrket på ett väl bra sätt. Man måste kunna patrullera/arbeta med vilken kollega som helst och man ska ha tålamod och vara på sin vakt. Man ska göra så att andra ska kunna känna sig trygga runt dig och var dem än befinner sig.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag kan köra bil och mc riktigt bra och jag har mycket erfarenheter inom bilar och mc. Ännu än idag kör jag jättemycket bil och motorcykel. Jag har varit skyddsvakt på Securitas dessutom så jag vet hur man brottas utan att skada personen riktigt mycket och jag vet hur man hanterar en taser tillräckligt bra. Dessutom har jag lärt mig hur man använder sirener och vid vilka tillfällen jag ska använda dem. Jag vet hur snabbt man ska köra men sirenerna på och på vilket sätt man ska köra med sirenerna på. Jag kan hantera stress och jag brukar kolla på poliser och när jag var mindre brukade jag kolla på min pappas dashcam och bodycam så jag har sett hur det är att vara polis.

Hur är du som person? Jag är snäll som person och kan ta kritik, jag kan skratta åt mycket och jag blir inte arg eller ledsen om någon pratar om mig på nåt elakt sätt, jag barra säger till dem att lägg av eller typ nu pratar vi om någon annan.

Är det något vi bör veta om dig? Nope, jag skulle inte tro det.

Tillbaka