Accepterad TrokkZ | Ban Överklagan [Razz]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

TrokkZ

Medlem
Meddelanden
86
Reaction score
7
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198941450501/

Ditt Hex-ID: steam:11000013a7bb105

Vad är din discord tagg? trokkz

Vem var det som bannade dig? Razz

Bild på banmeddelande: banbevis2.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Staffs valde att banna mig eftersom de ansåg att jag fearrpade. Jag erkänner själv att jag gjort det såklart och att det var dumt utav mig. Däremot har jag inte spelat på flera månader, om inte år vilket har lett till att min rollspelsnivå har delvis sjunkit. En till sak som bör tas upp är att det inte var någon som gick back, vad jag fick höra fick den kriminella tillbaka sitt vapen om jag inte hörde fel. Då är det rätt meningslöst att banna mig 4 dagar. Dessutom var det inte ett långt scenario utan allt varade ungefär 5 minuter om inte mindre när vi beslutade oss att röra oss in vid produceringsområdet.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Vi poliser fick larm om att det pågick brottsligheter borta vid industriområdet av kollegor i radion. Så jag valde att åka dit. När vi anländer till platsen befinner det sig en bil som kör där ifrån. Sen får jag lagspike men det fixade sig. Jag kollade runt vid huset/skjulet så såg jag en personer springa bakom en skrotad bil. jag ropar ut det i radion och springer fram med mitt tjänstevapen i handen. När jag kommer fram ser jag att personen riktar ett automatvapen mot mig. Jag hinner inte reagera något vidare än att rikta tillbaka och avfyra nödvärns skott mot personen så att han ramlar. Sedan kommer en till man till höger och skjuter mot mig så jag besvarar med eld men blir själv träffad och dör i scenariot. Sedan riktar de mot min kollega som tar upp händerna (jag var död). De tar deras bil och åker iväg, sedan skriver V8an att jag skall hoppa support.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag anser att min ban var delvis felaktig men ändå korrekt. Ja, det blev fearrp utifrån mitt perspektiv men meningen var ju självklart inte att bryta mot serverregeln utan det var min reaktion som fick mig att rikta tillbaka och skjuta honom. Min kollega grep dom och deras vapen (ingen jag tog del av). Så när jag var i support ville de ha tillbaka sitt vapen vilket jag antar att de fick. I slutändan fick de inget tagna ifrån sig vilket är bra men att hoppa support endast för att få mig bannad tycker jag är meningslöst egentligen. Men självklart, om jag fearrpade (vilket blev så att jag gjorde) så ska jag ha en ban, det är ingen snack om saken. Jag har tagit lärdom av detta och ska förbättra mig och undvika att detta händer igen i framtiden. Dessutom tycker jag det är viktigt att jag lyftar fram det razz sa i support. Han tyckte att hela det scenariot var konstigt vilket gör mig ännu mer fundersam till varför han bannade mig. Eftersom det slutade bra för den kriminella parten men ändå hoppa support för en grej som denna. Jag säger inte att jag gjorde rätt i scenariot men att det var meningslöst eftersom de ”vann” och lyckades fly i scenariot och fick tillbaka sitt vapen.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. De flesta bansen som jag har fått har främst varit när jag började rollspela ungefär 2021. Då visste jag inte vad rollspel vad men var ändå nyfiken att testa och se om det var något för mig och det var det. Sedan dess har jag rollspelat och blivit bättre progressivt. Jag har självklart tagit lärdom av mina bans och min senaste ban var 2023 på våren om jag inte minns fel. Jag tog en liten paus från rollspelandet och spelade andra spel när jag hade tid. Jag fokuserade lite mer på skolan och det uteslöt min tid till att tillbringa min tid framför datorn och rollspela.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det jag hade kunnat gjort annorlunda var då att jag skulle ha värnat om mitt liv istället för att skjuta den kriminella. Nu var det så att båda parterna hade vapen uppe, men bara den kriminella parten som riktade. När jag hoppade ut ur min bil såg jag att det befann sig två personer bakom en bil och ropade ut det i radion. Jag sprang ju dit med mitt tjänstevapen i handen. Jag hann inte tänka mig för noga när jag såg honom rikta med sitt vapen och eftersom jag redan hade mitt vapen i handen så sköt jag honom. Nu i efterhand inser jag att det jag gjorde inte var bra och stred mot regeln fearrp. Istället för att förbättra scenariot hade jag kunnat ta upp mina händer och rollspelat utifrån det eftersom den kriminellas vapen var en automatkarbin och jag hade endast pistol. Men nu blev det som det blev och det är svårt att göra något åt nu i efterhand.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har lärt mig att värna om mitt liv oberoende på vad det är för situation. Får jag ett vapen riktat mot mig ska jag inte dra upp mitt egna vapen utan jag ska värna och ta upp mina händer utan tvekan. Jag ska ha det mer i åtanke framöver, det vill säga att om jag får vapen riktade mot mig ska jag värna.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka