Nekad potatisalex | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

potatisalex

Icke Medlem
Meddelanden
10
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 31 Juli 2006

Vad heter du på discord? Potatisalex#0819

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? Totalt 150 timmar typ.

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 2-4 beroende på dag.

Hur ofta kommer du vara inne? Nästan varje dag. Kanske inte kan nån dag pga OOC händelser.

Hur många timmar har du på FiveM? typ 150 timmar om man räknar med mitt hackade konto.

Vad heter du? Alexander

Hur gammal är du? 20

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Min far var kriminell och misshandlade mig, han och hans gäng hade möten i källaren och de gjorde hemska saker där. Jag har kompisar som blivit misshandlade och dödade, utav min egna pappas gäng medlemmar. Jag vill vara med och arbeta emot att nästa generations barn och unga ska slippa sånt här. Jag är därför väldigt driven och på grund av mitt förflutna är jag väldigt klok och tänker lungt men snabbt, nästan aldrig stressad. Hur vet jag detta då? jo, en gång, var jag jagad. Det var midnatt och jag blev jagad utav ett rival gang till pappas gang. De skrek efter mig att de skulle döda mig, jag var så rädd och stressad till en början. Men jag insåg, om jag fortsätter att vara såhär stressad så ger jag långsamt men säkert bort min makt till dem. Jag vill inte bli tagen, jag vill inte lägga min makt i någon annans händer. Det var som om allt släppte, min puls gick ner. Jag tog vänster in i en gränd. Hoppade ner i en container. Just eftersom att jag inte var stressad så kunde jag ligga helt stilla utan problem, jag behövde inte andas. De gick rakt förbi. Jag blev lite carried away men det var inte mitt fel. ni fattar poängen.

Varför ska just du bli anställd? För att jag har inblick i hur de kriminella agerar och lite insides på vilka som är med i vissa gäng och sånt, jag är tålmodig och aldrig stressad. Jag är otränad som polis, men mitt sinne, det är väldigt utvecklat.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Min svaghet är mina flashbakcs, från när jag var liten. Mina styrkor är mitt sinne, min ability att agera snabbt.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Nej. Teckniskt sätt ja. Men nej.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? (Jag antar att ni går efter livets lagar.) Om personen haft ett körkort tidigare som blivit indraget eller gör det vanemessigt så kan det bli fängelse på upp till 6 månader. Sedan ger jag 4 000kr böter för att personen körde 35km/h över hastighets begränsningen.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag åker efter samt så ringer jag ringer efter förstärkning samt ambulans. Eller så beroende på exakta sammanhanget så stannar jag och hjälper istället.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Det beror på vad läget är. Antingen om de tagit sig där ifrån med pengar så åker vi efter och jagar eller mest troligen stannar där och spärrar av platsen. Om de fortfarande befinner sig inne i banken så hjälper vi till at blockera alla utgångar. Vi ställer oss med bilen på ett passande sätt och drar vapen. Stannar utanför och väntar på order från min chef eller den som jag är aspirant till.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag säger åt honom att lägga ner vapnet och stanna där han står. Gör han inte det så blir jag tvungen att skjuta eller el chocka honom. Om jag känner att jag behöver skjuta, vilket jag hade gjort i detta sammanhang, så ska jag inte döda personen utav endast få ner honom på marken och lugna ner situationen. Skott i benet kan vara passande då hotet inte kan gå och sedan ringer vi ambulans när vi sätt till att hotet inte är ett hot längre.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Att man inte ska abusea radio och bara låta viktig information vara där eller höras eller vad man säger. Det som hände annars är att jaag kanske säger något oviktigt i radio säger vi, samtidigt så försöker en kolega larma och ett mordförsök där kolegan ligger ner slagen med ett knivhugg i armen. Då hör folk mig istället och ingen märker att något viktigt just hänt. Alltså basicly att man endast ska använda radion för larm eller eventuella andra sake roms är VÄÄÄDLIGT viktiga.

Vad betyder våldstrappan? Väldstrappan är komplicerad. Så som jag lärde mig om den i skolan iallafall var så här.
Vi säger att lille Affe vill ha Tors godis, Affe knuffar Tor för att kunna ta eller för att tvinga Tor att ge honom godisen. Affe fortsätter med det här. Affe blir lite äldre och börjar istället hota med att slå lille Tor om Tor inte ger sin godis till Affe. Det forsätter på samma sätt och nu så har Affe med en kniv och hotar Tor att ge godisen. Affe fortsätter på samma sätt. Nu är Affe kriminell och allt han gör om dagarna är att gå runt och hota folk för pengar. Affe missbrukar droger och alkohol. Han gör massa olagligt. Så fattade jag det som.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka