Nekad peter söderman | Beslut Överklagan [Fille]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

peter söderman

Icke Medlem
Meddelanden
9
Reaction score
0
Ditt discord namn: Emilio2.01978

Ditt Hex-ID: steam:110000147d929e0

Vad för typ av beslut gäller det? indragen krim, indragen medborgarskap

Vem/vilka tog beslutet? fille

Varför tror du själv att beslutet togs? Beslutet om "shoot on sight" togs troligen för att jag bröt mot RDM-regeln. Jag sköt en person utan att vara helt säker på att det faktiskt var en medlem från ett annat gäng. Det var ett misstag, eftersom jag inte hade tillräckligt med information innan jag öppnade eld. Sånt bryter mot reglerna på servern, eftersom man alltid måste ha ett tydligt och rimligt RP-skäl innan man attackerar någon. Därför valde staff att banna mig för "shoot on sight" mot mig, som en konsekvens av mitt agerande. Det blev ett sätt att markera att sådant beteende inte är okej och att man måste ta ansvar för sina handlingar i rollen.

Hur är beslutet felaktigt? Jag blev anklagad för att bryta mot regeln "shoot on sight", men jag tycker att beslutet var felaktigt. Situationen hände snabbt och jag trodde att personen jag sköt var en fiende eller medlem i ett annat gäng. Jag hade inte full info, men agerade utifrån det jag såg just då. Det var inte med flit och jag ville inte RDM:a någon. Jag förstår att det blev ett misstag, men det var inte ett regelbrott med mening. Ibland blir det missförstånd i RP, och jag tycker att det borde ses som en del av rollspelandet, inte som ett brott mot reglerna direkt. Jag försöker alltid följa reglerna och respektera RP, och jag hoppas ni kan se det som ett olyckligt misstag, inte något jag gjorde med vilje.

Bifoga bevis och länkar som är relaterade till ärendet: C:\Users\emili\Pictures\Screenshots\Skärmbild 2025-05-30 233724.png

Förstår du att vi kommer att stänga din överklagan ifall beslutet ej är felaktigt? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka