- Meddelanden
- 114
- Reaction score
- 7
Vad är ditt namn i verkligheten? Victor
Ditt discordnamn: PatrikTheStar#9443
Ange ditt födelsedatum 9 September 2008
Varför ska just du bli staff? Introduktion
Jag ska bli staff för att jag kommer att höja rp nivån på servern samt vara väldigt aktiv. Jag tycker också att det kommer vara väldigt roligt att hjälpa andra personer med deras problem på servern eller generellt vad de behöver hjälp med. Jag vill få bort allt lall och göra Unive en mer seriös rp server. Jag tycker också att jag är passande till denna position eftersom jag har mycket erfarenheter inom reglerna samt rpn i Unive. Jag har spelat på Unive varje dag i ungefär 1 år och alldrig blivit uttråkad. Jag älskar att vara staff på alla olika slags servrar för att hjälpa folk att lära sig spela spelet. stötta dem och hålla servern stabil utan några regelbrytare.
Mina erfareheter
Jag är en väldigt driven och hårt jobbande person när det gäller det jag gillar att göra. Jag har många kompisar som har varit staff så jag vet också hur tufft detta jobb kommer att vara. Men jag vet att jag kommer att klara av det. Samt så har jag varit staff på många Mincraft servrar som Cubecraft m.m. Då det var väldigt tufft. Jag är inte häller rädd för att ta återgärder då man alltid kan unbanna då jag själv tycker att det är bättre att banna en lallare en att låta dem springa fritt på gatan. Jag har också kollat på Philip320 inspelade stream på YouTube om hur det är att vara staff samt när man ska ta återgärder.
Aktivitet
Jag har väldigt mycket tid på mig att göra staff arbete under till exempel helger då jag vaknar väldigt tidigt på morgonen så jag kan specca då. Jag tycker att det behövs väldigt mycket mer speccande på morgonen då det kan vara väldigt mycket powergaming och lall som pågår under den tiden.
Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Lov:
Måndag: 07:00-03:00
Tisdag: 07:00-03:00
Onsdag: 07:00-03:00
Torsdag: 07:00-03:00
Fredag: 07:00-03:00
Lördag: 07:00-03:00
Söndag: 07:00-03:00
Vardagar/skoldagar:
Måndag: 17:00-12:00
Tisdag: 15:00-12:00
Onsdag:17:00-12:00
Torsdag: 15:00-12:00
Fredag: 17:00-03:00
Lördag: 08:00-03:00
Söndag: 08:00- 12:00
Hur länge har du spelat på Unive? över ett år är inte helt säker
Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja jag har erfarenheter som staff då jag har varit staff på flertal minecraft servrar. Det är ju som sagt inte FiveM men det är i princip samma sak. Samt så har jag varit Servervakt förut.
Här är några kommandos som jag vet:
/ban (ID/hexID) (längd på bannen). Detta bannar personen med respektive ID.
/unban (hexID) (anledning) Detta unbannar personen med respektive hexID.
/revive (ID) Du återupplivar en person som är död eller tagit skada pga en bugg.
/kick (ID) (anledning) detta kickar personen med respektive ID.
/svban (ID) (anledning) Detta bannar en person i en 60 min.
/toggleid Du kan se folks ID över deras hud.
/togglename Du kan se folks Steam namn över deras huvud.
/goto (ID) du teleprterar dig själv till det ID du skriver.
/bring (ID) Du drar personen med det ID du skriver till dig.
/tpm du teleporterar till där du sätter en "waypoint" på kartan.
/who (ID) Du ser folks roller. Som exempel Krim roll eller medlemsroll
/setjob (ID) (jobbnamn) (rank) Ger en person ett jobb ingame.
/announce du skriver ut ett medelande som alla på servern kan se
/ooc du skriver ut ett medelande som alla på servern kan se fast man kan se vem det var som skrev ut det. Detta kan användas när man ska skicka ut ett medelande som till exempel. Att man ska köra lagligt i staden.
/freeze (ID) Du fryser fast en person så att de ej kan röra sig. Detta kan användas för att få stopp på någon som mass VDMar på piren.
/unfreeze (ID) Du gör så att den personen du nyss /freezat är /unfreezad.
Jag kan självklart fler kommandon men jag skrev ner de jag tycker är viktigast.
Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? Support, Kriminell
Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Jag känner mig inte riktigt redo för Jobb ansvarig då det verkar väldigt komplicerat med alla paneler och allt sådant. Donation hade jag velat bli men kanske lite senare då det är ett väldigt krävande ämne dock hade jag järna velat lära mig.
Ditt discordnamn: PatrikTheStar#9443
Ange ditt födelsedatum 9 September 2008
Varför ska just du bli staff? Introduktion
Jag ska bli staff för att jag kommer att höja rp nivån på servern samt vara väldigt aktiv. Jag tycker också att det kommer vara väldigt roligt att hjälpa andra personer med deras problem på servern eller generellt vad de behöver hjälp med. Jag vill få bort allt lall och göra Unive en mer seriös rp server. Jag tycker också att jag är passande till denna position eftersom jag har mycket erfarenheter inom reglerna samt rpn i Unive. Jag har spelat på Unive varje dag i ungefär 1 år och alldrig blivit uttråkad. Jag älskar att vara staff på alla olika slags servrar för att hjälpa folk att lära sig spela spelet. stötta dem och hålla servern stabil utan några regelbrytare.
Mina erfareheter
Jag är en väldigt driven och hårt jobbande person när det gäller det jag gillar att göra. Jag har många kompisar som har varit staff så jag vet också hur tufft detta jobb kommer att vara. Men jag vet att jag kommer att klara av det. Samt så har jag varit staff på många Mincraft servrar som Cubecraft m.m. Då det var väldigt tufft. Jag är inte häller rädd för att ta återgärder då man alltid kan unbanna då jag själv tycker att det är bättre att banna en lallare en att låta dem springa fritt på gatan. Jag har också kollat på Philip320 inspelade stream på YouTube om hur det är att vara staff samt när man ska ta återgärder.
Aktivitet
Jag har väldigt mycket tid på mig att göra staff arbete under till exempel helger då jag vaknar väldigt tidigt på morgonen så jag kan specca då. Jag tycker att det behövs väldigt mycket mer speccande på morgonen då det kan vara väldigt mycket powergaming och lall som pågår under den tiden.
Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Lov:
Måndag: 07:00-03:00
Tisdag: 07:00-03:00
Onsdag: 07:00-03:00
Torsdag: 07:00-03:00
Fredag: 07:00-03:00
Lördag: 07:00-03:00
Söndag: 07:00-03:00
Vardagar/skoldagar:
Måndag: 17:00-12:00
Tisdag: 15:00-12:00
Onsdag:17:00-12:00
Torsdag: 15:00-12:00
Fredag: 17:00-03:00
Lördag: 08:00-03:00
Söndag: 08:00- 12:00
Hur länge har du spelat på Unive? över ett år är inte helt säker
Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja jag har erfarenheter som staff då jag har varit staff på flertal minecraft servrar. Det är ju som sagt inte FiveM men det är i princip samma sak. Samt så har jag varit Servervakt förut.
Här är några kommandos som jag vet:
/ban (ID/hexID) (längd på bannen). Detta bannar personen med respektive ID.
/unban (hexID) (anledning) Detta unbannar personen med respektive hexID.
/revive (ID) Du återupplivar en person som är död eller tagit skada pga en bugg.
/kick (ID) (anledning) detta kickar personen med respektive ID.
/svban (ID) (anledning) Detta bannar en person i en 60 min.
/toggleid Du kan se folks ID över deras hud.
/togglename Du kan se folks Steam namn över deras huvud.
/goto (ID) du teleprterar dig själv till det ID du skriver.
/bring (ID) Du drar personen med det ID du skriver till dig.
/tpm du teleporterar till där du sätter en "waypoint" på kartan.
/who (ID) Du ser folks roller. Som exempel Krim roll eller medlemsroll
/setjob (ID) (jobbnamn) (rank) Ger en person ett jobb ingame.
/announce du skriver ut ett medelande som alla på servern kan se
/ooc du skriver ut ett medelande som alla på servern kan se fast man kan se vem det var som skrev ut det. Detta kan användas när man ska skicka ut ett medelande som till exempel. Att man ska köra lagligt i staden.
/freeze (ID) Du fryser fast en person så att de ej kan röra sig. Detta kan användas för att få stopp på någon som mass VDMar på piren.
/unfreeze (ID) Du gör så att den personen du nyss /freezat är /unfreezad.
Jag kan självklart fler kommandon men jag skrev ner de jag tycker är viktigast.
Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? Support, Kriminell
Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Jag känner mig inte riktigt redo för Jobb ansvarig då det verkar väldigt komplicerat med alla paneler och allt sådant. Donation hade jag velat bli men kanske lite senare då det är ett väldigt krävande ämne dock hade jag järna velat lära mig.