Dubbelpost Ottosson12 | Polismyndigheten Ansökan[Vible]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Ottosson12

Icke Medlem
Meddelanden
17
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 14 Juli 2008

Vad heter du på discord? Ottosson#6149

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 60 Timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Lov 10+ inte lov 2-10 blir lite olika

Hur ofta kommer du vara inne? Varje dag

Hur många timmar har du på FiveM? 60 Timmar

Vad heter du? Kalle Paltnacke

Hur gammal är du? 29 År

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att jag vill hjälpa människor och sätta stopp för andra människor som gör något som de inte borde jag vill också hjälpa folk som bråkar tex familjer eller vänner jag vill också göra staden säkrare från brottslingar och tjuvar jag vill göra staden gladare också så att alla kan gå runt i staden och ha kvar sina saker utan att bli rånade här och där så om jag sammanfattar allt så vill jag alltså göra ett tryggare och gladare samhälle.

Varför ska just du bli anställd? För att jag kommer bidra med mycket både mycket glädje och rättvisa jag jobbar även extremt bra under press jag följer alltid order. Jag kan ta kritik väldigt bra jag tar åt mig det och kommer att försöka att bättra mig till nästa gång jag är också väldigt lugn och tar det väldigt lugnt om jag behöver jag tränar också på gymmet varje dag så jag är ganska stark och har bra kondition.Jag lyssnar också på alla vad de har att säga och jag behandlar inga olika även om de är mina vänner så ska de få vad de förtjänar alltså jag tar inga undantag på någon. Jag lär mig också saker väldigt snabbt om jag gör något fel eller blir tillsagd av någon jag tror också att polisen behöver mer anställda.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Jag är väldigt snäll glad jag är också pratglad jag gymmar nästan varje dag och jag kan ta kritik det enda som jag tycker är lite halv kasst är min körstil jag kan köra bil men jag är inte proffs på det

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har spelat mycket LSPDFR så jag kan de flesta grunderna inom polisyrket

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag börjar med att säga i radion att jag har stannat ett fordon med reg nummer t ex (ABC 123) jag går ut ur bilen och frågar mannen om körkort (vilket han inte har) så jag tar hans id istället jag kollar upp så att han inte är efterlyst och efter det så ber jag han att gå ut ur bilen jag ger han därefter böter på 4500kr för fortkörning och att han har kört utan körkort jag ber han sen att ringa en kompis eller familjemedlem att hämta han annars ringer jag en taxi när han har åkt så ringer jag en bärgare till bilen och sedan åker jag från platsen.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag börjar med att kolla om min kollega är okej därefter ringer jag en ambulans till platsen sen skickar jag efter 2-3 bilar efter bilen och ger bilen en beskrivning när ambulansen har kommit så åker jag efter bilen och om vi får fast han så borde det bli runt 200 min i fängelse för mordförsök och att fly från en brottsplats.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit fram? Jag börjar med att spärra av platsen jag tillkallar också kollegor till platsen så att vi är lite folk utanför medans jag väntar på kollegorna så tar jag och min kollega skydd någonstans tex bakom vår bil. När dom har åkt så bestämmer jag mig för att jag och en kollega går in i banken och kollar efter gisslan och om det me någon som har stannat sedan om vi får fast dom så hår vi till polisstationen för förhör och sedan efter det så åker dom in i fängelse.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag ber kollegor om hjälp och säger att en man kommer mot oss med kniv jag tar också upp min el-pistol och siktar mot mannen om han skulle försöka gå till attack jag ser att han närmar sig ännu mer och mer tillslut så bestämde jag mig för att tasera mannen och sedan så sätter jag på han handfängsel jag säger också i radion att vi har en man gripen och sedan tar vi mannen till förhör. Vad jag tror så skulle det bli 60 min i fängelse för brott mot knivlagen.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisciplin innebär att man inte pratar i mun på varandra man pratar bara om det man ska man börjar alltid med sitt rakelnummer tex 90.98 till 90.97 och sen avslutar man alltid med kom eller klart slut så ett exempel är tex 90.98 till 90.97 kom ungefär sådär.

Vad betyder våldstrappan? Våldstrappan innebär att man börjar med att prata för att polisen löser nästan alla brott genom att prata därefter använder man fysiska krafter efter det är det batong elpistol och pepparspray och sist är det sitt tjänstevapen vilket man använder nästan aldrig så alltså när vi använder våld.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka